2011-01-09, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajaja
Jag tror jag också ska köra på bahnhof men jag förstår inte riktigt det står att man måste logga in för att kunna göra beställningar. Man måste alltså logga in på lunds energis stadsnätportal för att kunna beställa. Det finns ingenstans att regga sig men de efterfrågar ens inloggningsuppgifter, är det här något man ska få av skolan eller AFB?
Är du i ditt boende nu? Har du internet då så är det förra hyesgästens, se mitt svar nedan.
Är du inte där så registrerar du dig när du kommer dit. Bara att koppla in nätverkskabeln i väggen och öppna en webbläsare för att komma till registreringssidan.
Citat:
Ursprungligen postat av 1plus2
Jag fortsätter med en Internetrelaterad fråga:

Jag anlände nyligen till mitt rum från AFB, det första jag gjorde var ju så klart att stoppa i nätverkskabeln i datorn. men då hade jag en uppkoppling redan. Inga val eller något. Genom TPtest så ligger det precis under 100 både ned och upp. Det måste väl vara föregående boende som inte har sagt upp sitt internet eller något liknande antar jag? Därmed så surfar jag gratis?

Vart ska jag gå och köpa min första falafel i Lund? Jag utgår från Sparta och vill inte färdas långt!
Det är förra hyresgästens ja. Om du flyttade in tidigare än officiellt så kommer den sluta fungera vid månadsskiftet. Annars bör du nog kontakta operatör/tidigare hyresgäst om du vill vara en hederlig medborgare eller surfa barnporr med hans uppkoppling om du är FB'are.
Citera
2011-01-09, 19:03
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1plus2
Sweet!

och

Damn!
Bäst nere i stan då? Borde ändå testcykla Lund :P
Dom smakar precis likadant överallt
Citera
2011-01-09, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theyn
Är du i ditt boende nu? Har du internet då så är det förra hyesgästens, se mitt svar nedan.
Är du inte där så registrerar du dig när du kommer dit. Bara att koppla in nätverkskabeln i väggen och öppna en webbläsare för att komma till registreringssidan.

Så man kan endast beställa internet när man väl är där och inte innan?
Citera
2011-01-09, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajaja
Så man kan endast beställa internet när man väl är där och inte innan?

Korrekt. Dock får du din uppkoppling direkt när du "registrerar" dig på det du vill ha!
Citera
2011-01-11, 00:00
Medlem
Så f-n heller att de smakar likadant överallt. Den bästa falafeln finner du på hörnan bakom universitetsbyggnaden (den stora vita, vid af-borgen). De har trevligast personal dessutom. Sämsta finner du vid valvet - jäkligt trist, och sur personal, vilket ju är taskigt iom hur nära det är dit från UB och SOL.

Ingen som har något svar på min tidigare fråga:

Jag har ködatum 2010-05-26. Någon som har koll: hur troligt är det att jag kommer kunna knipa en 2:a eller 1:5 innan september? Är det större chans i början av sommaren/slutet av våren än precis där innan höstterminens start?
Citera
2011-01-11, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedransnamn
Jag har ködatum 2010-05-26. Någon som har koll: hur troligt är det att jag kommer kunna knipa en 2:a eller 1:5 innan september? Är det större chans i början av sommaren/slutet av våren än precis där innan höstterminens start?
2:a; Inte en chans i helvete.
1:a; Ganska goda chanser.
Det är nog lättare att att fixa lägenhet i början av sommaren/slutet av våren då det brukar komma ut ganska stora vågor av boenden när folk slutar.
Citera
2011-01-11, 15:48
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theyn
2:a; Inte en chans i helvete.
1:a; Ganska goda chanser.
Det är nog lättare att att fixa lägenhet i början av sommaren/slutet av våren då det brukar komma ut ganska stora vågor av boenden när folk slutar.
Vadå inte en chans i helvetet? Med lite flyt kan man absolut knipa en 2:a på Vildanden eller Kämnars med drygt ett års kötid. Det kommer ut en. Hel del lägenheter i juni-juli som han kan hopppas på. Allt beror givetvis på hur mycket som sägs upp när, men det är absolut ingen omöjlighet att ha flyt.
Citera
2011-01-11, 19:26
Medlem
PsycholicRaves avatar
Jag spinner vidare på internetfrågeställningarna med: Var i helvete trycker man in ethernetkabeln i väggen?? Det enda som jag kunde se var ett sånt där Com Hem "Tre hål i väggen", måste man ha någon form av adapter för att få det att passa, eller var det bara jag som var blind och missade det riktiga uttaget? Bor i korridorsrum på sparta btw.
Citera
2011-01-11, 19:36
Medlem
Gurkan100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsycholicRave
Jag spinner vidare på internetfrågeställningarna med: Var i helvete trycker man in ethernetkabeln i väggen?? Det enda som jag kunde se var ett sånt där Com Hem "Tre hål i väggen", måste man ha någon form av adapter för att få det att passa, eller var det bara jag som var blind och missade det riktiga uttaget? Bor i korridorsrum på sparta btw.

Com Hem-uttaget är för TV. Du missade antagligen det riktiga uttaget som består av en liten dosa med två nätverksuttag på undersidan.

Jag har garderoberna på vänster sida när jag kommer in i rummet. Internetuttaget är då i högra hörnet under fönstret.
Citera
2011-01-11, 22:40
Medlem
PsycholicRaves avatar
Jaha, det var säkert därför jag missade det då, tackar! Trodde att det skulle sitta vid skrivbordet, som ju är det uppenbara stället att ha datorn på. Tur man köpte en extra lång kabel
Citera
2011-01-12, 00:30
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsycholicRave
Jaha, det var säkert därför jag missade det då, tackar! Trodde att det skulle sitta vid skrivbordet, som ju är det uppenbara stället att ha datorn på. Tur man köpte en extra lång kabel
Ett tips, köp en billig trådlös router så kan du sitta med datorn var du vill, även på toa .
Citera
2011-01-12, 00:44
Medlem
pokereves avatar
Hej. jag gick loggade in på AFB och såg till min stor förvåning att jag låg 1/39 på ett rum i Ulrikedal, anmälde intresse och låg ff 1´a nu när tiden tog slut .. Innebär det att jag garanterat får den?

Mvh.

PS. Jag har inte betalat kåravgift än då jag fick reda på idag att jag blivit antagen och således inte fått mitt antagningsbesked än på vilket det finns en kod på? Kan detta vålla problem för mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in