Citat:
Ursprungligen postat av Tygsax
Hej! Jag har en fråga:
När läggs rum upp på afb-direkt?
Ang. genomsnittlig väntetid:
Ursprungligen postat av AFB.se
Tillgången på lediga korridorrum med inflyttning 1 januari-1 mars 2011 var 328 st och 1 augusti-1 oktober 2010, 489 st. Läs mer om Särskilda kövillkor för novischer, Kapitel 2. Den genomsnittliga väntetiden under 2010 var ca 6,5 månader för ett korridorrum och ca 19 månader för en lägenhet.
Den här statistiken visar den genomsnittliga kötiden till korridorrum när även novischer räknas med. Men att titta på den statistiken är ganska missvisande om man själv inte för boende under novischperioden. Novischer får korridorrum med bara några dagars köande, vilket ingen annan får och räknar man med dem i statistiken över genomsnittlig kötid är det inte konstigt att den sjunker till 6,5 månader - men det är ju inget man ska räkna med om man inte har novischförtur.
Bostäder läggs upp på AFB direkt om det är kort inflyttningstid, t.ex. om de fått återbud eller liknande. Min pojkvän knep ett korridorrum på Parentesen genom AFB direkt för ca 4 år sedan. Sedan har jag inte sett något förens en vän till mig knep en 3a på Kämnärs nu i somras. Den lades upp på AFB direkt samma dag som det var inflyttning.
Citat:
Ursprungligen postat av winnama
Nu när jag äntligen bestämt mig för Sparta(mycket påtryckningar från killen...) så verkar det vara helt jävla omöjligt att landa en bostad där!
I Onsdags låg en bostad uppe, igår noll och idag en. Plus att när det låg en uppe i onsdags var det tokmånga som hade bokat den(jag tror att jag var etta på alla korridorsrum sent på kvällen förutom på Sparta där jag låg 6a!!
Vad är grejjen? Förövrigt så har jag sett att de korridorrum som legat uppe har varit möblerade, någon som vet om det endast är möblerade rum på Sparta? Jag vill nämligen hyra omöblerat...
Tacksam för svar
Det finns möblerade och omöblerade rum på varje område. De möblerade rummen är betydligt färre till antalet och därför borde det komma ut bostäder som även är omöblerade. De är dock mycket populärare...