Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-06, 02:20
Medlem
Cervidaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Michael Hansens Kollegium, om du kan tänka dig att bo i korridor

Korridor är drömmen! Nu har jag ställt mig i kö.

Tack!
Citera
2023-01-06, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cervidae
Korridor är drömmen! Nu har jag ställt mig i kö.

Tack!

Jag har aldrig bott där själv, men känner flera som gör det. Verkar trivas enormt bra och dessutom pluggar de på LTH så de har 5 min promenad till plugget, 3 min till ICA och ett gym.
Citera
2023-02-04, 07:53
Medlem
När brukar flest lägenheter komma upp på vårterminen?
Får man bo kvar i lägenheten efter man slutat studera?
Citera
2023-07-10, 23:43
Medlem
Hur funkar det med AFBs novischlottning? Bör man ställa sig i kö samma sekund man kommer in, eller spelar det ingen roll? Har sett folk i tråden nämna sina tider (”fick 15:23, är det kört för mig?”, etc etc). Vad innebär det?

Hur fungerar det med boende på nation? Är det inget man kan lösa före man flyttat till Lund och börjat plugga?
Citera
2023-07-15, 00:31
Medlem
Fick nu tiden 2023-07-12 06:18 på Af-bostäder. Är lite förvirrad över hur det hela fungerar. Förstår att det är ett könummer men innebär det att jag måste sitta uppe 06:18 och boka mina bostäder? Eller hur fungerar det hela?
Citera
2023-07-15, 15:30
Medlem
Har också letat efter information om själva lottningsresultatet överallt, men hittar ingenting påtagligt.
Hur vet jag ifall ett resultat är bra?
Utgår jag från en skala 1 - 100, där '1' är 12 juli 00:01 och '100' är 14 juli 23:59, och allt som är närmre 1 är bra?
Är platserna jämnt fördelade, så att det är lika många med 12:e juli som 13:e juli och 14:e juli bland resultaten?
Mitt resultat på 2023-07-12 09:20 ser ju annars rätt bra ut, men är det någonting jag missar?

Tack för info!
Citera
2023-07-15, 17:44
Medlem
Cervidaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarfar
Har också letat efter information om själva lottningsresultatet överallt, men hittar ingenting påtagligt.
Hur vet jag ifall ett resultat är bra?
Utgår jag från en skala 1 - 100, där '1' är 12 juli 00:01 och '100' är 14 juli 23:59, och allt som är närmre 1 är bra?
Är platserna jämnt fördelade, så att det är lika många med 12:e juli som 13:e juli och 14:e juli bland resultaten?
Mitt resultat på 2023-07-12 09:20 ser ju annars rätt bra ut, men är det någonting jag missar?

Tack för info!

Varje minut är en plats, d.v.s. 07-12 00:01 är plats 1 i kön, 12 00:02 är plats två, etc. Ditt könummer är alltså 60 * 9 + 20 (köplats 560). Det ska vara ett relativt bra könummer så vitt jag förstår (de lottar ju ändå ut bra mycket fler än 560 bostäder).
Citera
2023-07-15, 17:48
Medlem
Cervidaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snillekille101
Fick nu tiden 2023-07-12 06:18 på Af-bostäder. Är lite förvirrad över hur det hela fungerar. Förstår att det är ett könummer men innebär det att jag måste sitta uppe 06:18 och boka mina bostäder? Eller hur fungerar det hela?

Du måste inte sitta uppe, don’t you worry. Klistrar in mitt svar i inlägget ovan: Varje minut är en plats, d.v.s. 07-12 00:01 är plats 1 i kön, 12 00:02 är plats två, etc. Ditt könummer är alltså 60 * 6 + 18 (378).

Nu vet jag inte exakt hur många som är med i novischlotteriet men jag tror du hade ganska tur. 06:18 är så vitt jag förstår ett bra nummer.
Citera
2023-07-15, 18:02
Medlem
Cervidaes avatar
Jag har en fråga till er som vet: var bor folk från olika program? Var bor ekonomer, var bor teknologer, humanister, etc?

Undrar också var det festas mest, och var det är lite lugnare.

Är just nu mest inne på Delphi och Sparta (men även Parentesen kanske?), och undrar hur just de två skiljer sig. Var bor roligast folk, vad är närmast saker som skola (ska plugga indek så LTH och jag antar EC är det som är relevant för mig), gym, billig mataffär, pinnar och andra liknande ställen man kan tänka sig spendera ett antal kvällar?

Vilken av de två har bäst sammanhållning? Har någon av dem gemensamma områden utöver kök där man kan lära känna folk (”vardagsrum” eller liknande)?

Förlåt om det blev många frågor. Har nu bara svar på en eller två av mina frågor är även det guld värt.
Citera
2023-07-15, 19:50
Medlem
Citat:
Jag har en fråga till er som vet: var bor folk från olika program? Var bor ekonomer, var bor teknologer, humanister, etc?

Undrar också var det festas mest, och var det är lite lugnare.

Är just nu mest inne på Delphi och Sparta (men även Parentesen kanske?), och undrar hur just de två skiljer sig. Var bor roligast folk, vad är närmast saker som skola (ska plugga indek så LTH och jag antar EC är det som är relevant för mig), gym, billig mataffär, pinnar och andra liknande ställen man kan tänka sig spendera ett antal kvällar?

Vilken av de två har bäst sammanhållning? Har någon av dem gemensamma områden utöver kök där man kan lära känna folk (”vardagsrum” eller liknande)?

Förlåt om det blev många frågor. Har nu bara svar på en eller två av mina frågor är även det guld värt.

Jag har sökt till Delfi, verkar vara en bra del festande där men samtidigt kan man få lugn och ro om man behöver. Min uppfattning, som är baserad på tidigare Flashback inlägg, så är Delfi framför allt bosatt av teknologer och ekonomer då byggnaden ligger nära ekonomiforum och LTH.
Citera
2023-07-15, 20:04
Medlem
Cervidaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snillekille101
Jag har sökt till Delfi, verkar vara en bra del festande där men samtidigt kan man få lugn och ro om man behöver. Min uppfattning, som är baserad på tidigare Flashback inlägg, så är Delfi framför allt bosatt av teknologer och ekonomer då byggnaden ligger nära ekonomiforum och LTH.

Delphi verkar verkligen trevligt. Däremot såg jag nu att parentesen snittar typ 1000kr lägre månadshyra (såg så lågt som 2800). Det är ju faktiskt ganska mycket pengar i det långa loppet, speciellt på en studentbudget. Vad kostade de rum du sökt? Dock hade jag verkligen velat bo med teknologer och ekonomer då jag skulle ha studier gemensamt med dem.

Hur som helst tror jag det blir parentesen för mig. Festande är högt prioriterat för mig. Jag misstänker också att Delphi (även Sparta) inte kryllar av honor. En mer jämn mix, som det verkar vara på parran, tycker jag känns gött. Också yngre som bor där vilket passar mig som kommer vara 18 när jag flyttar ned.
Citera
2023-07-15, 20:44
Medlem
Citat:
Delphi verkar verkligen trevligt. Däremot såg jag nu att parentesen snittar typ 1000kr lägre månadshyra (såg så lågt som 2800). Det är ju faktiskt ganska mycket pengar i det långa loppet, speciellt på en studentbudget. Vad kostade de rum du sökt? Dock hade jag verkligen velat bo med teknologer och ekonomer då jag skulle ha studier gemensamt med dem.

Hur som helst tror jag det blir parentesen för mig. Festande är högt prioriterat för mig. Jag misstänker också att Delphi (även Sparta) inte kryllar av honor. En mer jämn mix, som det verkar vara på parran, tycker jag känns gött. Också yngre som bor där vilket passar mig som kommer vara 18 när jag flyttar ned.

De rum jag söker ligger mellan 4300-4500kr/månaden vilket är snäppet dyrare. Men jag hade ingen aning om att de yngre sökte sig till parentesen? Är själv 19 så hade ju som du säger varit passande att bo ett gäng där alla är runt samma ålder. Det enda som får mig att vilja avstå från parentesen är de gemensamma duscharna, kanske jag som är kräsen av mig men tycker det är rätt bekvämt med en egen dusch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in