Citat:
Ursprungligen postat av
skunkjobb
Vore det inte himla trevligt och smidigt om alla moderatorer hade funktionen att visa när man senast var inloggad aktiv? Jag menar alltså när man går in på någons profilsida så visas det längst upp till höger, jag tar bara bernard_law som exempel:
#bernad_law
"Senaste aktivitet: Idag 05:05"
En del har det men långt ifrån alla. Varför är det intressant då? - När man rapporterat ett inlägg och inget hänt på något dygn så tycker jag det är intressant att se om någon av avdelningens moderatorer har varit inne eller inte sedan jag rapporterade. Har de det så höll de väl inte med mig utan inlägget/tråden kommer att vara kvar men har ingen varit inne så kan jag fortsätta vänta på åtgärd.
Kommer tråden att ligga kvar så kan jag bemöta dumheterna fast jag tycker skiten inte hörde hemma där men om jag tror att det kommer att raderas så är det bäst att låta bli.
Finns det goda skäl att inte visa senaste aktivitet eller får jag medhåll i att det vore bra om det visades för alla moderatorer?
Alternativt kunde man kanske få ett automatgenererat meddelande om att ens rapport åtminstone har lästs utan att det behöver tala om något utfall?
Problemet är att vi är inte alltid inloggade i form av moderator.
Jag surfar in på Flashback flera gånger om dagen, och tittar inte alltid på de rapporterade inläggen, i vissa fall kollar jag bara till om det är något allvarligt regelbrott som ligger och väntar (t.ex 1.06, 1.05 även om jag är tämligen befriad från dessa i "mina" forumdelar.
Så, att surfa osynligt är något jag gör då och då (vet inte om den inställningen är påslagen i skrivande stund), dels för att ofta tror användare att vi moderatorer svarar på PM eller frågor inom 2 minuter om vi är inloggade, dock ibland så vill jag bara vara här och skriva inlägg, inte behöva tjafsa med någon som är arg, inte radera skit från trådar osv.
Så, att kräva att senaste aktivitet visas blir inte en lösning på ditt problem. Bara för att det står att vi har varit online, så betyder inte det att vi har sett rapporter, ibland har vi läst rapporter men inte haft tid att åtgärda dem.