2011-07-18, 18:35
Medlem
Dr.Hartmans avatar
Vilka bostadsområden med korridorsrum ligger bäst till om man ska plugga medicin? För jag antar att studierna inte hålls på sjukhusområdet, åtminstone inte under preklin?
Citera
2011-07-18, 18:38
Medlem
Chokemeisters avatar
balle också, fick 17:43 som tid och bästa köplats=26

Jag ska plugga ekonomi så då är väl sparta ganska givet men jag gillar verkligen inte idén med gemensamt kök

Finns det något område hyfsat centralt där man får både eget kök och dusch?
Citera
2011-07-18, 18:58
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Hartman
Vilka bostadsområden med korridorsrum ligger bäst till om man ska plugga medicin? För jag antar att studierna inte hålls på sjukhusområdet, åtminstone inte under preklin?

Sparta ligger närmast sen Delphi typ (du slipper även jobbiga höjdskillnader till skolan om du bor här jämfört med typ Ulrikedal). Finns en karta på AFB där du ser var de olika områdena ligger.

Citat:
Ursprungligen postat av Chokemeister
balle också, fick 17:43 som tid och bästa köplats=26

Jag ska plugga ekonomi så då är väl sparta ganska givet men jag gillar verkligen inte idén med gemensamt kök

Finns det något område hyfsat centralt där man får både eget kök och dusch?

Var inte kräsen, du skall vara glad om du får en bostad över huvud taget! Du kan glömma att få något med eget pentry via AFB nu till starten i alla fall (räkna med minst ett år). Att köpa bostadsrätt kanske vore något?
Citera
2011-07-18, 19:04
Medlem
Dest88s avatar
[quote=jhed]
Citat:
Ursprungligen postat av Gurkan100
Jag skulle aldrig vilja bo på Delphi, främst pga. läget och alla LTH:are. Spartas korridorsrum ligger väl runt 3000+ i hyra (jag betalar 3049), gissar att Delphi ligger på liknande nivåer.

Men jag ska ju plugga på LTH?

Någon annan som har en åsikt?

Delphi är väldigt schysst tycker jag. Det är nog lite jobbigt att bo här om man ständigt är nere i centrum (typ om man pluggar juridik). Delphi är stort, ser trevligt ut utifrån (till skillnad från sparta och vildanden) och ja hela området är fint. Finns massor med grillplatser där man kan sitta på sommaren. Rätt bra standard på korridorerna. Nära till Ica, Willys (viktigt!) och Lidl.

Just storleken och att det ligger brevid kämnars som också är jävligt stort gör att man ofta är uppe och festar just där, så det är inte precis så att man ska iväg hela tiden (men jag erkänner, det är segt att cykla hem en regnig kväll nerifrån stan). Däremot är det inte alls långt till LTH, tar mig typ 6 min att cykla till skolan.
Senast redigerad av Dest88 2011-07-18 kl. 19:06.
Citera
2011-07-18, 19:16
Medlem
[quote=Dest88]
Citat:
Ursprungligen postat av jhed

Delphi är väldigt schysst tycker jag. Det är nog lite jobbigt att bo här om man ständigt är nere i centrum (typ om man pluggar juridik). Delphi är stort, ser trevligt ut utifrån (till skillnad från sparta och vildanden) och ja hela området är fint. Finns massor med grillplatser där man kan sitta på sommaren. Rätt bra standard på korridorerna. Nära till Ica, Willys (viktigt!) och Lidl.

Just storleken och att det ligger brevid kämnars som också är jävligt stort gör att man ofta är uppe och festar just där, så det är inte precis så att man ska iväg hela tiden (men jag erkänner, det är segt att cykla hem en regnig kväll nerifrån stan). Däremot är det inte alls långt till LTH, tar mig typ 6 min att cykla till skolan.

Grymt, tack. Vad har du för åsikter om Sparta? Låter som att du inte bott där?
Citera
2011-07-18, 19:18
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhed

Grymt, tack. Vad har du för åsikter om Sparta? Låter som att du inte bott där?

Absolut största fördelen med Sparta är dess utmärkta läge. Nej har inte bott där.
Citera
2011-07-18, 20:18
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
Absolut största fördelen med Sparta är dess utmärkta läge. Nej har inte bott där.
+1

Sparta är ett riktigt schysst ställe faktiskt. Visst, det ser ut som en Östtysk kontorsbyggnad utvändigt men det är inget fel på korridorerna och med egen dusch är det riktigt trevligt. Det ligger nära ekonomihögskolan och LTH, nära ICA och inte många minuter in till stan. Har man tur och hamnar i en trevlig korridor med en hörnbalkong (riktigt stora) så är fanimig inte livet så dumt. Det hade jag lätt kunnat tänka mig, och det trots att jag bott i lägenhet i ett år nu.
Citera
2011-07-18, 20:46
Medlem
Hej!

Om man bor på korridor hos AFB, ska man fortfarande teckna hemförsäkring? Kanske är en konstig fråga men jag har verkligen ingen aning.

Förövrigt så undrar jag om delar av afb.se ligger nere för er också? Kan personligen inte se deras bostäder just nu, har inte heller kunnat göra det på ett tag.

Tacksam för svar!
Senast redigerad av Zinanza 2011-07-18 kl. 20:50.
Citera
2011-07-18, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Hartman
Bor på Parentesen och pluggar läkare. Har inga problem med att ta mig till skolan och inte heller hem.
Citera
2011-07-18, 22:41
Medlem
slipZens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borat33
Kommer släppas ca 500 novischrum enligt afb....

Var står det?
Citera
2011-07-18, 22:45
Medlem
Någon som har tips på vart man bör bo som juriststuderande med normaltfestintresse som ändå vill kunna plugga och ha det lugnt och fint omkring sig? Jag vill gärna bo centralt men vet inte riktigt vart juristerna håller till? Jag tycker Sparta låter bra men det är svårt att skaffa sig en uppfattning...
Citera
2011-07-18, 23:59
Medlem
Är det någon som har lite bilder på hur rummen/korridorerna ser ut? Googlade på vildanden men hittade inga interiörs bilder...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in