2010-12-29, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavio
Detta må anses vara en dum fråga men visst är det så att det inte går att göra en bostadsansökan om man inte blivit antagen? Man ser väl då inte ens vilka rum som är lediga?

Se vilka rum som är lediga kan vem som helst göra. Själva ansökan kräver dock att man är antagen och får man ett kontrakt är man tvungen att styrka att man faktiskt pluggar.
Citera
2010-12-29, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kannan
Känner faktiskt ingen som försökt sig på en fuskperiod, men jag vet att AFB är stenhårda med andrahandsuthyrning. Militärtjänstgöring och utlandsstudier är de enda skäl man får ha.

Stämmer inte alls, beaktningsvärda skäl även hos AFB innefattar även att flytta ihop med en sambo på prov, tillfälliga studier på annan ort eller utomlands osv.

Om du inte har något emot att luras så är det väldigt enkelt, din bror ansöker om lägenheten får den, du bor där utan att ändra din folkbokföring.
Citera
2010-12-29, 11:23
Medlem
Dr.Elmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
Ja, sådant kollas tydligen upp; hörde om en som hyrt ut sitt rum till sitt syskon men fortfarande bodde i Lund och AFB hittade dem.
Okej, scenario:

AFB knackar mot förmodan på dörren. Du öppnar och de berättar att du inte har tillstånd att bo i lägenheten. Du svarar då att det är din bror/vän som bor där och att du bara bor där tillfälligt då din bror/vän är bortrest.

tankar?
Citera
2010-12-29, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Elmo
Okej, scenario:

AFB knackar mot förmodan på dörren. Du öppnar och de berättar att du inte har tillstånd att bo i lägenheten. Du svarar då att det är din bror/vän som bor där och att du bara bor där tillfälligt då din bror/vän är bortrest.

tankar?

Möjligtvis får du bo kvar någon natt men de kommer ju följa upp det, således skiter det sig.
Citera
2010-12-29, 11:48
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Elmo
Okej, scenario:

tankar?

Om din vän är bortrest så gör h*n en tillfällig adressändring, h*n folkbokför sig inte någon annan stans i Lund. Om h*n du bor hos förlorar sitt kontrakt, så kan du ju självklart inte bo kvar.
Citera
2010-12-29, 16:32
Medlem
doctor.roberts avatar
Idag när jag tittade låg jag 1 och 2a på lite olika novisch boenden vilket var lite förvånande för senast jag kollade var jag typ 7a. Saken är att det idag bara finns ett korridorsrum i Delphi som jag egentligen hade som förstaval och den ligger på nästan 4000 vilket är lite mycket. Förutom det finns det Sparta och vildanden. Vildanden är för långt bort från Fysicum vilket verkar vara där jag kommer läsa mina kurser.

här ligger Fysicum: http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?va...6lvegatan+14+C

Egentligen har ju Sparta bäst läge, närmast både Fysicum och centrum men har varit avskräckt av hur hemskt fult alla säger att det är och så. Men efter närmare eftertanke så är ju det helt skitsamma, i alla fall om insidan är schysst (det är ju där man spenderar tiden).

Är det även andra faktorer som gör att Delphi är bättre än Sparta? Och vågar man isåfall vänta på att ett billigare Delphi boende ska dyka upp?

Eller är det enda rätta att satsa mina kort på Sparta redan idag?
Citera
2010-12-29, 17:02
Medlem
Typiskt dagens ungdomar som måste bo så nära som det bara går. Det där med motion är ju farligt.
Citera
2010-12-29, 18:49
Medlem
Smerdyakovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doctor.robert
Idag när jag tittade låg jag 1 och 2a på lite olika novisch boenden vilket var lite förvånande för senast jag kollade var jag typ 7a. Saken är att det idag bara finns ett korridorsrum i Delphi som jag egentligen hade som förstaval och den ligger på nästan 4000 vilket är lite mycket. Förutom det finns det Sparta och vildanden. Vildanden är för långt bort från Fysicum vilket verkar vara där jag kommer läsa mina kurser.

här ligger Fysicum: http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?va...6lvegatan+14+C

Egentligen har ju Sparta bäst läge, närmast både Fysicum och centrum men har varit avskräckt av hur hemskt fult alla säger att det är och så. Men efter närmare eftertanke så är ju det helt skitsamma, i alla fall om insidan är schysst (det är ju där man spenderar tiden).

Är det även andra faktorer som gör att Delphi är bättre än Sparta? Och vågar man isåfall vänta på att ett billigare Delphi boende ska dyka upp?

Eller är det enda rätta att satsa mina kort på Sparta redan idag?
Nu är det ju inte riktigt lika mycket kaos för att få bostad som på hösten men å andra sidan är det mycket kallare utomhus... Jag hade aldrig chansat i alla fall.
Citera
2010-12-29, 19:18
Medlem
hundkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerdyakov
Nu är det ju inte riktigt lika mycket kaos för att få bostad som på hösten men å andra sidan är det mycket kallare utomhus... Jag hade aldrig chansat i alla fall.

Du är lycklig, själv har jag stått i kö i 7 mån snart och har fortfarande inte någon bostad + att jag har novisch förtur. Afb äger...... NOT
Citera
2010-12-29, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
Typiskt dagens ungdomar som måste bo så nära som det bara går. Det där med motion är ju farligt.

Ja, förr i tiden så brydde sig inte folk om var de bodde OM DE FICK VÄLJA. Utan man tog långt bort så man kunde få lite motion varje dag.

Yeah right.
Citera
2010-12-30, 00:11
Medlem
Jag låg 1a på ett rum när klockan blev 00 när vet jag om jag har fått rummet? Har inte fått något mail så blir orolig.. Plus att jag kan boka nu igen
Citera
2010-12-30, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajaja
Jag låg 1a på ett rum när klockan blev 00 när vet jag om jag har fått rummet? Har inte fått något mail så blir orolig.. Plus att jag kan boka nu igen

Det tar några timmar innan du får det. Men var du etta så fick du det, om du går in på "Mina bokningar" så tror jag det står vilken plats du hade när tiden gick ut. Gå och lägg dig du så kommer du vakna till ett härligt mail!

Grattis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in