2012-04-02, 20:47
Medlem
MyMarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
Såvidare du inte är liberal eller äter kött.. så kommer du att trivas som fina fisken

Visst kan jag förstå folk som inte äter kött men skulle personligen aldrig klara av det själv. Lynchning eller?
Citera
2012-04-02, 20:47
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyMars
Hej, jag kanske kommer att plugga i höst och i så fall blir det på LTH (troligtvis bioteknik). Jag blev för ett tag sedan rekommenderad att ställa mig i bostadskö till smålands nation eftersom det var den enda nationen som man kunde ställa sig i kö till innan man blivit antagen. Nu undrar jag vad ni här i tråden tycker om smålands och deras bostäder. Dessutom undrar jag om man på något sätt blir sedd som konstig eller "utfryst" eller nåt för att man skulle bo där? Jag är väl inte direkt något proffs socialt sett så jag tror att jag får problem nog med att hitta vänner på utbildningen utan att man blir utfryst bara för att man bor där.

Jag kommer ofta med töntiga frågor och detta är väl knappast ett undantag men skulle uppskatta om någon kunde ge ett svar ändå. Tack.

Smålands är speciellt och du bör nog ligga rätt mycket åt vänster för att känna dig hemma där. Var ett tag sedan jag var där (och har aldrig bott där) men fick känslan att det varierar rätt mycket mellan rummen/korridorerna vad gällande standar. Läget är dock fenomenalt (med närhet till centrum, butik och laglig vägg).
Citera
2012-04-02, 20:49
Medlem
Citat:
Visst kan jag förstå folk som inte äter kött men skulle personligen aldrig klara av det själv. Lynchning eller?
http://www.sydsvenskan.se/lund/hotfu...fran-smalands/

En av många länkar om ämnet.
Citera
2012-04-02, 21:00
Medlem
MyMarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Smålands är speciellt och du bör nog ligga rätt mycket åt vänster för att känna dig hemma där. Var ett tag sedan jag var där (och har aldrig bott där) men fick känslan att det varierar rätt mycket mellan rummen/korridorerna vad gällande standar. Läget är dock fenomenalt (med närhet till centrum, butik och laglig vägg).

Visst kan jag hålla med om en hel del men jag är ganska öppen för vad folk tycker i allmänhet och det är ju inte direkt så att man vill bli hatad i fall man tycker något fel. Det är dock inte det jag tror skulle bli det "värsta" utan snarare om man i sin klass blir ignorerad bara för att man är med där. Men det är väl kanske inte så troligt, haha.

Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
http://www.sydsvenskan.se/lund/hotfu...fran-smalands/

En av många länkar om ämnet.

Herregud. Det där är ju inte ok från något håll... Tråkigt att det verkar så extremt, verkade riktigt intressant annars.
Citera
2012-04-02, 21:12
Medlem
MauroSpockos avatar
Citat:
om man i sin klass blir ignorerad bara för att man är med där. Men det är väl kanske inte så troligt, haha.
Det kommer inte hända. Folk skiter i vilken nation du är med i. Jag vet bara vilken nation en handfull människor tillhör, utöver de aktiva på min egen.

Och den där liberalen som blev utfryst är såklart ett extremfall och inget man behöver gå in och vara skakis för om man skriver in sig på Smålands.
Citera
2012-04-02, 21:46
Medlem
Karl Svampens avatar
Bara jag som finner att AFB.se ligger på den sämsta servern någonsin? När jag loggat in så får jag
Citat:
Ett ospecifierat fel har inträffat på servern.
Citera
2012-04-02, 21:57
Medlem
ischs avatar
Citat:
Visst kan jag hålla med om en hel del men jag är ganska öppen för vad folk tycker i allmänhet och det är ju inte direkt så att man vill bli hatad i fall man tycker något fel. Det är dock inte det jag tror skulle bli det "värsta" utan snarare om man i sin klass blir ignorerad bara för att man är med där. Men det är väl kanske inte så troligt, haha.

...

Det handlar nog inte så mycket om vad du tycker om andra utan snarare vad de andra tycker om dig och dina politiska värderingar. Jag hade inte valt att bo där men har du "rätt" politisk vinkel är det inga problem.
Citera
2012-04-02, 22:15
Medlem
MyMarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MauroSpocko
Det kommer inte hända. Folk skiter i vilken nation du är med i. Jag vet bara vilken nation en handfull människor tillhör, utöver de aktiva på min egen.

Och den där liberalen som blev utfryst är såklart ett extremfall och inget man behöver gå in och vara skakis för om man skriver in sig på Smålands.

Citat:
Ursprungligen postat av isch
Det handlar nog inte så mycket om vad du tycker om andra utan snarare vad de andra tycker om dig och dina politiska värderingar. Jag hade inte valt att bo där men har du "rätt" politisk vinkel är det inga problem.

Okej, tack så mycket för era svar, hjälpte verkligen. Nu gäller det bara att på riktigt bestämma sig för vad man ska läsa samt om man ska läsa i år eller inte.
Citera
2012-04-04, 15:24
Medlem
Fernsehturms avatar
Fått erbjudande för 1 juli (lite suboptimalt, plugg börjar i sluta a augusti) 4.3 tusenlapp, 15m rum i femma kollektivet (2 kök, 2 badrum) nära Malmö nation. Fint är det, undrar ändå om det är för dyrt? Kanske är det bättre att vänta till novischlotteriet på AFB, eller hoppas att hitta boende på nation?vad tror flashback?
Citera
2012-04-04, 15:52
Medlem
Trogssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fernsehturm
Fått erbjudande för 1 juli (lite suboptimalt, plugg börjar i sluta a augusti) 4.3 tusenlapp, 15m rum i femma kollektivet (2 kök, 2 badrum) nära Malmö nation. Fint är det, undrar ändå om det är för dyrt? Kanske är det bättre att vänta till novischlotteriet på AFB, eller hoppas att hitta boende på nation?vad tror flashback?
Tycker definitivt att du borde ta boendet som är erbjudet. Risken finns annars att du blir utan, och då kommer det nog kännas rätt runkigt.
Citera
2012-04-04, 16:02
Medlem
Fernsehturms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trogsson
Tycker definitivt att du borde ta boendet som är erbjudet. Risken finns annars att du blir utan, och då kommer det nog kännas rätt runkigt.
tack för din svar. det är nästan 2 månader "overkill" hyra. för 8,5 tusen kan man nästan resa till indien istället...
Citera
2012-04-04, 17:01
Medlem
Karl Svampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fernsehturm
Om det är temporärt bara kör på, bättre än inget. Sen kan du få något i novishlottningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in