2011-08-07, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakrids
Connect Tv är inget jag har hört talas om.
Det som brukar vara standard hos AFB annars är comhem kabel-tv.

https://portal.oppetstadsnat.se/portal/reg/AvailableServices.aspx?portalprofileid=4&BreProtal Id=4
Hade aldrig hört talas om det heller, men föredrar ComHem då jag vet vad det är
Citera
2011-08-07, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Jag har inga större erfarenheter från Helsingkrona mer än att jag förfestat där en gång, jobbat på en KK-fest som var där och nu hyfsat nyligen fått hjälp av deras quratel när hjälp inte fanns att få på annat håll. Verkar vara hyggligt folk även om det inte är min nation. Hårdrock, schlager och 90-talsklassiker är inte min kopp te.
Jag går till Helsingkrona för att det finns unga slanka snygga tjejer där.
Citera
2011-08-07, 13:44
Medlem
Blev medlem på afb den 18e men missade lottningen av novish-köplatser. Men nu är jag ju medlem och kommer plugga en fristående kurs den kommande terminen. Betyder det att jag är körd för all framtid på afb (iallafall de kommande åren) då jag aldrig kommer kunna ansöka som novish igen?
Citera
2011-08-07, 15:38
Medlem
HousesNStuffs avatar
Så hoppet börjar vid det här laget dö, släktkontakterna, uthyrare, Blocketannonser en masse och liknande har plöjts igenom och inte gett några resultat. Livet är i alla fall inte hopplöst för jag har släkt och vänner i ganska stor mängd att bo hos tillsvidare både i Lund och Malmö, men man vill ju samtidigt veta hur länge man kommer behöva leva rörligt i så fall. Om jag står bostadslös när den 29:e kommer, hur lång tid därefter brukar det ta innan bostadssituationen lugnat ner sig? Eller gäller det tur och kontakter till så stor grad att det är omöjligt att säga något genomsnittligt?
Citera
2011-08-07, 16:30
Medlem
Ayecarambas avatar
Är det tillåtet för en internationell student att hyra ut ett AFB-korridorsrum i andra hand om han bor kvar i staden/hos sin flickvän?
Fick ett erbjudande nyligen, men är osäker om det legitimt.
Citera
2011-08-07, 17:05
Medlem
Bonnarns avatar
Fan vad trevligt, boendet löste sig för mig nu. Ska ner och skriva kontrakt i veckan. Kanske blir köp av lägenhet om något år istället.
Citera
2011-08-07, 17:24
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ayecaramba
Är det tillåtet för en internationell student att hyra ut ett AFB-korridorsrum i andra hand om han bor kvar i staden/hos sin flickvän?
Fick ett erbjudande nyligen, men är osäker om det legitimt.

Nej, det är inte tillåtet att hyra ut i andra hand om man fortfarande bor i Lund.
Citera
2011-08-07, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
Nej, det är inte tillåtet att hyra ut i andra hand om man fortfarande bor i Lund.

Man kan väl dock tillfälligt överlåta hyreskontraktet?
Citera
2011-08-07, 18:13
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av five.
Man kan väl dock tillfälligt överlåta hyreskontraktet?

Ingen aning.
Citera
2011-08-07, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouffette
Jag som skall bo på Smålands nation men äter kött till varje måltid - inklusive frukosten. Hur kommer det funka i ett kollektiv av veganer?

Du får väl räkna med att du kommer att bli frågad/påhoppad för det i början, ungefär på samma nivå som om man är vegetarian/vegan ute i verkliga livet, men är väl inte direkt något som borde vara några problem. De korridorer jag varit i är dock ganska strikta med vilka stekpannor/kastruller som får användas med djurprodukter och vilka som inte får det, men förutom det kan jag inte tänka mig att det ska vara några problem.
Citera
2011-08-07, 19:49
Medlem
Mouffettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZDLR
Du får väl räkna med att du kommer att bli frågad/påhoppad för det i början, ungefär på samma nivå som om man är vegetarian/vegan ute i verkliga livet, men är väl inte direkt något som borde vara några problem. De korridorer jag varit i är dock ganska strikta med vilka stekpannor/kastruller som får användas med djurprodukter och vilka som inte får det, men förutom det kan jag inte tänka mig att det ska vara några problem.

Okej, tack för tipset. Jag bör nog fråga mig för vilka stekpannor jag får använda. Vill ju inte stå och steka fiskpinnar i deras favoritpanna när jag träffar korridorskamraterna för första gången...

Citat:
Ursprungligen postat av Boii
Varför äter du kött varje dag? Och till varje måltid, dessutom. Är du tjock?

Jag är anorektiskt smal och är väldigt kräsen, äter kött för det är det enda jag tycker om...
Senast redigerad av Mouffette 2011-08-07 kl. 19:53.
Citera
2011-08-07, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZDLR

Men i de flesta korridorer finns det stekpannor/knivar/bestick osv som grundutrustning va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in