Citat:
Ursprungligen postat av Borat33
Blev just nedputtad till andraplats och innan det är slut så kommer jag antagligen tappat fler platser. Men bör jag fortsätta bara söka parentesen om jag verkligen vill bo där, eller bör jag nöja mig med något "sämre"? 01:02 hade jag för övrigt har ingen aning om vilka det kommer räcka till bara att det är tillräckligt bra för att få en bostad.
Först och främst bör du läsa beskrivningarna av områdena på AFB:s hemsida, därefter i FAQ:n (jepp, tjat om den) och slutligen söka här i tråden på de områden som lockar. Jag vet jag själv skrivit om för- och nackdelar med de olika områdena minst någon gång.
Vill du verkligen på på Parentesen så tycker jag att du ska ha is i magen. Du måste inte styra din bostad nu direkt utan du kan, med din kötid, vänta någon vecka så att du når läget där du ligger 1:a på i stort sett allt.
Själv vill jag slå ett slag för både Ulrikedal och Vildanden. Ulrikedal för att det ligger bra och är lugnt (vill man festa så kan man festa, men det är rätt skönt att göra det valet själv och inte låta det vara upp till korridoren varenda gång), Vildanden för att stämningen där verkar vara suverän och för att det ligger nära Blekingska (den kanske mest underskattade nationen i Lund). Det ligger inte mest centralt men det tar inte många minuter till stan om man har cykel.