2011-11-22, 15:36
Medlem
eradicos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lepidus
Jag trivs skitbra, hade inte flyttat till en lägenhet även om jag hade haft chansen. Det hänger förstås mycket på vad det är för andra människor som bor där. Men i min korridor är alla skitsjyssta och ordentliga. Det jag gillar med att bo i korridor är att om du har tråkigt finns det nästan alltid någon i köket man kan snacka med, och vill man vara ensam kan man gå in på sitt rum och stänga om sig. Vi gör även mycket saker tillsammans t.ex. har vi matlagningstävling just nu och vi ska ha julbak nästa helg. Och vi festar förstås oxå. Summa summarum: Korridor är skitbra och jag tycker att alla ska ta testa som kan.

Låter faktiskt riktigt bra. Min plan är att bo på korridor i ett par år, sen får jag se om jag ska flytta ihop med min flickvän som har en lägenhet vid professorstaden, känner dock att korridor hade varit bra för mig eftersom att cirka 75% av min umgängeskrets har flyttat ifrån Skåne.
Citera
2011-11-22, 21:25
Medlem
kilmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
2011-07-14 i kötid. När kan man räkna med att få de minst eftertraktade korridorsrummen? Typ Parentesen osv.

Vissa med det kö datumet ligger typ etta på allt och jag ligger t.e.x 12/59 nu på sparta. Så skiljer sig enormt då det datumet är novis lottningsdatumet, så det ligger en student på varje minut.

Tvek om parentesen är minst eftertraktat? Nog lättare att få på Vildanden. Kan dock vara helt ute och cykla här
Citera
2011-11-22, 23:58
Medlem
Halloj folks, hur äre med boenderuljansen till början på vårterminen? Kommer man någonstans frammåt i kön då? Är just nu runt 37/63 på sparta så känner mig rätt fetlångt bak Annars så har afb precis kommit med nya lägenheter för drygt 145 personer så det är ju alltid något. Hoppas åtminstone kunna vara nånstans lite längre in på våren men vad vet jag. Någon som har någon kunskap om detta?
Citera
2011-11-23, 01:25
Medlem
Giorgis avatar
Har en etta på kämnärs att hyra ut från och med 1:a December. PMa mig!

Edit - Är inte 100 på om detta bryter mot reglerna, ifall det gör det så får mod gärna ta bort och jag ber om ursäkt.
Citera
2011-11-23, 02:07
Medlem
storytellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kilms
Vissa med det kö datumet ligger typ etta på allt och jag ligger t.e.x 12/59 nu på sparta. Så skiljer sig enormt då det datumet är novis lottningsdatumet, så det ligger en student på varje minut.
Menar du att kön inte bara är ordnad efter datum, utan också tid på dygnet? Dvs att någon som har 2011-07-14 tid 00.30 ligger längre fram än den som har 2011-07-14 tid 21.30 (som jag har)?

Jag ligger på plats 16 på den på Sparta.
Citera
2011-11-23, 23:26
Medlem
kilmss avatar
Citat:
Menar du att kön inte bara är ordnad efter datum, utan också tid på dygnet? Dvs att någon som har 2011-07-14 tid 00.30 ligger längre fram än den som har 2011-07-14 tid 21.30 (som jag har)?

Jag ligger på plats 16 på den på Sparta.

Korrekt. Jag ligger på 18:05.

74 pers som sökt den på sparta nu, sinnes. Nu försvann allt mitt hopp
Citera
2011-11-24, 00:08
Medlem
storytellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kilms
Korrekt. Jag ligger på 18:05.

74 pers som sökt den på sparta nu, sinnes. Nu försvann allt mitt hopp
Men det är ju bara för att det endast är två korridorrum som legat uppe sista tiden, när det släpps en drös senare i vinter har vi nog större chanser
Citera
2011-11-24, 18:01
Medlem
kilmss avatar
Citat:
Men det är ju bara för att det endast är två korridorrum som legat uppe sista tiden, när det släpps en drös senare i vinter har vi nog större chanser

Jo du kanske har rätt, bara rädd att dom håller på resten av korridors rummen nu till noviserna som börjar i vår, fast dom är förhoppningsvis inte så många.
Citera
2011-11-26, 01:21
Medlem
vassapennans avatar
Vad blir (ungefär) elkostnaden för en 1a eller 2a hos AF bostäder?

jag förstår att frågan är väldigt hypotetisk men kan någon ge mig en ca uppfattning av någon som bor i lägenhet vid normal elanvändning.
Citera
2011-11-26, 11:45
Medlem
Bildts avatar
Om man är nyligen straffad för skadegörelse (en mindre klottergrej), kan det påverka ens möjligheter att få studentbostad i Lund? Prickfri i övrigt.
Citera
2011-11-26, 14:14
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bildt
Om man är nyligen straffad för skadegörelse (en mindre klottergrej), kan det påverka ens möjligheter att få studentbostad i Lund? Prickfri i övrigt.
Du heter Bildt på flashback med en bild av honom som avatar och har nyligen åkt fast för klotter? Världen är bra lustig.

Nåväl, du är lugn angående kön.
Citera
2011-11-27, 22:57
Medlem
vassapennans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vassapennan
Vad blir (ungefär) elkostnaden för en 1a eller 2a hos AF bostäder?

jag förstår att frågan är väldigt hypotetisk men kan någon ge mig en ca uppfattning av någon som bor i lägenhet vid normal elanvändning.

bump!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in