Citat:
Ursprungligen postat av Tygsax
Jag hade tänkt satsa på Sparta i första hand och Parantesen i andra hand!
Har lite funderingar:
Bor det mycket teknologer på Sparta? Jag har hört att det festas rejält mycket på Sparta, plugget går först för mig men vill självklart festa också. Är Sparta inte att rekommendera i fall man vill sitta hemma fredags- och lördagskvällar och räkna matte?
Hursomhelst, taggar inför hösten! Ska bli sjukt nice att flytta ner till Lund!
I min korridor bor det bara en teknolog, men överlag är det nog en del. Det är en hel del ekonomer och många utbytesstudenter med (även i de "svenska" korridorerna, finns internationella korridorer också). Självklart finns det andra sorters studenter där med, det är en salig blandning!
Det går att plugga nästan när man vill tycker jag. Är det stor fest i ens korridor är det inte så lätt kanske, men min erfarenhet är att det är ganska mycket mer festande på parentesen än på sparta. Det är flest fester på onsdagar, fredagar och lördagar.
Edit: En av anledningarna till att jag tycker att det är "mer festande" på parentesen kan vara att sparta är större. Om jag är på mitt rum märker jag knappt av att det är fest om den inte är i min trappuppgång.