2011-10-09, 17:04
Medlem
Karl Svampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eradico
Om jag ställer mig i kö hos AFB nu, är det möjligt att få ett korridorrum till nästa höst innan nollningen på LTH är över?
Ja men det beror ju på om du kan sätta dig i AFBs bostadskö helt enkelt. Om du inte studerar vid Lunds universitet kan du inte stå i kö där än.
Citera
2011-10-09, 19:30
Medlem
eradicos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl Svampen
Ja men det beror ju på om du kan sätta dig i AFBs bostadskö helt enkelt. Om du inte studerar vid Lunds universitet kan du inte stå i kö där än.
Jag är inskriven på universitet så jag tror att deti nte blir något problem
Citera
2011-10-09, 21:04
Medlem
Karl Svampens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eradico
Jag är inskriven på universitet så jag tror att deti nte blir något problem
Då är det nog inget problem för ett rum, stått i kön i 3 månader, har plats 4-15 på korridorsrum som går ikväll. Rum på olika platser självfallet
Citera
2011-10-10, 21:17
Medlem
Hde nyss en snubbe från Hyresgästföreningen här som påstod att AFB numera inte kommer att ha hyreshöjningar bundna till de kommunala hyrreshöjningarna (vilket då tidigare skulle varit fallet). Jag googlade runt lite utan att hitta någon mer information. Någon som har koll på om det här stämmer eller om de hittar på massa trams för att värva medlemmar?
Citera
2011-10-17, 20:41
Medlem
wexxxs avatar
Hejsan!

Vill höra lite omdöme om Michaels Hansens kollegium!
Längden på bostadskön är även intressant.
Ställde mig idag i kö (skall dock påbörja studier i lund först ht2013.) Tror ni att min kötid kommer att räcka till en bostad?

Mvh
Citera
2011-11-03, 12:28
Medlem
SanPEDROs avatar
Hur blir det nu med folk som flyttar ut i december. Borde vara en del iaf? Går alla deras rum till noviser eller kommer det komma upp rum med inflyttning januari? Hade vart jävligt gött att få ett eget ställe nu
Citera
2011-11-03, 14:02
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wexxx
Hejsan!

Vill höra lite omdöme om Michaels Hansens kollegium!
Längden på bostadskön är även intressant.
Ställde mig idag i kö (skall dock påbörja studier i lund först ht2013.) Tror ni att min kötid kommer att räcka till en bostad?

Mvh

Då bör du kunna få ett rum. Skulle gissa på att kötiden ligger runt ett och ett halvt år.
Citera
2011-11-05, 16:25
Medlem
PsycholicRaves avatar
Jag sökte och detta verkar vara den närmsta tråden att fråga i då den åtminstone rör studentboende.
Jag bor sedan en termin i ett studentrum och har varit uppkopplad på lunds stadsnät med internet, jag valde då Bredband2 som erbjöd 100/100 för 39kr/månad + första 6 mån gratis. Jag är bunden till 21/1 2012.
Nu har jag fått meddelande om att de höjer till 69kr/månad vilket jag inte känner mig nöjd med, så min fråga är ifall någon vet om det finns ett billigare alternativ att välja. Jag vet att det fanns billigare än 69 när jag valde detta, men de kan ju också ha ökat så det känns onödigt att säga upp och sedan märka att jag ändå får gå tillbaka till samma.
Vad har ni andra, vad kostar det och har ni haft några problem med det? Mitt har varit helt felfritt och aldrig legat nere eller tappat hastighet, så om det har varit strul med någon operatör så vill jag så klart hålla mig undan denne. Jag antar också att om jag säger upp mitt bredband så kommer jag automatiskt tillbaka till den skärm som kom upp första gången där man fick välja operatör? Tacksam för svar
Citera
2011-11-06, 19:24
Medlem
MauroSpockos avatar
Läser på AFB:s hemsida att man för att delta i novischlottningen ska göra sin anmälan mellan 8-11 december, men för att göra en anmälan ska man vara antagen vid universitetet. Antagningsbesked kommer "i mitten av december". Hur går det ihop?

Det kanske har behandlats tidigare, men jag tycker jag har hängt med rätt bra så det borde jag ha läst...
Citera
2011-11-06, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MauroSpocko
Läser på AFB:s hemsida att man för att delta i novischlottningen ska göra sin anmälan mellan 8-11 december, men för att göra en anmälan ska man vara antagen vid universitetet. Antagningsbesked kommer "i mitten av december". Hur går det ihop?

Det kanske har behandlats tidigare, men jag tycker jag har hängt med rätt bra så det borde jag ha läst...

Antagningsbesked kommer 8 december! https://www.antagning.se/sv/Kalender...med-svarskrav/

Kommer man in i urval 2 så är blir det inget novischlotteri med andra ord?
Citera
2011-11-06, 20:06
Medlem
MauroSpockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orange21
Antagningsbesked kommer 8 december! https://www.antagning.se/sv/Kalender...med-svarskrav/
Eh, va? Det står det ju ingenting om på den länken. Däremot står det här att det kommer i mitten av december: https://www.antagning.se/sv/Hur-du-a...Viktiga-datum/
Citera
2011-11-06, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MauroSpocko
Eh, va? Det står det ju ingenting om på den länken. Däremot står det här att det kommer i mitten av december: https://www.antagning.se/sv/Hur-du-a...Viktiga-datum/

konstig länk, men gå till startsidan antagning.se sedan väljer du december så kommer det att stå den 8:e...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in