2012-04-04, 17:06
Medlem
Fernsehturms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl Svampen
Om det är temporärt bara kör på, bättre än inget. Sen kan du få något i novishlottningen
jag tror ingen uthyrare är glad om man flytta i bara för 2 månader. Det är också jobbigt och dyrt att flytta runt.
Citera
2012-04-06, 12:32
Medlem
eradicos avatar
Känner mig lite deppad. Har ködatum 2011-10-10 och börjar bli orolig för att inte få något rum inom överskådlig framtid. Helst vill jag bo på Sparta men det känns ganska tveksamt om man får rum där. Är det någon som vet om AFB ens kommer släppa några rum under de kommande månaderna eller hålls allt till novischerna? Ligger som bäst på plats 6/25 och i förra veckan 3/18.
Citera
2012-04-06, 16:46
Medlem
Dest88s avatar
Nån annan som har problem med bahnhof idag?
Citera
2012-04-06, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
Nån annan som har problem med bahnhof idag?
Hade problem i någon minut eller nått. Det som är bra att veta är att man har problem med Bahnhof när det är dåligt väder utanför fönstret.
Citera
2012-04-06, 20:20
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
Hade problem i någon minut eller nått. Det som är bra att veta är att man har problem med Bahnhof när det är dåligt väder utanför fönstret.
Okej, för mig har det varit dött hela dagen... det går inte ens att komma in på lundsenergi öppetstadsnät portalen. Det skumma är att det fungerar för andra i min korridor. Kanske det är nåt fel på jacket..?
Citera
2012-04-06, 21:10
Medlem
pernil90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eradico
Känner mig lite deppad. Har ködatum 2011-10-10 och börjar bli orolig för att inte få något rum inom överskådlig framtid. Helst vill jag bo på Sparta men det känns ganska tveksamt om man får rum där. Är det någon som vet om AFB ens kommer släppa några rum under de kommande månaderna eller hålls allt till novischerna? Ligger som bäst på plats 6/25 och i förra veckan 3/18.

Runt tio månader tror jag man får vänta för ett rum på Sparta. Så du får nog vänta ett tag till tyvärr (maj'ish), de lägger upp rum kontinuerligt.
Citera
2012-04-06, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
Okej, för mig har det varit dött hela dagen... det går inte ens att komma in på lundsenergi öppetstadsnät portalen. Det skumma är att det fungerar för andra i min korridor. Kanske det är nåt fel på jacket..?
Har du provat med att titta igenom deras hjälpmanual som skickades ut i samband med att du tecknade avtalet?

Om inte,

Citat:
WINDOWS VISTA samt WINDOWS 7
1. Gå till Startmenyn > Alla program/All programs > Tillbehör/Accessories.
2. Högerklicka på Kommandotolken/ Command Promt och välj Kör som adminstratör/Run as administrator.
3. Du får upp ett svart fönster med lite text och en blinkande markör. Skriv "ipconfig" (utan citattecken) och tryck på .
4. Du får då upp information om din anslutning. IPv4 IP-adress ska inte börja med 169.254 eller 0.0. Om det gör det skriver du "ipconfig /renew" och trycker . Nu bör du få en korrekt IP-adress och då fungerar Internet som det ska.
Har hjälp mig ett flertal gånger, kan även förvarna att det brukar ta ett tag innan det fungerar (dvs den har uppdaterat efter att man har skrivit in "ipconfig /renew" så stäng inte ner fönstret efter att du har skrivit in det).

Citat:
Ursprungligen postat av pernil90
Runt tio månader tror jag man får vänta för ett rum på Sparta. Så du får nog vänta ett tag till tyvärr (maj'ish), de lägger upp rum kontinuerligt.
Om man vill bo på Sparta bara för att man går på LTH/Ekonomicentrum så får man skylla sig själv om man blir utan bostad. Man behöver faktiskt inte bo precis utanför eller bredvid skolan. Lund är faktiskt såpass liten stad att man kan cykla till skolan.
Senast redigerad av Winterfall 2012-04-06 kl. 22:03.
Citera
2012-04-07, 00:10
Medlem
eradicos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pernil90

Ah fan. Aja, har egentligen ingen panik med att flytta, måste dock fixa bostad tills första Augusti eftersom att jag vill vara på plats när nollningen på LTH kickar igång. Börjar kännas tröttsamt att parasitera på flickvän och föräldrar.
Citera
2012-04-07, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eradico
Ah fan. Aja, har egentligen ingen panik med att flytta, måste dock fixa bostad tills första Augusti eftersom att jag vill vara på plats när nollningen på LTH kickar igång. Börjar kännas tröttsamt att parasitera på flickvän och föräldrar.
Töm din inkorg om du vill ha svar på HP.
Citera
2012-04-07, 12:36
Medlem
SunWukongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyMars
Visst kan jag förstå folk som inte äter kött men skulle personligen aldrig klara av det själv. Lynchning eller?
Köttätandet är nog inte en het potatis i speciellt många korridorer där. Finns ingen vegetarian i min korridor och högst 1-2 i de andra jag känner någon.
Senast redigerad av SunWukong 2012-04-07 kl. 12:39.
Citera
2012-04-07, 17:26
Medlem
MyMarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunWukong
Köttätandet är nog inte en het potatis i speciellt många korridorer där. Finns ingen vegetarian i min korridor och högst 1-2 i de andra jag känner någon.

Okej schysst!
Citera
2012-04-12, 21:25
Medlem
20rockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boii
Hej
Nu har jag ju som sagt fått boende på Helsingkrona nation. Det är ett korridorsrum på 20 kvm med egen toalett. Men alltså - jag har absolut ingen aning om hur rummet ser ut. Är det någon som vet hur korridorsrum brukar se ut? Bilder? Skulle någon kunna berätta ungefär vad ska man möblera med? Soffa? Ska man ha ett eget matbord eller ingår det i det gemensamma köket?
hej, hälsade på en polare på helsingkrona förra sommaren och rummen kan typ möbleras som jag så fint ritat . dörren till balkong ligger mellan skrivbord och soffa.

http://i41.tinypic.com/5n8aw7.jpg
Senast redigerad av 20rocks 2012-04-12 kl. 21:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in