Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
Okej, för mig har det varit dött hela dagen... det går inte ens att komma in på lundsenergi öppetstadsnät portalen. Det skumma är att det fungerar för andra i min korridor. Kanske det är nåt fel på jacket..?
Har du provat med att titta igenom deras hjälpmanual som skickades ut i samband med att du tecknade avtalet?
Om inte,
Citat:
WINDOWS VISTA samt WINDOWS 7
1. Gå till Startmenyn > Alla program/All programs > Tillbehör/Accessories.
2. Högerklicka på Kommandotolken/ Command Promt och välj Kör som adminstratör/Run as administrator.
3. Du får upp ett svart fönster med lite text och en blinkande markör. Skriv "ipconfig" (utan citattecken) och tryck på .
4. Du får då upp information om din anslutning. IPv4 IP-adress ska inte börja med 169.254 eller 0.0. Om det gör det skriver du "ipconfig /renew" och trycker . Nu bör du få en korrekt IP-adress och då fungerar Internet som det ska.
Har hjälp mig ett flertal gånger, kan även förvarna att det brukar ta ett tag innan det fungerar (dvs den har uppdaterat efter att man har skrivit in "ipconfig /renew" så stäng inte ner fönstret efter att du har skrivit in det).
Citat:
Ursprungligen postat av pernil90
Runt tio månader tror jag man får vänta för ett rum på Sparta. Så du får nog vänta ett tag till tyvärr (maj'ish), de lägger upp rum kontinuerligt.
Om man vill bo på Sparta bara för att man går på LTH/Ekonomicentrum så får man skylla sig själv om man blir utan bostad. Man behöver faktiskt inte bo precis utanför eller bredvid skolan. Lund är faktiskt såpass liten stad att man kan cykla till skolan.