Citat:
Ursprungligen postat av nedransnamn
Om man inte är novisch, hur länge kan man väntas behöva köa hos AFB innan man kan få en 2:a? Jag tror jag har boende fixat i andrahand för ett år framåt, men efter det, om jag inte kan bo kvar där längre, kommer min kötid 2010-05-26 kunna ge något? Är det bäst/nödvändigt att försöka få något under våren, när det inte är lika stor press på systemet, även om jag kanske inte skulle behöva flytta riktigt än då?
Undrar också hur det ser ut mellan de olika områdena - var är lägenheterna i bäst skick och är några områden lugnare än andra?
1 år kommer du inte långt med, knappt några korridorrum ens. jag har kötiden 2009-07-23 och ligger 10+ på alla 2or. Jag skulle tippa på 1,5år minst!
kämnärsrätten och delphi är två områden jag rekomenderar dig att bo på. båda ligger visserligen långt från staden men de är belagda norrut så det tar bara ca 3-4 min att cykla till lth och kanske 10-15 min från stan. kämnärsrätten är där det lugnare alternativet jämfört med delphi där det kan vara fest i någon korridor i princip vilken kväll som helst. men då korridorerna är väldigt bra isolerade kommer du förmodligen inte uppleva detta som ett problem! Vet visserligen inte hur alla korridorer är men jag har inte hört något annat iaf.