2010-08-30, 19:34
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doeskallen
Har fått boende i Ulrikedal, dock är den möblerad. Men det borde väl inte vara några problem att ta ut det och förvara de någonstans medan man bor där och sen sätta i det igen när man flyttar ut?

Är inga problem, men du kan ju vara hygglig mot den du hyr av och förvara möbler och sådär på ett sätt gör att det inte tar doft av stället du förvarar grejerna på.
Citera
2010-08-30, 21:54
Medlem
Det är afb's möbler. En säng, skrivbord, stol och liten bokhylla bara
Citera
2010-08-31, 08:32
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doeskallen
Det är afb's möbler. En säng, skrivbord, stol och liten bokhylla bara

Aha, men stuva undan det i förrådet bara!
Citera
2010-08-31, 19:02
Medlem
Jag är novisch, och fick väldigt bra könummer i utlottningen. Jag har dock ett litet problem då jag hyr en etta för tillfället, den är väldigt dyr (5000 kr i månaden) och jag ska bo här ända till 1.11. Är det någon idé att vänta eller borde jag nappa på ett novisch-korridorrum redan nu, trots att jag då blir tvungen att betala dubbel hyra en månad? Kommer det att dyka upp novischrum med inflyttning i november? Är det annars smärtfritt att hyra ut afb's bostäder i andra hand? I det här fallet för en månad.
Citera
2010-08-31, 20:30
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av astronauti
Jag är novisch, och fick väldigt bra könummer i utlottningen. Jag har dock ett litet problem då jag hyr en etta för tillfället, den är väldigt dyr (5000 kr i månaden) och jag ska bo här ända till 1.11. Är det någon idé att vänta eller borde jag nappa på ett novisch-korridorrum redan nu, trots att jag då blir tvungen att betala dubbel hyra en månad? Kommer det att dyka upp novischrum med inflyttning i november? Är det annars smärtfritt att hyra ut afb's bostäder i andra hand? I det här fallet för en månad.

Det kommer inte finnas några novischrum kvar i november. AFB har väldigt stränga regler när det gäller att hyra ut bostäder i andra hand. Du måste ha ett gott skäl till att hyra ut den i andra hand, t.ex. utlandsstudier.
Citera
2010-08-31, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
Det kommer inte finnas några novischrum kvar i november.

Nej, det vet jag. Men jag syftar på rum med inflyttning den första november. Nu finns det t.ex. rum för vilka ansökningen går ut idag, men inflyttningen är om en månad. Jag undrade ifall det kommer att komma fler novischrum med inflyttning längre fram?
Citera
2010-08-31, 21:47
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av astronauti
Nej, det vet jag. Men jag syftar på rum med inflyttning den första november. Nu finns det t.ex. rum för vilka ansökningen går ut idag, men inflyttningen är om en månad. Jag undrade ifall det kommer att komma fler novischrum med inflyttning längre fram?
De sista novischrummen har inflyttning 1 oktober.
Citera
2010-09-01, 21:12
Medlem
sn1gels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerdyakov
Tre av tio i min nollegrupp är utan bostad... inte jag dock vilket är skönt.

Vad läser du? Jag är den enda i min utan bostad av 11, dock bor 3-4 st i närliggande byar och malmö.
Citera
2010-09-02, 15:22
Medlem
Ovics avatar
Hur ser stadsdelen Linero ut i dagsläget? Mycket babbar, alltmänt stökigt osv??
Citera
2010-09-02, 22:57
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovic
Hur ser stadsdelen Linero ut i dagsläget? Mycket babbar, alltmänt stökigt osv??

Nejdå, det är lugnt. Långt från stan och ser ut som ett betonggetto på utsidan, men lägenheterna är fina. Det är ett medelklassområde i stort sett. Visst, fler invandrare där än i resten av stan om det är det du tänker på, men medelinkomsten är hög ändå så det är väldigt lite sociala problem. Det var ju några kids som tände eld på sporthallen, men polisen tog dem och sen dess är det lugnt.
Citera
2010-09-03, 10:23
Medlem
mantragrouves avatar
Jag blev nyligen antagen som reserv till ett utav Alnarps program och nu ställer jag mig frågan: Hur fan hittar man ett studentboende när man står sist i alla köer(inga alls) till ett knökfullt Skåne?

Hjälp en broder, var har jag störst chans att hitta något i antingen Lund, Alnarp eller Malmö?!

/Boendemantrat
Citera
2010-09-04, 15:03
Medlem
Ovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mantragrouve
Jag blev nyligen antagen som reserv till ett utav Alnarps program och nu ställer jag mig frågan: Hur fan hittar man ett studentboende när man står sist i alla köer(inga alls) till ett knökfullt Skåne?

Hjälp en broder, var har jag störst chans att hitta något i antingen Lund, Alnarp eller Malmö?!

/Boendemantrat
Om man inte är kräsen, finns det en del boende på blocket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in