Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-28, 18:00
  #3325
Medlem
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Så jag som har 30+ varningar sedan 2003 är högst ogillad? Det tycker jag personligen låter jävligt illa.
Hursomhelst så hade jag en fråga, hur länge ser ni som god kutym att vänta på att få svar från admin eller en moderator i pm?

Nja, högst ogillad är väl att ta i. Däremot känner nog många mos besvikelse och irritation när användare som är gamla i gemet väljer att avsiktligt bryta mot regler i jämn takt. De vet ju bättre.

Om du var ordningsvakt på ett uteställe, skulle du inte känna irritation när Benke stapplar fram och ska in, om du vet att Benke ställer till med bråk och slagsmål varenda gång han går ut på stan? Naturligtvis skulle du göra det. Benke försvårar för dig och skapar extrajobb som är helt onödigt. Om Benke bara satte sig i baren, drack några öl och snackade skit och sedan gick hem, så besparar han bartenders, värdar och ordningsvakter en hel massa besvär.
Citera
2017-06-28, 18:16
  #3326
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Så jag som har 30+ varningar sedan 2003 är högst ogillad? Det tycker jag personligen låter jävligt illa.
Hursomhelst så hade jag en fråga, hur länge ser ni som god kutym att vänta på att få svar från admin eller en moderator i pm?

Jag personligen tycker det är vanlig hyfs att moderatorerna svarar åtminstone inom 1 (kanske 2) dygn. Sedan kan det ju vara tillfällen då moderatorn inte loggar in på några dagar och då tar det ju så klart längre tid innan man kan svara. Särskilt så här i semestertider kan det bli lite lagg kan jag tänka mig.

Admins kan bli en rätt överhopade med PM i vissa perioder och då kan det nog också ta lite längre tid.

Sen ska man ju också vara medveten om att det för vissa frågor förmodligen aldrig blir svar. jag tänker då på de som skriver typ: Din kuksugare, varför varnade du mig. Du är en fitta hoppas du dör en plågsam död.

En annan grej att tänka på är att man ju kan skicka PM till flera moderatorer samtidigt, tex alla i ett visst delforum. Då är det bra att också skriva att man faktiskt gjort det, så det inte blir onödigt dubbelarbete

Vad gäller att ogilla folk som bryter mot reglerna så har jag tex ingen som helst åsikt om dig och har ingen aning om vad du brukar ha för dig, men när jag gick in i din profil och kollade så såg jag att jag givit dig 2 varningar. För mig så registreras det knappt vilka folk jag diskuterar med på forumet eller vilka som jag ger varningar eller andra åtgärder som moderator. Jag fokuserar så gott som uteslutande på vad som faktiskt står, inte vem som skrivit det.
__________________
Senast redigerad av najas 2017-06-28 kl. 18:26.
Citera
2017-06-28, 20:00
  #3327
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Så jag som har 30+ varningar sedan 2003 är högst ogillad? Det tycker jag personligen låter jävligt illa.
Hursomhelst så hade jag en fråga, hur länge ser ni som god kutym att vänta på att få svar från admin eller en moderator i pm?

Storpostare som skriver på gränsen till det tillåtna riskerar givetvis varningar. Men 30 varningar på 14 år är inte mycket. Jag tror att det menas mer sådana som helt skiter i reglerna och som medvetet postar off-topic och trådförstörande inlägg.
Citera
2017-06-29, 00:37
  #3328
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Så jag som har 30+ varningar sedan 2003 är högst ogillad? Det tycker jag personligen låter jävligt illa.
Hursomhelst så hade jag en fråga, hur länge ser ni som god kutym att vänta på att få svar från admin eller en moderator i pm?
456 inlägg per varning är i mina ögon inte bra men inte jättedåligt heller, det finns många som är betydligt värre speciellt dom som loggar in med syfte att förstöra.

Väntetid är ingen enkel fråga då vi är frånvarande och har sänkt närvaro i perioder men skickar man pm med allmänna frågor och inte får svar inom 24 timmar helst 48 timmar för mindre akuta frågor tycker jag man kan överväga att skicka pm till någon annan.
Citera
2017-06-29, 09:53
  #3329
Medlem
Salorms avatar
Tack för alla era svar. Jag har förövrigt fått svar från den moderatorn jag PM'ade från början. Men nu till det mer akuta då. Jag har rapporterat 4st PM jag har fått, men det verkar inte som RP på PM kommer fram till er? Nu har jag rapporterat dessa igen men jag gissar på att rapporterafunktionen på PM inte riktigt fungerar som den ska?
Citera
2017-06-29, 11:57
  #3330
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Tack för alla era svar. Jag har förövrigt fått svar från den moderatorn jag PM'ade från början. Men nu till det mer akuta då. Jag har rapporterat 4st PM jag har fått, men det verkar inte som RP på PM kommer fram till er? Nu har jag rapporterat dessa igen men jag gissar på att rapporterafunktionen på PM inte riktigt fungerar som den ska?

Det undersöks för tillfället om det är nåt vajsing

EDIT: tydligen löst nu
__________________
Senast redigerad av najas 2017-06-29 kl. 12:41.
Citera
2017-06-29, 13:07
  #3331
Avstängd
knullkarlssons avatar
Vem modererar när ni moderatorer håller semester?
Citera
2017-06-29, 13:11
  #3332
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Det undersöks för tillfället om det är nåt vajsing

EDIT: tydligen löst nu
Ja, jag såg det också då en moderator fått mina RP's.
Citera
2017-06-29, 13:20
  #3333
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullkarlsson
Vem modererar när ni moderatorer håller semester?
Tanken är ju att ha tillräckligt med mods i varje forum så att såna saker inte spelar någon roll. Vi går ju inte alla på samma schema.
Citera
2017-06-29, 14:14
  #3334
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullkarlsson
Vem modererar när ni moderatorer håller semester?
Vi har givetvis tänkt på det.

#Semester

(Eller så är det så enkelt att vi inte är borta allihop samtidigt... )
Citera
2017-10-09, 15:31
  #3335
Medlem
Libertarismuss avatar
Om jag har förstått saken rätt så kan ni moderatorer redigera era inlägg en obegränsad tid efter att de publicerats, stämmer detta? Om så är fallet, får ni redigera/radera era gamla inlägg som ni ångrar att ni skrev?

Gäller inte "lagt kort ligger" för moderatorerna?

Tack på förhand!
Citera
2017-10-09, 15:34
  #3336
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Om jag har förstått saken rätt så kan ni moderatorer redigera era inlägg en obegränsad tid efter att de publicerats, stämmer detta? Om så är fallet, får ni redigera/radera era gamla inlägg som ni ångrar att ni skrev?

Gäller inte "lagt kort ligger" för moderatorerna?

Tack på förhand!
Vi får redigera moderatormeddelanden även om det gått mer än en timme (ex kan man vilja uppdatera ett med länkar etc) men övriga inlägg skriver vi som användare och då ska vi hålla oss till de regler som gäller för användare. Sedan kan inte uteslutas att någon missar detta någon gång då vi inte har den spärr användarna har som påminnelse.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback