2010-09-05, 11:33
Medlem
Smidvarks avatar
Bor inneboende hos en kille som pluggar och försöker komma åt tvättstugan på afb.se. Men eftersom jag inte står på kontraktet så kommer jag inte åt den sidan. Hur gör jag?
Citera
2010-09-05, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smidvark
Bor inneboende hos en kille som pluggar och försöker komma åt tvättstugan på afb.se. Men eftersom jag inte står på kontraktet så kommer jag inte åt den sidan. Hur gör jag?

Vilket område rör det sig om? Det ska finnas "datorer" (elektronisk tavla) på de olika områdena som man kan boka via.
Citera
2010-09-05, 14:02
Medlem
redbet111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metaxa
Vilket område rör det sig om? Det ska finnas "datorer" (elektronisk tavla) på de olika områdena som man kan boka via.

Intressant. Jag har själv inte hittat någon länk "boka tvättstugan" på afb. Jag fick flytta in tidigare i min bostad än va det var tänkt från kontraktet. Egentligen var inflyttningsdagen 1a oktober så förra personen står fortfarande som hyresvärd.

Måste jag nu vänta tills mitt kontrakt börjar gälla och enbart boka manuellt tills dess?
Citera
2010-09-05, 14:23
Medlem
Smidvarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metaxa

Jo det är så jag gör just nu, men det hade varit skönt att slippa dra ner dit varenda gång och göra det från hemmet istället.
Citera
2010-09-05, 21:20
Medlem
Ophes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbet111
Intressant. Jag har själv inte hittat någon länk "boka tvättstugan" på afb. Jag fick flytta in tidigare i min bostad än va det var tänkt från kontraktet. Egentligen var inflyttningsdagen 1a oktober så förra personen står fortfarande som hyresvärd.

Måste jag nu vänta tills mitt kontrakt börjar gälla och enbart boka manuellt tills dess?
Jag flyttade in tidigare förra året och fick tillgång till bokningen på afb.se först när kontraktet började gälla så tyvärr så måste du nog vänta.
Citera
2010-09-05, 21:37
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ophe
Jag flyttade in tidigare förra året och fick tillgång till bokningen på afb.se först när kontraktet började gälla så tyvärr så måste du nog vänta.

Japp, det stämmer bra! Det är bara att vänta. Alternativt kan man kanske maila AFB och se om de kan ordna nåt!

De där bokningstavlorna finns ju inte överallt heller, bara i korridorer.
Citera
2010-09-06, 14:47
Medlem
Hur funkar det här med brevlåda i korridorboende? Var finns dem? Sitter de gömda någonstans i trappuppgången eller?
Citera
2010-09-06, 15:01
Medlem
Ovations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
Hur funkar det här med brevlåda i korridorboende? Var finns dem? Sitter de gömda någonstans i trappuppgången eller?
I trapphuset sitter det låsbara postboxar, en för varje rum. Har i andra städer sett brevinkast i varje rumsdörr i korridorerna, men det har jag inte sett hos AFB.
Citera
2010-09-06, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovation
I trapphuset sitter det låsbara postboxar, en för varje rum. Har i andra städer sett brevinkast i varje rumsdörr i korridorerna, men det har jag inte sett hos AFB.
okej då får jag smyga ut och titta efter mitt nummer. Tack för infon
Citera
2010-09-06, 15:13
Medlem
Ovations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
okej då får jag smyga ut och titta efter mitt nummer. Tack för infon
I vissa områden (bla på delar av Sparta) kan boxarna sitta utomhus också utanför ingången till korridoren/trapphuset.
Citera
2010-09-06, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovation
I vissa områden (bla på delar av Sparta) kan boxarna sitta utomhus också utanför ingången till korridoren/trapphuset.
För att outa mig själv så bor jag på parantesen och jag får titta vidare på numrena på postboxarna. För det är ju inte bra att gå miste om viktig post.
Citera
2010-09-07, 05:43
Medlem
Promotions avatar
Vänta lite nu. Världens största kök?
http://www.afb.se/redimo/jsp/objects...objectID=20913
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem