2011-08-16, 18:52
Medlem
Har inflyttning 1sept och har en fundering gällande om man kan flytta in tidigare, det är nämligen så att jag skall ner till lund i helgen och tänkte att om jag får tag på den tidigare hyresgästen och han har flyttat ut kan jag ju redan då köra ner ett lass med grejjer till rummet.
Men hur fungerar det med nyckel och regler kring sådant här? Kan vara bra att veta innan man ringer
Citera
2011-08-16, 21:16
Bannlyst
1 till 2 veckor utan boende (innan först min polare får sin lägenhet så jag kan bo där temporärt) Vart är bäst att bo? Tåget tycker jag verkar dyrt då polaren bor på vandrarhem i Luleå för 100 spänn natten, 200 för en bädd verkar i överkant? Vad skulle ni rekommendera att göra?
Citera
2011-08-16, 21:31
Medlem
Lepiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narrowduke
1 till 2 veckor utan boende (innan först min polare får sin lägenhet så jag kan bo där temporärt) Vart är bäst att bo? Tåget tycker jag verkar dyrt då polaren bor på vandrarhem i Luleå för 100 spänn natten, 200 för en bädd verkar i överkant? Vad skulle ni rekommendera att göra?

Vill du bo riktigt billigt brukar LTH sätta upp ett par militärtält där man sover för typ 20 spänn/natt.
Citera
2011-08-16, 21:48
Bannlyst
Låter hur bra som helst! Måste man boka eller är det bara att dyka upp med en tjuga i näven? Hur är det med dusch och vatten?
Citera
2011-08-17, 12:36
Medlem
Hur är möjligheterna till att förvara värdesaker som t.ex. laptop om man bor på tåget?
Citera
2011-08-17, 18:27
Medlem
pernil90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
En parentesare till! I vilket hus bor du i?

Om man kombinerar mitt anvandarnamn med dar jag bor sa kan nog folk outa mig (skicka PM om du verkligen vill veta). Dock ar jag pa utbytestermin i USA nu sa for tillfallet bor jag inte dar alls.
Citera
2011-08-17, 18:29
Medlem
pernil90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipZen
Tackar.

Jag märkte tyvärr att jag råkade ta ett rum med inflytt i oktober. Kommer det göra det svårare för mig som förvisso inte är någon inbunden "nörd" men å andra sidan inte heller är världens mest utåtriktade människa att komma in i gänget så att säga?

Nu blir det dubbel, ursakta for det.

Jag tror inte det ska vara nagra problem alls, jag ar inte heller den mest sociala manniska som finns men efter nagon vecka eller sa var jag "inne i ganget". Salange du ater alla dina maltider i koket och smapratar med de som ar dar da tror jag du kommer klara dig utmarkt. De som ater allting pa sina rum brukar oftast inte komma in i gemenskapen speciellt bra.
Citera
2011-08-17, 22:26
Medlem
SanPEDROs avatar
Vad är eran spontana tanke om mitt ködatum? 2011-07-14 18:04
Ligger 6 - 8 på en del. Har fixat inneboende i Lunds utkant till ganska hög hyra.

Jag kommer nog ta inneboendet men vad är era tankar?
Citera
2011-08-17, 22:30
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanPEDRO
Vad är eran spontana tanke om mitt ködatum? 2011-07-14 18:04
Ligger 6 - 8 på en del. Har fixat inneboende i Lunds utkant till ganska hög hyra.

Kört, om du inte har extrem tur.
Citera
2011-08-17, 23:31
Medlem
Ophes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrZaman
Har inflyttning 1sept och har en fundering gällande om man kan flytta in tidigare, det är nämligen så att jag skall ner till lund i helgen och tänkte att om jag får tag på den tidigare hyresgästen och han har flyttat ut kan jag ju redan då köra ner ett lass med grejjer till rummet.
Men hur fungerar det med nyckel och regler kring sådant här? Kan vara bra att veta innan man ringer
Den förre hyresgästen måste skriva på något papper hos Afb sen är det bara för dig att åka och hämta ut nyckeln. Jag erbjöd mig att betala resterande hyra när jag ville flytta in tidigare fast det är ju gratis nu så.
Citera
2011-08-18, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ophe
Den förre hyresgästen måste skriva på något papper hos Afb sen är det bara för dig att åka och hämta ut nyckeln. Jag erbjöd mig att betala resterande hyra när jag ville flytta in tidigare fast det är ju gratis nu så.

Ringde AFb idag, tyvärr hade dom stängt när jag kom hem från jobbet, så prövar igen imon. Är det smidigast att kontakta fd hyresgästen först eller AFb?
Citera
2011-08-18, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrZaman
Ringde AFb idag, tyvärr hade dom stängt när jag kom hem från jobbet, så prövar igen imon. Är det smidigast att kontakta fd hyresgästen först eller AFb?

Det är den förra hyresgästen som måste flytta ut och lämna in nyckeln hos AFB så lämpligen är det denne du vill kontakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in