Citat:
Ursprungligen postat av
lugna ner dig
Ungefär hur lång kötid är det till att få ett rum på t.ex. Delphi eller annat rum med delat kök?
Vet inte vilken stad jag ska välja som förstahandsval men det lutar åt GBG pga bostadsbristen i Lund. Svårt val.
Bostadsbrist är det knappast, snarare inkomstbrist. Jag har bott i Lund hela mitt liv och är snart inne på mitt tredje år högskolestudier och har aldrig varit med om någon som inte fått boende. Det löser sig alltid med boende inom ett par månader. Ett korridorsrum på Delphi brukar vara det lättaste att få efter ett korridorsrum på Vildanden. Tätt därefter kommer Ulrikedal och Parentesen. Kolla in afb.se för att se var de ligger. Tomegapsgården och Magasinet är svårast. Jag har har stått i kö i två år till sommaren och kan idag precis få ett "kompisboende" på Magasinet vilket är som ett korridorsrum fast för endast 2 eller 3 personer. Tyvärr är korridorsrummen med billigast hyra lättast att få då man delar två kök med ~20 pers och ibland t o m uppemot 25-30 st. Skulle du börja plugga i Lund och inte får ihop det så kolla först och främst blocket, sen med dina faddrar, sen med klassen alt. att du drar iväg ett PM till mig och kollar så har jag säkerligen någon kompis som ställer upp nån vecka om jag själv inte kan.
Citat:
Ursprungligen postat av
BakadAvMisstag
hur lång tid bör det ta att få ett rum på lunds nation om man är aktiv tjänsteman?
Lund är inte den lättaste nationen att få boende på men fortfarande relativt lätt om man är med mycket. Lunds håller på att bygga fler bostäder som ska vara färdiga till hösten alt. till nästa vår om jag inte kommer ihåg fel. Då borde det bli lättare. Ska du välja nation efter boende vet jag att Malmös har flest bostäder och att de håller på att renovera två av husen de har. Helsingkrona tycker jag har bäst boenden då alla har balkong + att de också håller på att bygga fler bostäder - precis vid skolan. PMa eller citera om du undrar nåt mer.