2010-02-06, 01:33
Medlem
Orzions avatar
Efter att ha tidigare skrivit kritik i tråden tänkte jag för en gång skulle varva med lite beröm . till alla moderatorer som då och då sickar ett tack PM när man rapporterat inlägg. Minns att jag rapporterade mitt första inlägg för ett bra tag sedan när jag insåg vad rappor knappen gjorde och efter ett tag fick jag ett PM från orkarN som tackade för att jag rapporterat inlägget och det kändes bra att veta att rapportfunktionen faktiskt fyllde någon funktion och något hände efter man tryckt på rapportera inlägg.

Sedan dess rapporterar jag enstaka inlägg då och då och det känns alltid trevligt att med jämna mellanrum få ett tack PM från slumpmässig mod eftersom det hjälper en att komma ihåg att rapportfunktionen faktiskt är bra och hjälper till att skapa ett bra debattklimat på Flashback.

Så stort beröm till alla mods som då och då sickar tack PM till personer som rapporterar inlägg speciellt de som nyligen börjat rapportera inlägg hade antagligen inte fortsatt rapportera inlägg om jag inte fåt ett PM som visade att funktionen de faktiskt gjorde något och uppskattades.
Citera
2010-02-06, 02:24
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Efter att ha tidigare skrivit kritik i tråden tänkte jag för en gång skulle varva med lite beröm . till alla moderatorer som då och då sickar ett tack PM när man rapporterat inlägg. Minns att jag rapporterade mitt första inlägg för ett bra tag sedan när jag insåg vad rappor knappen gjorde och efter ett tag fick jag ett PM från orkarN som tackade för att jag rapporterat inlägget och det kändes bra att veta att rapportfunktionen faktiskt fyllde någon funktion och något hände efter man tryckt på rapportera inlägg.

Sedan dess rapporterar jag enstaka inlägg då och då och det känns alltid trevligt att med jämna mellanrum få ett tack PM från slumpmässig mod eftersom det hjälper en att komma ihåg att rapportfunktionen faktiskt är bra och hjälper till att skapa ett bra debattklimat på Flashback.

Så stort beröm till alla mods som då och då sickar tack PM till personer som rapporterar inlägg speciellt de som nyligen börjat rapportera inlägg hade antagligen inte fortsatt rapportera inlägg om jag inte fåt ett PM som visade att funktionen de faktiskt gjorde något och uppskattades.
Då ska jag passa på att avslöja en hemlighet: jag skickar ALLTID tack-pm till nya RPare, just för att lura in dem...när det gäller det är jag som tobaksindustrin, fånga dem unga!

Nä, men som jag ser det: ju fler som skickar RP desto mindre skräp behöver användarna vada genom, vilket i slutändan ger nöjdare användare OCH mods.
Får man en bra RP där den som skickat skriver vad h*n reagerade på och om det är någon obskyr tråd som passar bättre, gärna en länk till den, då tar det inte många sekunder att slänga skräpet och sen kan man göra roligare saker, vilket innebär att den gången DU gör något dumt så är chansen större att modden INTE är utarbetad och förbannad.
Citera
2010-02-06, 05:28
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Då ska jag passa på att avslöja en hemlighet: jag skickar ALLTID tack-pm till nya RPare, just för att lura in dem...
Fyfan, jag som alltid har tyckt att det är så trevligt att man jämt får respons från din sida när det gäller RP´s, så visar det sig att det bara är ett simpelt trick
Varför blir förresten alltid autotacket såhär när du tackar:

Tack för att du rapporterade ett inlägg i tråden random tråd för något regelbrott.

?
Senast redigerad av _abou 2010-02-06 kl. 06:13.
Citera
2010-02-06, 09:05
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion

Förr, när RP kom via PM - så tackade jag alltid för RP, av de skäl som du nämner här.

Nu har vi bytt system, vilket minskat belastningen på vår PM-låda, vilket vi mods är glada för, men tyvärr gör det att det är lite besvärligare att svara på RP, och svaren kommer att hamna i våra PM-lådor.

Klen ursäkt, kanske, men det är förklaringen till att jag slutat svara och tacka för RP.

Men, jag vill ta det här tillfället till att tacka alla som skickar RP. Det underlättar något enormt.
Citera
2010-02-06, 09:31
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Fyfan, jag som alltid har tyckt att det är så trevligt att man jämt får respons från din sida när det gäller RP´s, så visar det sig att det bara är ett simpelt trick
Varför blir förresten alltid autotacket såhär när du tackar:

Tack för att du rapporterade ett inlägg i tråden random tråd för något regelbrott.

?

MondoBizarro kör med redigerare WYSIWYG ett mycket bra gränssnitt man kan dra in länkar i meddelandet och slipper då namnge dessa. enda nackdelen är att just vid svar på RP så blir svarsmeddelandet lite konstigt.

Man kan tillfälligt växla till WYSIWYG genom att klicka på symbolen längst till höger i redigerarfönstret.
Citera
2010-02-06, 09:37
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
MondoBizarro kör med redigerare WYSIWYG ett mycket bra gränssnitt man kan dra in länkar i meddelandet och slipper då namnge dessa. enda nackdelen är att just vid svar på RP så blir svarsmeddelandet lite konstigt.

Man kan tillfälligt växla till WYSIWYG genom att klicka på symbolen längst till höger i redigerarfönstret.
Wow, det har jag aldrig sett.
Måste prova att dra in en länk.
www.flashback.org
Hur menar du med att man slipper namnge länkarna?

www.flashback.org
Vafan, jag kan ju dra in en länk i alla fall, fast jag stängde av det?
Citera
2010-02-06, 09:43
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Wow, det har jag aldrig sett.
Måste prova att dra in en länk.
www.flashback.org
Hur menar du med att man slipper namnge länkarna?

www.flashback.org
Vafan, jag kan ju dra in en länk i alla fall, fast jag stängde av det?

Växla till WYSISWYG och dra in en redan namngiven länk från en annan flik eller exempelvis dra ned regler som finns ovanför redigerarfönstret, klicka sedan på förhandsgranska så får du se hur det fungerar.

EDIT
Jag är medveten om att det blev lite OT men samtidigt var det en förklaring på varför svarsmeddelandet ser lite konstigt ut ibland.

15
Senast redigerad av epost72 2010-02-06 kl. 09:53.
Citera
2010-02-06, 11:29
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BulkAndreas
Vet inte om jag förstått dig rätt nu. Men du menar alltså att du raderar alla inlägg som innehåller ett OT-skämt? Trots att resten av inlägget är OnT?

Hoppas inte du står för detta även efter att du tänkt efter..
Det är en fingertoppsfråga, som så mycket annat här men man ska vara medveten om att om man väljer att tramsa/gå OT i trådar så riskerar man att få hela sitt inlägg borttaget även om vissa delar var vettiga.
Alternativet är att gå in och ändra i inlägget och ta bort OT-meningen och det är dels tidsödande och dels något vi inte ska använda på det sättet, det bästa är ju om folk på eget initiativ kan följa reglerna så slipper vi radera öht.
Citat:
Ursprungligen postat av JazzIsNotDead
Jag tror att evilhoney menar att bara för att man för säkerhets skull petar in något som är OnT, efter att ha skrivit ett OT-skämt, så räcker inte det för att inlägget ska få vara kvar. Det måste finnas mer substans i det hela.

Exempel:
"Höhöhö, du kan ju be henne att ta den i tvåan!

Öh... Nä, men för å va seriös, jag tycker att du gör fel!
"

Jag antar (och hoppas) att det var sådana inlägg evilhoney syftade på, för de tillför ju ändå ingenting till debatten. Jag hoppas däremot att inlägg som är mer konstruktiva och tillför någonting till diskussionen, men som ändå kanske innehåller ett litet OT-skämt, får vara kvar.

Tolkade jag det rätt?
Ja, det var exakt så jag menade. Man kan liksom inte medvetet gå OT i trådar och försöka rädda sig genom att peta dit något som är OnT.
Citera
2010-02-06, 11:35
Medlem
Farbror Fazers avatar
Jag tycker de flesta moderatorer hanterar OT bra. Ingen sitter och raderar allt, för att det vore löjligt. FB skulle inte vara det samma utan friheten vi har.

Ifall det dock skulle börja sprida sig över flera sidor så kan ni räkna med radering
Citera
2010-02-06, 11:42
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Det är en fingertoppsfråga, som så mycket annat här men man ska vara medveten om att om man väljer att tramsa/gå OT i trådar så riskerar man att få hela sitt inlägg borttaget även om vissa delar var vettiga.
Alternativet är att gå in och ändra i inlägget och ta bort OT-meningen och det är dels tidsödande och dels något vi inte ska använda på det sättet, det bästa är ju om folk på eget initiativ kan följa reglerna så slipper vi radera öht.

Ja, det var exakt så jag menade. Man kan liksom inte medvetet gå OT i trådar och försöka rädda sig genom att peta dit något som är OnT.

Så jobbar jag också. Det märks tydligt om någon bara har stuckit in någon rad som ska se legitim ut för att få behålla sitt trams (som ofta utgör större delen av inlägget) och då ryker inlägget. En annan sak att det kan vara ok att skämta/tramsa till det en aning om man i stort har något vettigt att tillföra. Sen som moderatswing sa så kan även jag skratta gott åt en del trams här så humorlösa är vi nog inte.
Citera
2010-02-06, 19:15
Medlem
Sorkus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Jag jobbar inte som du, man kommer INTE undan radering bara för att man slänger in någon rad OnT efter OT/skämtet!!
Absolut inte!
Det skiljer sig självklart mellan de olika forumen.
Vissa forum har lite lösare karaktär helt enkelt, så det finns inga rätt eller fel i hur man hanterar offtopic/humor.
Citera
2010-02-06, 19:31
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorku
Det skiljer sig självklart mellan de olika forumen.
Vissa forum har lite lösare karaktär helt enkelt, så det finns inga rätt eller fel i hur man hanterar offtopic/humor.
Nej, vissa delar kanske klarar mer OT än andra men poängen kvarstår: man klarar sig inte från regler och eventuella repressalier bara för att man kastar in en mening OnT bland OTn, även om det ibland kan ses mellan fingrarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in