Citat:
Ursprungligen postat av Kannan
http://www.bth.se/info/intradom.nsf/...8?OpenDocument
400 stycken. Hjälp vad många! Fly skolan, arier!
Nu var det här ett antal år sedan, men kan inte tänka mig att det ökat särskilt mycket.
Nej.
Alltid lika kul när någon som säger sig stå för allas lika värde och föraktar "rasister" själv visar sig vara väldigt fördomsfull. Precis som med andra fördomar så blir det allt som oftast motbevisade så fort någon faktiskt kollar på siffrorna....
Av Skövdes studenter cirka 4500 helårsstudenter ~5% är utbytesstudenter. Innan regeringen införde kostnader för studenter som kommer utanför ESS-området så antogs ca 250st internationella studenter/hösttermin. Gissningsvis så antogs då kanske 100st på vårterminen. Om man antar att den genomsnittliga utbildningstiden är 4 år så skulle då då antalet internationella studenter ligga kring 1000-1400 eller om man så vill ~20-30%
http://www.alltomstudier.se/index.cf...yheter/id/180/
"Högskolan i Skövde topprankad av internationella studenter"
Högskolan i Skövde rankas på första plats i Sverige och andra plats i Europa inom det viktiga området ”Learning”. Sedan hösten 2010 har ISB samlat in resultat från undersökningar gjorda av 138 000 internationella studenter på lärosäten runt om i världen. 16 lärosäten i Sverige deltog i undersökningen. Inom området ”Performance feedback” rankas Högskolan i Skövde etta i Sverige och trea i Europa. Lärosätet är också tvåa i Sverige (nia i Europa) inom ”Laboratories” samt trea i Sverige på ”Marking criteria”.
Med detta inte sagt att högskolan i Skövde är den bästa utbildningen som finns för så är det ju inte. Dock är det väldigt roligt att motbevisa "holier than thou" personer när de själv är väldigt fördomsfulla.
Allt detta är dock väldigt OT
OnT
Det många missar med studentboende i Lund är att det faktiskt finns en ganska stor marknad av privata uthyrare. Så bara för att man inte får boende genom AFB så är man itne körd på något sätt. Personligen så bodde jag den större delen av min studenttid hos en privat hyresvärd och enbart ett år på Vildanden.
Jag hoppas att ni som söker till Sparta inte har svårt för gråa tråkiga byggnader. Sparta får gamla östtyskland att se färggrant ut. Personligen så tycker jag att Delphi/Kämnärsrätten är det bästa större boendet i Lund.