2010-09-07, 19:32
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Promotion
Vänta lite nu. Världens största kök?
http://www.afb.se/redimo/jsp/objects...objectID=20913

Haha, ja, magasinet har en del roliga lägenheter...
Citera
2010-09-08, 18:25
Medlem
Trodde att stekar-modet var ute men när man går förbi Juridium & Lundagård så kryllar det av sådana där.
Citera
2010-09-08, 18:42
Medlem
FrasseFloyds avatar
Förmodligen en jäkligt pinsam fråga, men wattafakk: jag har just flyttat in i ett AF-boende, och jag ser att alla har såna där fina, standardiserade namnlappar på sin brevlåda. Jag har själv skrivit en temporär lapp, men det håller ju inte i längden. Varifrån har alla fått sina namnskyltar? Från AFB direkt, eller?
Citera
2010-09-08, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReAnimater
Trodde att stekar-modet var ute men när man går förbi Juridium & Lundagård så kryllar det av sådana där.
Ta en sväng in på Malmö nation så ska du få se på grejjer
Citera
2010-09-08, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Förmodligen en jäkligt pinsam fråga, men wattafakk: jag har just flyttat in i ett AF-boende, och jag ser att alla har såna där fina, standardiserade namnlappar på sin brevlåda. Jag har själv skrivit en temporär lapp, men det håller ju inte i längden. Varifrån har alla fått sina namnskyltar? Från AFB direkt, eller?
upptäckte att AFB har redan satt upp en vit laminatlapp med mitt namn på min brevlåda.
Citera
2010-09-11, 13:45
Moderator
Semesters avatar
Citat:

Min erfarenhet från andra boendeföretag är att de dyker upp av sig själva inom en vecka eller två.
Citera
2010-09-11, 13:48
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semester
Min erfarenhet från andra boendeföretag är att de dyker upp av sig själva inom en vecka eller två.
Fast jag har egentligen inget med AFB att göra. Hyr av en polare direkt.
Citera
2010-09-11, 13:55
Moderator
Semesters avatar
Citat:
Fast jag har egentligen inget med AFB att göra. Hyr av en polare direkt.

Svart?
Annars är det en vaktmästare i HR alternativt vicevärd i BrF som ordnar det där åt dig.
Citera
2010-09-11, 14:00
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semester
Svart?
Annars är det en vaktmästare i HR alternativt vicevärd i BrF som ordnar det där åt dig.
Nej då. Inneboende hos en polare i dennes lägenhet.

Guld! Då vet jag vem jag ska ringa på måndag.
Citera
2010-09-12, 18:38
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Nej då. Inneboende hos en polare i dennes lägenhet.

Guld! Då vet jag vem jag ska ringa på måndag.

Shit vad jag har legat av mig i tråden. Ja, ring din vaktmästare! Min sambo gjorde samma sak och han stavade fel två gånger på hennes namn och det är inget obskyrt svårstavat namn... :P
Citera
2010-09-13, 09:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReAnimater

Det kan bero på att en inte alltför marginell andel av dem alltid klätt sig så. De bryr sig inte om rådande mode. Sen så finns det ju en hel del wannabes på Juridicum.
Citera
2010-09-13, 13:04
Medlem
3pacs avatar
Hur funkar det om man hamnar på 1:a-plats på mer än en lägenhet/korridorrum, men samma sluttid, som man skrivit upp sig på? Får man välja då eller?

Sen undrar jag också, om man är med i studentlund och i kåren. Är allt lugnt då eller måste man gån med i af med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in