2007-10-28, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
Kan du länka till lite trådar där moderatorer har gjort fel så att vi får se och på så vis kan ta åt oss?
Den satt ni och väntade på huh? Med en annan användare har jag exempel..

Det tydligaste exemplet jag tänker på utspelade sig över pm jag inte har kvar där en moderator(RB) missförstod trådens topic och raderade inlägg utan att sedan kunna erkänna att han gjort fel.. Men sen finns det massor massor av andra exempel, tillfällen där man fått någon tillsägelse bara för att moderatorn varit på fel humör, tro mig, jag har exempel, du kan få dem över pm om du lovar att ge en hållbara förklaring till dem.. deal?
Citera
2007-10-28, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Vad sägs om "glada, kåta och tacksamma"?

*Ramlar av stolen*

Instämmer i Carls övriga ord också.
Citera
2007-10-28, 19:51
Medlem
skinner5000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av älskling
Den satt ni och väntade på huh? Med en annan användare har jag exempel..

Det tydligaste exemplet jag tänker på utspelade sig över pm jag inte har kvar där en moderator(RB) missförstod trådens topic och raderade inlägg utan att sedan kunna erkänna att han gjort fel.. Men sen finns det massor massor av andra exempel, tillfällen där man fått någon tillsägelse bara för att moderatorn varit på fel humör, tro mig, jag har exempel, du kan få dem över pm om du lovar att ge en hållbara förklaring till dem.. deal?
Du har inte fått en enda officiell tillsägelse så jag vet inte vad du yrar om...
Citera
2007-10-28, 19:52
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddaren
Blev tillfälligt avstängd för ett tag sedan. Hade tydligen “hotat” någon…

Jag gillade inte hanteringen! Lägger en moderator upp en användare för omröstning bör användaren meddelas om detta! Eller varför inte ge användaren en chans att förklara sig? En förklaring som sedan till och med kunde citeras i omröstningstråden? Det är verkligen inte för mycket begärt!

Med tanke på vilka debatter det kan bli då vi tar bort ett litet inlägg så ser jag inte förslaget om att folk ska få "förklara sig" som ett alternativ, det skulle bli allt för "jobbigt" för oss moderatorer att behöva ta sådana debatter också. Vi har detta som hobby..
Citera
2007-10-28, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
Du har inte fått en enda officiell tillsägelse så jag vet inte vad du yrar om...
Med min förra användare har jag tillsägelser och varningar som gäller än idag, dina kollegor är fullt medvetna om vem min förra användare är.. Jag tar gärna den här diskussionen men då vill jag ha svar också, inte bara bortförklaringar och mörkningar.. jag är även högst tveksam mot vad syftet med den här tråden öht är.. Jag har mina misstankar men stämmer de så är det inte för användarnas skull tråden är skapad, utan bara för att ingjuta respekt för överheten på välkänt flashbackmanér..

Citat:
Ursprungligen postat av Deanna
Med tanke på vilka debatter det kan bli då vi tar bort ett litet inlägg så ser jag inte förslaget om att folk ska få "förklara sig" som ett alternativ, det skulle bli allt för "jobbigt" för oss moderatorer att behöva ta sådana debatter också. Vi har detta som hobby..
Fy faan vilket skönt svar.. användarna är rättslösa för att ni inte orkar pga att ni har det som en hobby..
Citera
2007-10-28, 20:07
Medlem
Svårt för modsen att svara när du inte säger vad felet är.

förresten så är flashback en hobby, och inte moderatorernas hela liv, även om det råkar vara ditt liv.
Citera
2007-10-28, 20:08
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av älskling
Fy faan vilket skönt svar.. användarna är rättslösa för att ni inte orkar pga att ni har det som en hobby..

Rättslösa? Hur då?
Diskussioner som brukar uppstå då vi tar bort ett inlägg kan vara väldigt långdragna, det är inte helt ovanligt med diskussioner som sträcker sig över flera dagar.. Tror inte att användare som är uppe för omröstning nöjer sig med att de får försvara sig, utan det kommer diskuteras.. Och ärligt talat.. Jag som moderator har ingen lust att spendera hela min lediga tid på Flashback.. Det håller nog de andra moderatorerna med om.. (kanske bör tillägga att jag spenderar mellan 4 och 6 timmar i snitt på FB per dag.. Så jag inte verkar vara lat)..
Citera
2007-10-28, 20:14
Medlem
Finns det någon Moderator som inte är till höger?
Citera
2007-10-28, 20:19
Medlem
Bluebeast72s avatar
Alltid blivit rättvist bemött,oavsett ärende.Alla verkar sköta sitt jobb o visst behövs det fler mods i vissa delar av forumet men det är säkerligen ledningen redan varse.Ser inga som helst problem med hårda nypor o den uppstramning som genomförts i vissa delar,snarare tvärtom,mer kfk,hårdare syn på trams o oneliners som vana.
Att sedan bara hänga i laidback utan att tillföra de övriga forumsdelarna med inlägg borde stävjas.Visst är det tydligt i regelverket att laidback är en tillgång ej en rättighet,men detta borde tolkas hårdare enligt mig.
I övrigt känns forumet som en del av framtiden o blir bara bättre och bättre för var månad.
Citera
2007-10-28, 20:32
Inaktiv Administrator
admin3s avatar
Jag har precis rensat bort ett troll och citeringar/svar på hans trams.
Därför saknas inlägg i tråden, denna åtgärd skall inte kommenteras i denna tråden.

admin3
Citera
2007-10-28, 20:50
Medlem
Riddarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive

Det är för mycket begärt anser jag, nu tänker du endast på ditt eget fall, hur många sker dagligen egentligen. Det är inte en betalande stab som sköter saker utan frivilliga som på sitt egna sätt hjälper forumet. Däremot anser jag att man skall kunna ta upp sin sak och motivera varför det var ofärtjänt på något subforum. Men att ha en rättegång vore enormt tidskrävande.

Jag är av en annan åsikt!

Jag anser inte att moderatorerna är duktiga för att de sköter sina åtaganden. Jag anser inte heller att de skall ha beröm för desamma. För alla er som inte har smakat på maktens tillfredsställelse kan jag tala om att den är fullt tillräcklig som betalning i det här fallet. Om ni tycker att det är för ansträngande att skicka mig ett litet PM där jag meddelas att jag ska upp för omröstning tycker jag nog att det är dags att lämna över till någon med lite go. Det är alltid farligt när folk blir för bekväma i sina maktpositioner. Jag efterlyser ökad cirkulation!
Citera
2007-10-28, 20:54
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddaren
Jag är av en annan åsikt!

Jag anser inte att moderatorerna är duktiga för att de sköter sina åtaganden. Jag anser inte heller att de skall ha beröm för desamma. För alla er som inte har smakat på maktens tillfredsställelse kan jag tala om att den är fullt tillräcklig som betalning i det här fallet. Om ni tycker att det är för ansträngande att skicka mig ett litet PM där jag meddelas att jag ska upp för omröstning tycker jag nog att det är dags att lämna över till någon med lite go. Det är alltid farligt när folk blir för bekväma i sina maktpositioner. Jag efterlyser ökad cirkulation!

Har du varit moderator? Du pratar ju om "maktens tillfredställese" och den känner jag i alla fall inte av.. Jag har inget som helst maktbehov..
Jag är moderator för att jag tycker att det är kul att "leka" syokonsulent/ekonomisk rådgivare. Sen att jag får ta bort inlägg och sånt är bara en bonus, som jag kan tänka mig vara utan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in