Citat:
Ursprungligen postat av Amadeus
Hur är det att bo på Magasinet? (det i AFB regi)
Har sökt i tråden, och det var en annan som ställde samma fråga för ett tag sedan men inget svar.
Ser ut att ligga rätt nära järnvägen, är det något man stör sig på? Tågljud vid alla timmar på dygnet låter ju mindre avslappnande

Bor just nu på Delphi i korridorsrum men skulle gärna flytta till något med eget pentry/kök och närmare SOL (Språk- och litteraturcentrum).
Vet någon något om hur det är att bo på Tomegapsgården så är det välkommet också.
Magasinet är trevligt och ligger bra. Det är ganska tuffa planlösningar där inne och speciellt känsla kontra de andra AFB-husen - dels pågrund av de speciella huset, men också mycket pågrund av att det är mest lite äldre som bor där (äldre = fler terminer). Trevligt och gemytligt på ett sofistikerat sätt kan man säga. Du delar kök med tre personer, vet inte om det gäller alla rum, men vad jag vet är det så. De jag känner som bor/bott där (M- och I-folk) trivs/har trivts superbra!
Järnvägen har iaf inte jag lagt märke till när jag varit där.
Tomegapsgården har ju det enligt många bästa läget av alla AFB-hus. Även här är planlösningarna unika och speciella. Fräscha lägenheter, och bra röj på festerna. Snygga tjejer var det när jag var där

Närheten till citynationerna gynnar ju den fest- och socialsjuke dessutom.
Jag hade valt Tomegap, då jag är beroende av lite fart och fläkt, men det är jag