2011-02-13, 15:09
Medlem
Har ni några åsikter på Delphi VS Kämnärsrätten (enrumslägenheterna)? De verkar ligga bredvid varandra, men priset skiljer sig till Kämnärs fördel, samtidigt som Delphi har fler sökande, med bättre köpoäng, på sina (bättre standard?).
Senast redigerad av hajjar 2011-02-13 kl. 15:13.
Citera
2011-02-13, 15:14
Medlem
Vad är det som gör att man i AFB-kön ligger 1/30 på vildanden-rummen medan man samtidigt ligger 10/30 på typ delphi ? Är det för att de med bättre köplats undviker vildanden, och i så fall varför är det så?
Citera
2011-02-13, 15:32
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonicwater
Vad är det som gör att man i AFB-kön ligger 1/30 på vildanden-rummen medan man samtidigt ligger 10/30 på typ delphi ? Är det för att de med bättre köplats undviker vildanden, och i så fall varför är det så?

När jag sökte förut så var det typ så här kötidsmässigt: vildanden < delphi < sparta

Vildanden ligger åt helvete om man inte pluggar typ juridik. Är det olika hyra på rummen?
Citera
2011-02-13, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hajjar
Har ni några åsikter på Delphi VS Kämnärsrätten (enrumslägenheterna)? De verkar ligga bredvid varandra, men priset skiljer sig till Kämnärs fördel, samtidigt som Delphi har fler sökande, med bättre köpoäng, på sina (bättre standard?).

Ja jag tror du har svarat på frågan själv, för jag skulle vilja påstå att det är högre standard på Delphis 1or. De husen känns mer gedigna än Kämnärsrättens.
Citera
2011-02-13, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
När jag sökte förut så var det typ så här kötidsmässigt: vildanden < delphi < sparta

Vildanden ligger åt helvete om man inte pluggar typ juridik. Är det olika hyra på rummen?

Aha, såpass. Mjo hyran på nu lediga vildanden-rum är lite högre än de lediga delphi rummen t.o.m. När är det förövrigt lönt att ställa sig i kön på ett rum? Måste man alltid vara etta, eller räcker det att stå som två-trea-fyra för att kanske få rummet ifråga?
Citera
2011-02-13, 15:59
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Aha, såpass. Mjo hyran på nu lediga vildanden-rum är lite högre än de lediga delphi rummen t.o.m. När är det förövrigt lönt att ställa sig i kön på ett rum? Måste man alltid vara etta, eller räcker det att stå som två-trea-fyra för att kanske få rummet ifråga?

Du kan även få när du inte står etta, t.ex. om den som står etta ställt sig på flera rum eller inte tackar ja till kontraktet. Jag fick t.ex. när jag stod 2a på ett rum.
Citera
2011-02-13, 16:20
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajjar
Jag känner ingen som bor i en etta på Kämnars, så jag har aldrig varit i en sådan. Ettorna på Delphi är däremot rätt fräscha och förhållandevis nybyggda. Efter vad jag har läst mig till här i tråden ska ettorna på Kämnars vara bland de mer deprimerande boendena man kan ha i Lund, så jag hade nog inte satt mig där om jag verkligen inte varit tvungen.
Citera
2011-02-14, 17:08
Medlem
Hur går det till rent allmänt, enligt era erfarenheter, med frukostering på korridorsboenden? skiter alla i det?, sitter många o käkar det i köket?, eller sitter de flesta inne på sina rum i slänger i sig nåt på mornarna?
Citera
2011-02-14, 17:14
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Hur går det till rent allmänt, enligt era erfarenheter, med frukostering på korridorsboenden? skiter alla i det?, sitter många o käkar det i köket?, eller sitter de flesta inne på sina rum i slänger i sig nåt på mornarna?

Kan ju inte tala för andra korridorer än min, men jag brukar inte se så många som äter i köket. Kanske är det för att jag äter frukost på en udda tid eller för att folk käkar inne på sina rum. Jag planerar att köpa en minikyl så att jag kan ha yoghurt och sådant där så jag slipper släpa mig ut till köket på morgonen.
Citera
2011-02-14, 19:16
Medlem
Citat:

I min korridor äter alla på sitt rum. Tycker det är skönt, för så himla pratsugen är man inte på morgonkvisten. Åtminstone inte jag.
Citera
2011-02-14, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forhekset
I min korridor äter alla på sitt rum. Tycker det är skönt, för så himla pratsugen är man inte på morgonkvisten. Åtminstone inte jag.

Hur funkar det med disken när man kör på det sättet? Måste man diska upp all skit direkt efter man använt det? Typ om man lagar till nåt som kräver stekpanna o kastrull, diskar man upp det innan man går iväg o käkar?
Citera
2011-02-14, 20:37
Medlem
adequates avatar
Citat:
Hur funkar det med disken när man kör på det sättet? Måste man diska upp all skit direkt efter man använt det? Typ om man lagar till nåt som kräver stekpanna o kastrull, diskar man upp det innan man går iväg o käkar?
Beror väl lite på vilka som bor i korridoren, men i allmänhet är det väl god sed att diska upp innan en lämnar köket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in