Citat:
Ursprungligen postat av redbet111
Kommer nu med en ganska dum fråga. Har däremot kollat igenom hela tråden utan att hitta något svar.
Hursomhelst, man kan inte söka bostad genom AFB innan man blivit antagen. Däremot har jag gjort en användare på deras sida och klickat på bostadsansökan. När jag väl fyllt i mina uppgifter så försökte jag klicka på "nästa" men kommer inte vidare.
Nu blir man lite orolig att den dagen man väl blivit antagen så kommer man ändå inte att kunna klicka sig vidare. För hur kan AFB veta att just jag blivit antagen? och kommer sidan ändras till dess antagningsbeskeden skickas ut?
Jag kommer även vara novish nu till hösten, därmed har jag förtur på vissa bostäder. Men hur fungerar sen själva ansökan? söker jag både som novish och gör vanlig bostadsansökan? Är dessa båda ansökningar separata eller slås dom samman när jag väl söker?
Jag är lite paranoid för att göra fel i augusti. Tacksam om någon kunde hjälpa mig.
Allt du behöver veta står faktiskt på denna sida;
http://www.afb.se/sv/Om-AFB/Novisch-ny-i-Lund/
Vänta med att göra en bostadsansökan till den 8 juli!
Jag sökte förra året, och vill minnas att jag helt enkelt bara klickade mig in på sidan (på det datumet) och gjorde en bostadsansökan. Det var nog en särskild ansökan för novischer eller något sånt. (Någon som kommer ihåg?!) Det var iaf Inget krångel alls!
Och du kommer bara ha EN ansökan. Men om du då uppfyller novischkraven, så får du Novisch-status.
Denna Novischstatus gäller bara några veckor in på höstterminen.
Under en period, innan och en bit in på terminen, så lägger AFB upp bostäder med NovischFÖRTUR.
Om du då har novischstatus så kommer du gå före i kön på dessa bostäder.
Förstår du?!
Oavsett vilket, ta det lugnt!!
Vänta tills den 8 juli, och gå då in på AFB så ska du se att aaallt kommer ordna sig såå bra.