2010-10-28, 20:01
Medlem
Danxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Testa dig själv genom att sova utomhus - första natten är det jävligt kallt men du vänjer dig.

För att få tak över huvudet så kan man belägra Ön Ön i Sjön Sjön, då slipper man regnet.
Citera
2010-10-28, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danx
För att få tak över huvudet så kan man belägra Ön Ön i Sjön Sjön, då slipper man regnet.

Senast jag sov utomhus vilket var tre dagar i sträck så belägrade jag centralstationens hiss.
Citera
2010-11-02, 09:43
Medlem
Lepiduss avatar
Nu har jag (äntligen) fått ett kontraktsförslag av AFB. Men jag tycker att hyran är i dyraste laget för ett korridorrum (~3500). Vad händer om jag tackar nej till förslaget? Förlorar jag då min köplats?
Citera
2010-11-02, 12:17
Medlem
pernil90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lepidus
Nu har jag (äntligen) fått ett kontraktsförslag av AFB. Men jag tycker att hyran är i dyraste laget för ett korridorrum (~3500). Vad händer om jag tackar nej till förslaget? Förlorar jag då min köplats?

Har för mig att du får tacka nej till två eler tre förslag innan du förlorar din köplats. Men hör med AFB för att vara på säkre sidan, har för mig att det står på hemsidan.
Citera
2010-11-02, 12:56
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Vart har du fått rum nånstans?
Citera
2010-11-02, 13:41
Medlem
Dest88s avatar
Citat:

Du förlorar din köplats om du tackar nej till kontraktförslaget. Varför bokade du rummet om du inte var säker på att du ville ha det?
Citera
2010-11-02, 13:43
Medlem
DanteAlighieris avatar
Jag är 2/2 på tre stycken rum nu. Två i Ulrikedal och ett i Sparta.

Kommer det komma fler så jag kommer sämre i köordningen eller ska jag bocka för dem och hoppas att jag får?
Citera
2010-11-02, 13:48
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Jag är 2/2 på tre stycken rum nu. Två i Ulrikedal och ett i Sparta.

Kommer det komma fler så jag kommer sämre i köordningen eller ska jag bocka för dem och hoppas att jag får?

Det kommer definitivt komma fler som ställer sig på de rummen, men du har inte så mycket att förlora på att ställa dig själv på dem. Det är dock lite "onödigt" att ställa sig i kö redan idag, eftersom de går ut imorgon. Spelar ingen roll vem som står etta nu, det är när bokningstiden tar slut som avgör.
Citera
2010-11-02, 13:49
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
Det kommer definitivt komma fler som ställer sig på de rummen, men du har inte så mycket att förlora på att ställa dig själv på dem. Det är dock lite "onödigt" att ställa sig i kö redan idag, eftersom de går ut imorgon. Spelar ingen roll vem som står etta nu, det är när bokningstiden tar slut som avgör.

Okej. Eftersom jag har en överusel kötid är det knappt någon idé, sen vill jag hellre ha andra områden. Shit, snart måste jag fixa nytt boende, tiden går snabbt.
Citera
2010-11-02, 15:14
Medlem
Lepiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
Du förlorar din köplats om du tackar nej till kontraktförslaget. Varför bokade du rummet om du inte var säker på att du ville ha det?

Okej, jag var rädd för det. Jadu, såhär i efterhand kanske man skulle tänkt lite mer innan man bokade
Citera
2010-11-02, 15:31
Medlem
Pilfinkens avatar
Tänk på att det finns över hundra sökande till en del rum/lägenheter. Det skadar ju aldrig och stå i kö om man aldrig kommer få lägenheten.

Finns det korridorrum på sparta som inte ligger på de översta våningarna? Det verkar ju aldrig komma ut några där på AFB iaf.

Hur mycket fest är det på parantesen? Är det helt rätt att stryka det området om man vill kunna sova på vardagskvällar?
Citera
2010-11-02, 19:07
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilfinken
Tänk på att det finns över hundra sökande till en del rum/lägenheter. Det skadar ju aldrig och stå i kö om man aldrig kommer få lägenheten.

Finns det korridorrum på sparta som inte ligger på de översta våningarna? Det verkar ju aldrig komma ut några där på AFB iaf.

Hur mycket fest är det på parantesen? Är det helt rätt att stryka det området om man vill kunna sova på vardagskvällar?
Av AFBs bostäder är det tveklöst det mest "festutsatta" bostadsområdet, men det är en rätt överdriven myt att det knappt går att sova där pågrund av allt festande.

Jag har iofs varit på fest där och nån snubbe lyckades rasera en vägg (!), det var rätt galet. Men att det skulle vara ett jävla liv där 24/7 varje dag är en myt. Men är du en person som behöver maximalt med lugn och ro skulle jag söka någon annanstans, är du en allmänt soft snubbe som gillar att festa ibland så kommer du trivas kanon tror jag.

Största problemet med parantesen är väl att man inte har egen dusch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in