Citat:
Ursprungligen postat av Chokemeister
Fråga angående förhållandet mellan studentlund och AF bostäder:
Jag är registrerad på AFB och har statusen "lottning pågår" under mitt ködatum, allt kirrat där alltså.
Har
studentlund andra lägenheter eller varför verkar alla ha så bråttom att registrera sig där? jag uppfattade det som att men bara måste vara medlem i studentlund när man inte är novisch för att få bostad hos AFB? och att studentlund bara förmedlade samma lägenheter som AFB?
och någon som har en uppfattning om hur långt man kommer med 123 köpoäng hos LKF?

Studentlund är en paraplyorganisation för alla studentorganisationer i Lund. Under Studentlund finner du Lunds universitets studentkårer som är paraplyorganisation för kårerna, Kuratorskollegiet som är paraplyorganisation för nationerna samt Akademiska föreningen som är paraplyorganisation för en jäkla massa studentorganisationer där allt från Projekt6 (googla) till spex till körer ingår. Även AFB ligger under Akademiska föreningen.
Studentlund har inga bostäder alls, utan de som finns och som har med Studentlund att göra är AFB:s. (Om du tittar i FAQ:n i trådstarten så hittar du alternativa boenden.) Blev det klarare eller krånglade jag till det ännu mer?
Om LKF har systemet att 1 ködag = 1 köpoäng så har du inte en chans med 123 poäng.