2012-01-25, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mukki
Denna delen undrar jag också över, är afb jättepetiga med att det måste vara det nya studentkortet eller går det bra med HT-11 kortet?

Tror inte de är så värst petiga.
Många har ju faktiskt inte fått sina nya kort ännu, och dessutom är de gamla fortfarande giltiga.
Citera
2012-01-25, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lepidus
Betyder inte pentry bara att det är litet och kompakt? Inte att allt inte finns utan att allt bara är mindre och mer ihoptryckt är normalt.

Jo, tydligen.

Citat:
Ursprungligen postat av Maintenant
Pentryt är utrustad med allt man kan tänkas behöva. Speciellt ettorna på Delphi! De har nyligen renoverats och har t.om fullhöjd kyl/frys och spis med fyra plattor. (Två plattor är vanligare i ettor annars!)

Fantastiska nyheter! Då blir det troligen en etta till sommaren-ish (eller när det kommer ut nån lämplig).

Citat:
Ursprungligen postat av Maintenant
ÅH, Just det. När du räknar ut bostadsbidrag - kommer du ihåg att räkna på 12-månaders hyra då? (En del ettor har 9månadershyra. Försäkringskassan räknar på 12.)

Tack för påminnelsen, räknade på 9 mån hyra när det blev 1100/mån. Med 12 mån-hyra blev det istället 800, vilket dock inte är fy skam heller! Tack för hjälp
Citera
2012-01-26, 09:47
Medlem
ginger-arabs avatar
läggs det någonsin ut några möblerade rum på sparta?
Citera
2012-01-27, 00:02
Medlem
Tillflyktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ginger-arab
läggs det någonsin ut några möblerade rum på sparta?
Ja.

Hur funkar det med kontraktpåskrivandet hos AFB?
Är det bara koden som gäller eller skriver man på ett kontrakt när man
hämtar ut nycklarna?
Citera
2012-01-27, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillflykten
Ja.

Hur funkar det med kontraktpåskrivandet hos AFB?
Är det bara koden som gäller eller skriver man på ett kontrakt när man
hämtar ut nycklarna?
Om jag minns rätt så "signar" man kontraktet online, dvs när man har skickat in alla intyg osv.

Sedan när du hämtar nycklarna hos AFB så får du skriva på två papper, ett som handlar om att du har hämtat ut nycklarna & det andra är (om jag minns rätt) en kopia på hyreskontraktet.
Citera
2012-02-01, 23:43
Medlem
inte haft glädjen att vara på sparta än, så jag undrar hur ser korridorerna/rummen ut där? Är det ganska nedgånget, jämfört med tex malmö nation?
Citera
2012-02-01, 23:46
Medlem
TrolliverTwists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2pi
inte haft glädjen att vara på sparta än, så jag undrar hur ser korridorerna/rummen ut där? Är det ganska nedgånget, jämfört med tex malmö nation?
jag har nog inte sett någon annan korridor här i lund som är så nedgångna som dom jag sett på malmö nation tbh. no disrespect. dom korridorerna jag har varit i på sparta har alla varit helt ok.
Citera
2012-02-01, 23:56
Medlem
det var lite det som var min poäng luktar ju skit bara man kommer in i trapphuset.
Citera
2012-02-02, 07:42
Medlem
Karl Svampens avatar
Beställde nytt bredband på delphi, Hade tidigare tele2 men bytte till bahnhof. Hade tidigare 100/100 och ville fortsätta med det. Så beställde skiten och nu har man 27.5 upp och 5 ner, vilket är bedrövligt för att vara 100/100. Någon annan som har liknande problem eller ska jag kontakta AFB/bahnhof?
Citera
2012-02-02, 09:41
Medlem
kiwi22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl Svampen
Beställde nytt bredband på delphi, Hade tidigare tele2 men bytte till bahnhof. Hade tidigare 100/100 och ville fortsätta med det. Så beställde skiten och nu har man 27.5 upp och 5 ner, vilket är bedrövligt för att vara 100/100. Någon annan som har liknande problem eller ska jag kontakta AFB/bahnhof?

Du bör kontakta Bahnhof. AFB kan inte göra något åt det. Ev. skulle (dock ej troligt om det fungerade innan) felet kunna ligga hos Öppet Stadsnät.

Men ja, ring Bahnhof.
Citera
2012-02-02, 09:58
Medlem
Går det att få bostadsbidrag även om man tar fullt studielån? Får jag inte över den tillåtna gränsen då?
Citera
2012-02-02, 10:25
Medlem
MauroSpockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarateDog1
Går det att få bostadsbidrag även om man tar fullt studielån? Får jag inte över den tillåtna gränsen då?
Det går finfint. Jag har fullt lån och får bostadsbidrag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in