2011-06-08, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peteur
när det bor utbytesstudenter i korridorerna, är det oftast äckliga araber/kineser/indier? lär hellre känna normala människor från ariska länder

Vissa korridorer har väldigt många rum för utbytesstudenter medan andra har få. Min korridor har ganska få, 2 av 12. Vet inte om det finns några korridorer som helt saknar bytisar men det är det möjligt att det finns.

De kan komma varifrån som helst. Under de senaste 18 månaderna har vi haft från Tyskland, Belgien, Frankrike, Kina och Iran.
Citera
2011-06-08, 13:12
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
när det bor utbytesstudenter i korridorerna, är det oftast äckliga araber/kineser/indier? lär hellre känna normala människor från ariska länder
Har du de åsikterna är Lund i allmänhet fel ställe för dig. Här blandas äckliga människor från Kina med äckliga människor från Sverige med vackra människor från Frankrike med dumma människor från Norge med sköna lirare från USA. Blandningen är enorm, så är du ut efter arisk samhörighet är du fel ute. Inte nog med att blandningen är total, dina åsikter är inte heller särskilt uppskattade i stan.
Citera
2011-06-08, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Har du de åsikterna är Lund i allmänhet fel ställe för dig. Här blandas äckliga människor från Kina med äckliga människor från Sverige med vackra människor från Frankrike med dumma människor från Norge med sköna lirare från USA. Blandningen är enorm, så är du ut efter arisk samhörighet är du fel ute. Inte nog med att blandningen är total, dina åsikter är inte heller särskilt uppskattade i stan.

Ärligt talat finns det nog få platser kvar för den som gillar arisk samhörighet i Sverige 2011
Vad vore rätt plats för honom då, Frasse? Om han ska studera någonstans dvs.
Citera
2011-06-08, 13:41
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeus
Ärligt talat finns det nog få platser kvar för den som gillar arisk samhörighet i Sverige 2011
Typ Skövde. BTH ska, liksom Kalmar, också vara fyllt av bönder och dessa skolor har såklart 0 internationellt samarbete.

Lund är Sveriges mest internationella stad. Tveklöst. Du stöter på folk från andra länder överallt; du bor tillsammans med dom, står i krogkön tillsammans med dom, pluggar tillsammans med dom. Klarar man inte av människor från andra kulturer/länder kommer man längta hem till trygga Borås/random-svensk-inskränkt-mellanstor-stad efter två timmar.
Citera
2011-06-08, 13:44
Medlem
peteurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd

du kan ju svara på frågan istället. är någon av grupperna äckliga kineser/araber/indier eller frassar/norrbaggar/jänkare märkbart överrepresenterade i korridorerna? är det 50/50?
Citera
2011-06-08, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kannan
Typ Skövde. BTH ska, liksom Kalmar, också vara fyllt av bönder och dessa skolor har såklart 0 internationellt samarbete.

Lund är Sveriges mest internationella stad. Tveklöst. Du stöter på folk från andra länder överallt; du bor tillsammans med dom, står i krogkön tillsammans med dom, pluggar tillsammans med dom. Klarar man inte av människor från andra kulturer/länder kommer man längta hem till trygga Borås/random-svensk-inskränkt-mellanstor-stad efter två timmar.

Haha, fint förakt inbakat där. Inskränkt/bönder osv men visst fick du fram en poäng.

Synd för honom att de skolorna nära nog ligger på minus i prestigespalten.
Citera
2011-06-08, 13:52
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Jadu... Om man överväger att plugga utgår jag från att man vill ha så hög kvalitet på sin utbildning som möjligt. med ett fåtal undantag är det de stora lärosätena - LU, UU, LiU, SU, GU, KTH, LTH och Chalmers - som är bäst, alla kategorier. Den som är förnuftig väljer därför något av ovanstående (utom, som sagt, i undantagsfall eller fall där personliga skäl väger tungt för annat lärosäte).

Alla de här lärosätena är populära även bland utbytesstudenter och utländska masterstudenter.

Ska man följa sitt ariska hjärta och hålla sig borta från lägre stående bör man därför välja något annat lärosäte. Gör man det har man erkänt att kvaliteten på utbildningen inte är viktigast, och den som gör ett sådant val är, enligt min mening, helt jävla dum i huvudet.

Såna människor kan väl läsa i typ Halmstad, Gävle, Kristianstad eller något annat lärosäte som är ointressant för alla (utländska studenter inräknade).
Citera
2011-06-08, 13:59
Medlem
peteurs avatar
försöker igen: kan du svara på frågan ifall du ska svara alls?

jag väljer inte lärosäte efter antal utlänningar, jag är bara nyfiken på vad det är för nationaliteter på utbytesstudenterna i korridorerna och om det är någon/några som är märkbart överrepresenterade.
Citera
2011-06-08, 14:07
Medlem
Dest88s avatar
Citat:

jag väljer inte lärosäte efter antal utlänningar, jag är bara nyfiken på vad det är för nationaliteter på utbytesstudenterna i korridorerna och om det är någon/några som är märkbart överrepresenterade.

I afbs korridorer är oftast majoriteten svenskar. De länder som flest utbytesstudenter är ifrån (min gissning): Tyskland/Österrike, Kina, Indien/Pakistan, och sen även något mindre från USA, Kanada, Storbrittanien, Frankrike, Spanien osv.
Citera
2011-06-08, 14:09
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:

Du har ju fått svar. Lund är en väldigt internationell stad men studenter från hela världen. Jag läser juridik och där möter jag nog flest syd- och östeuropeer, på LTH tror jag att asiater är vanligast. Söker man kan man säkert hitta mer exakt statistik. Mig veterligen bor det utbytesstudenter i alla korridorer. Frågar man, som du gjorde, efter äckliga indier får man också svar därefter.
Citera
2011-06-08, 14:48
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
I afbs korridorer är oftast majoriteten svenskar. De länder som flest utbytesstudenter är ifrån (min gissning): Tyskland/Österrike, Kina, Indien/Pakistan, och sen även något mindre från USA, Kanada, Storbrittanien, Frankrike, Spanien osv.
De vanligaste utbytesnationaliteterna i Lund är Frankrike, Spanien och Tyskland. Har för mig 70 % av alla bytisar kom från något av dessa länder (källa: någon "international mentor" för några år sedan) Nu vet jag iofs inte om detta stämmer överens med andelen boende på AFB men troligtvis är den ungefär samma.
Citera
2011-06-08, 15:00
Medlem
LillHagelins avatar
Citat:
När jag googlar lite snabbt tycks det ligga på Van Dürens Väg 22.

Beror på vad du vill ha nära till. Ligger generellt på fel sida av järnvägen men reseavståndet blir ganska okej ändå - 1,5-2 km till Domkyrkan.

Pluggar du på EHL eller LTH kan det bli lite långt dock.

Ska plugga på Ekonomihögskolan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in