Citat:
Ursprungligen postat av
Libertarismus
Ja, det kan jag tänka mig. Tack!
Man får självfallet se det från fall till fall.
Jag är säker på att jag modifierat något av mina inlägg för sent när jag var moderator, skrev in någon random tråd. Kom sen på säg 1.5 timme senare att fan, glömde något. Gick in och skrev (utan att kolla när jag först postat inlägget) något i stil med:
Citat:
"Edit: Fan, glömde säga att det nya spelet X ser också djävligt nice ut!".
Det är inte så att man får en varning om man editerar ett äldre inlägg (iaf inte när jag var moderator, kanske är något som är inbyggt nu (om inte annat, här har ni ett förslag

) )
En sån sak är ju mer oskyldig än om jag på fyllan hade skrivit något i någon forumdel jag var moderator i och sen fem dagar senare går in och antingen raderar inlägget för att jag hade ångrat det jag skrev eller gör en edit i stil med:
Citat:
"Edit: NVM Felpost".
Du får heller inte glömma att moderatorer inte kan redigera sina inlägg utöver den första timmen i något forum de inte är moderatorer i. Moderatorer har exakt samma rättigheter (rent tekniskt) att radera inlägg som vanliga användare i forum som de inte är moderatorer i.
Edit: En kul notis är att bland den första "åtgärd" jag gjorde som moderator för många år sedan var att av misstag editera en annan användares inlägg. Jag skulle citera honom och råkade editera dennes inlägg.
Något jag nämner här och den drabbade svarar på:
(FB) ^Eaz är ny moderator. (Som tur var så var denna en före detta moderator som tog det hela med en klackspark :P )
Edit2: Här är ett ypperligt exempel på när en sen edit är helt ok :
(FB) VM-kval 9/10