2011-06-07, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bucketshop
Att du hade haft det ännu lugnare om du bodde på ulrikedal.
De gånger jag har varit på Ulrikedal så har jag fått känslan av att det är för lugnt där. Man vill ju åtminstone kunna hör att det bor folk i korridoren men samtidigt ha det på en accepterad ljudnivå.
Citera
2011-06-07, 19:20
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReAnimater
De gånger jag har varit på Ulrikedal så har jag fått känslan av att det är för lugnt där. Man vill ju åtminstone kunna hör att det bor folk i korridoren men samtidigt ha det på en accepterad ljudnivå.

Jo, det är sant. Men vilket område man än bor i beror det såklart på vilken korridor man hamnar i.
Citera
2011-06-07, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bucketshop
Jo, det är sant. Men vilket område man än bor i beror det såklart på vilken korridor man hamnar i.
Det stämmer. Men folk i tråden tycks tro att bara för att en korridor är stökig så betyder det att alla korridorer kör samma stil.
Citera
2011-06-07, 20:05
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReAnimater
Det stämmer. Men folk i tråden tycks tro att bara för att en korridor är stökig så betyder det att alla korridorer kör samma stil.
Nej, folk i tråden hävdar att chansen är större att man hamnar i en stökig korridor om man fått rum på parantesen än om man fått rum på ulrike. Vilket är helt sant.
Citera
2011-06-07, 20:36
Medlem
Bonnarns avatar
Som svar till ifall man har kvar sin novischstatus om man sökt till Lunds universitet utan att bli antagen till universitetet fick jag det här:

"Hej Bonnarn!
Tack för ditt mail. Novischstatus får man endast första gången man är antagen på Lunds universitet oavsett om man börjar sin utbildning eller inte, Novischstatus får man ej igen".

Konstigt formulerat svar, men jag antar att jag fortfarande har novischstatus eftersom jag inte blev antagen till programmet?
Citera
2011-06-07, 20:43
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnarn
Konstigt formulerat svar, men jag antar att jag fortfarande har novischstatus eftersom jag inte blev antagen till programmet?

Jag skulle tolka det så i alla fall.
Citera
2011-06-07, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kannan
Nej, folk i tråden hävdar att chansen är större att man hamnar i en stökig korridor om man fått rum på parantesen än om man fått rum på ulrike. Vilket är helt sant.
Om man tittar på de senaste sidorna ja.

Och förresten det heter Parentesen. Inte Parantesen.
Citera
2011-06-07, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
Räkna med minst 6 månader innan du har chans på ett rum, men mer realistiskt sett antagligen 8-10 månaders köande.

Instämmer. Stått i kö sen 12/12-10 och har börjat närma mig korridorsrummen på Ulrikedal och Parentesen. Få ett rum med så kort kötid förefaller således ha oerhört låg sannolikhet.
Citera
2011-06-08, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tygsax
Jag hade tänkt satsa på Sparta i första hand och Parantesen i andra hand!

Har lite funderingar:
Bor det mycket teknologer på Sparta? Jag har hört att det festas rejält mycket på Sparta, plugget går först för mig men vill självklart festa också. Är Sparta inte att rekommendera i fall man vill sitta hemma fredags- och lördagskvällar och räkna matte?

Hursomhelst, taggar inför hösten! Ska bli sjukt nice att flytta ner till Lund!

I min korridor bor det bara en teknolog, men överlag är det nog en del. Det är en hel del ekonomer och många utbytesstudenter med (även i de "svenska" korridorerna, finns internationella korridorer också). Självklart finns det andra sorters studenter där med, det är en salig blandning!

Det går att plugga nästan när man vill tycker jag. Är det stor fest i ens korridor är det inte så lätt kanske, men min erfarenhet är att det är ganska mycket mer festande på parentesen än på sparta. Det är flest fester på onsdagar, fredagar och lördagar.

Edit: En av anledningarna till att jag tycker att det är "mer festande" på parentesen kan vara att sparta är större. Om jag är på mitt rum märker jag knappt av att det är fest om den inte är i min trappuppgång.
Senast redigerad av Lakrids 2011-06-08 kl. 00:41.
Citera
2011-06-08, 11:41
Medlem
LillHagelins avatar
Någon som har en aning om var området Solgårdarna ligger i lund? Är det jätteoff eller schysst gångavstånd till centrum?
Citera
2011-06-08, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillHagelin
Någon som har en aning om var området Solgårdarna ligger i lund? Är det jätteoff eller schysst gångavstånd till centrum?

När jag googlar lite snabbt tycks det ligga på Van Dürens Väg 22.

Beror på vad du vill ha nära till. Ligger generellt på fel sida av järnvägen men reseavståndet blir ganska okej ändå - 1,5-2 km till Domkyrkan.

Pluggar du på EHL eller LTH kan det bli lite långt dock.
Citera
2011-06-08, 12:40
Medlem
peteurs avatar
när det bor utbytesstudenter i korridorerna, är det oftast äckliga araber/kineser/indier? lär hellre känna normala människor från ariska länder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in