2012-08-08, 10:26
Medlem
Tunavägen 39C i Sparta är det okej eller? Det verkar som jag ligger rätt bra till där för ett korridorsrum med egen dusch och mugg, 3000kr. JAg ska plugga systemvetenskap.

Har hört från en vän att Ulrikedal är softare, men där kan jag bara få utan dusch.
Känns rätt värt med egen dusch faktiskt... Slippa vänta på morgonen, komma hem efter lite fotboll kl 23 etc.
Senast redigerad av tspunkin 2012-08-08 kl. 10:29.
Citera
2012-08-08, 10:31
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tspunkin
Tunavägen 39C i Sparta är det okej eller? Det verkar som jag ligger rätt bra till där för ett korridorsrum med egen dusch och mugg, 3000kr. JAg ska plugga systemvetenskap.

Har hört från en vän att Ulrikedal är softare, men där kan jag bara få utan dusch.
Känns rätt värt med egen dusch faktiskt... Slippa vänta på morgonen, komma hem efter lite fotboll kl 23 etc.

Det blir nog bra
Citera
2012-08-08, 11:17
Medlem
KaptenCrunchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d01sh
Förutom det faktum att du inte alls måste flytta in den dagen. Gör det dagen efter!

Sedan... vad spelar det för roll? Uppropen är ju så gott som alltid under förmiddagen. Dessutom brukar de inte ta så lång tid. Ev. resterande aktiviteter under dagen är självklart ofta bra men sällan obligatoriska. Så en flytt på eftermiddagen ska du nog kunna slänga in!

Börjar inte nollningen direkt efter uppropet. Så har jag förstått det iallafall
Citera
2012-08-08, 11:21
Medlem
KaptenCrunchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenCrunch
Börjar inte nollningen direkt efter uppropet. Så har jag förstått det iallafall

Fel av mig! verkar vara individuellt för varje program/fakultet
Citera
2012-08-08, 12:03
Medlem
Pastmasters avatar
Citat:
Fel av mig! verkar vara individuellt för varje program/fakultet
Är det på LTH du ska läsa? Då är det veckan innan uppropet som nollningen börjar. Dock är det tvärtom på BMC tror jag, de kör direkt efter uppropet. Både läkarprogrammet och sjuksköterskaprogrammet.
Citera
2012-08-08, 12:26
Medlem
Paatiences avatar
Citat:
Grymt! Tack!
Helt värdelöst av AFB att göra så man måste flytta in samma dag som uppropet är

Så här verkar det vara: Man hämtar ut nyckeln i AFB:s "högkvarter" som ligger i Sparta (studentområdet). Man får e-mail när man kan hämta ut nyckeln, beror på när personen innan flyttar ut och har städat.

Borde man inte få e-mail från LU hur nollningen går till och när den börjar, samlas osv?

Usch, känns som jag har noll koll på allt, inte långt kvar tills det börjar och jag är en sån som måste ha all information annars blir jag sjukt nervös. Har inte ens lämnat in ansökan till studielön än, ska lämna det på posten imorgon.
Citera
2012-08-08, 13:05
Medlem
Puckoos avatar
Hur ser det ut med bostadsbristen för studenter detta år? Jag har en trea i Lund som jag delar med en polare, han ska dock iväg på utlandsmission för armen och kommer vara borta i cirka sex månader. Är folk intresserade av att hyra rum under en så pass kort period eller vill folk endast ha förstahandskontrakt och/eller långtidskontrakt?

Jag ska också studera så har inte direkt råd att ha kvar lägenheten själv.

MVH Jocke
Citera
2012-08-08, 13:19
Medlem
Paatiences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puckoo
Hur ser det ut med bostadsbristen för studenter detta år? Jag har en trea i Lund som jag delar med en polare, han ska dock iväg på utlandsmission för armen och kommer vara borta i cirka sex månader. Är folk intresserade av att hyra rum under en så pass kort period eller vill folk endast ha förstahandskontrakt och/eller långtidskontrakt?

MVH Jocke
Tror du inte kommer ha några problem att hitta någon att bo med. Har faktiskt själv tänkt att försöka hitta någon 3:a att dela med någon (verkar opti) men jag har precis hittat boende och vill testa på korridorrum först.
Citera
2012-08-08, 13:22
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:

MVH Jocke

Är nästan lite besviken över att jag fått rätt softa förstahandskontrakt under min tid i Lund, det låter skitmysigt att bo ihop med en ny främling i en trea ett halvår i taget. Tror inte det ska vara några problem att hitta folk som vill bo hos dig.
Citera
2012-08-08, 14:32
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastmaster
Är det på LTH du ska läsa? Då är det veckan innan uppropet som nollningen börjar. Dock är det tvärtom på BMC tror jag, de kör direkt efter uppropet. Både läkarprogrammet och sjuksköterskaprogrammet.
Är det verkligen så? När jag började började nollningen i princip när uppropet var avklarat.
Citera
2012-08-08, 17:30
Medlem
d01shs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Är det verkligen så? När jag började började nollningen i princip när uppropet var avklarat.
Nej, det är precis som Herr gurka säger. Nollningen börjar samtidigt som uppropet. För de flesta program (finns nog avvikelser) är det måndagen 27/8.
Citera
2012-08-08, 17:53
Medlem
Onyzs avatar
Citat:

MVH Jocke

Du har PM

OnT: Hur stor kostnad är rimligt för en student att betala som hyra i Lund då jag letar boende men är rädd att hyran blir för hög att jag inte ska ha råd med andra eventuella utgifter?
Senast redigerad av Onyz 2012-08-08 kl. 18:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in