Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-15, 19:44
  #3265
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlsinmydream
Jag varnas ständigt av moderatorer som inte anger var i mina inlägg eller vilka meningar som skulle vara trams eller okey att framföra.

Jag gissar att 10 tusentals medlemmar också upplever samma sorts diskriminering i detta forum.

Håller ni med?


Nej, varje gång jag varnas så ser jag ganska omgående varför, och om jag har vidare frågor så besvarar jag varningen med PM och kort därefter kommer en förklaring som jag allt som oftast blir nöjd med.


Citat:
Ursprungligen postat av girlsinmydream
Hur många är helt nöjd med moderatorerna (jag gissar på 0,1%)?

Du talar om "moderatorerna" som om de vore nån sorts homogen thinktank.
Du får nog specificera dig litegrann? Vilka moderatorer har du problem med, och varför?


Citat:
Ursprungligen postat av girlsinmydream
Hur många av er har ens fått svar från någon admin?

Varje gång.
Jag uttrycker mig dock hövligt, fokuserat och respektfullt vid kontakt med moderatorer och admin.




Nä du grabben. Du tycks vara rättshaverist på heltid, och blir helt enkelt behandlad därefter.
Citera
2017-01-15, 20:57
  #3266
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serval
Ledsen att säga det men du får nog vänja dig vid att 99,9% av alla människor enbart önskar att du ska ta ditt liv. Förklaringen är enkel, tittar man i din inläggshistorik så är det tydligt att du har förbrukat din rätt att leva.

Hur kommer det sig att du oftare blir varnad än andra? vi jämför dig med en normal användare som ofta tramsar.

Normal användare: Moderatorer ser inlägg och varnar.
Pedofil: Moderatorer letar aktivt efter inlägg som kan resultera i en varning.
Det är snarare så att användare som hatar sådana som TS ser till att RPa varenda inlägg han gör, vilket gör att moderatorerna därmed granskar alla inlägg han skriver.
Citera
2017-01-15, 20:59
  #3267
Moderator
Tinuviels avatar
Trådar sammanfogade.

// mod
Citera
2017-01-15, 21:12
  #3268
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Det är snarare så att användare som hatar sådana som TS ser till att RPa varenda inlägg han gör, vilket gör att moderatorerna därmed granskar alla inlägg han skriver.


Fast det är inte så forumet fungerar. Om en användare RP'ar allt en annan användare säger oavsett om regelbrott förekommit eller ej, så blir denne "Rapportör" föremål för granskning mycket snabbare än personen han RP'ar.


Personligen har jag läst girlsinmydream's poster ända sedan han reggade sig här, och snarare sett moderatorerna som exceptionellt generösa, än det epitet han själv vill tillskriva dem.
Citera
2017-01-15, 21:28
  #3269
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Fast det är inte så forumet fungerar. Om en användare RP'ar allt en annan användare säger oavsett om regelbrott förekommit eller ej, så blir denne "Rapportör" föremål för granskning mycket snabbare än personen han RP'ar.


Personligen har jag läst girlsinmydream's poster ända sedan han reggade sig här, och snarare sett moderatorerna som exceptionellt generösa, än det epitet han själv vill tillskriva dem.
Om EN användare gör det, ja, men jag tror GIMD har betydligt fler än bara en enda användare som ogillar honom och det han skriver.
Citera
2017-01-15, 22:52
  #3270
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Om EN användare gör det, ja, men jag tror GIMD har betydligt fler än bara en enda användare som ogillar honom och det han skriver.


Enligt all rim och reson, så borde jag i så fall ha tagit emot fler anmälningar än honom relativt sett vid det här laget (dvs låtom oss dividera antalet anmälningar som TS fått i forumet över det antal dagar han varit medlem, och jämföra siffran med det antal anmälningar jag har fått dividerat med det antal dagar som jag varit medlem), varpå vi omedelbart får lättläst statistik över huruvida varningarna är ett derivat av moderatorers tvevilja, snarare än allmän agendasättande forummoderation.

Kan vi få se lite statistik över detta, i tråden?

(jag ger er härmed tillåtelse att officiellt lista samtliga varningar samt avstängningar jag fått överlag i forumet som sådant, i denna forumtråd)


Om tillgänglig statistik visar på en högre anmälningsbenägenhet för #girlsinmydream än den gör för mig, så är jag benägen att ge dig rätt i denna delfråga.
Citera
2017-01-16, 10:46
  #3271
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Enligt all rim och reson, så borde jag i så fall ha tagit emot fler anmälningar än honom relativt sett vid det här laget (dvs låtom oss dividera antalet anmälningar som TS fått i forumet över det antal dagar han varit medlem, och jämföra siffran med det antal anmälningar jag har fått dividerat med det antal dagar som jag varit medlem), varpå vi omedelbart får lättläst statistik över huruvida varningarna är ett derivat av moderatorers tvevilja, snarare än allmän agendasättande forummoderation.

Kan vi få se lite statistik över detta, i tråden?

(jag ger er härmed tillåtelse att officiellt lista samtliga varningar samt avstängningar jag fått överlag i forumet som sådant, i denna forumtråd)


Om tillgänglig statistik visar på en högre anmälningsbenägenhet för #girlsinmydream än den gör för mig, så är jag benägen att ge dig rätt i denna delfråga.
Ledsen, men folk skiter i troll... Ni är mest patetiska men inte direkt värda att uppröras över...
Pedofiler är dock något som varenda sund människa på jorden hatar över allt annat.


I övrigt så tycker jag att kvaliteten på moderatorerna höjts med flera miljarder procentenheter den senaste tiden. Inte lär det bero på att det kommit massa nya mods, för det är samma gamla moderatorer, bara det att nivån har höjts rejält.
Citera
2017-01-17, 13:18
  #3272
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Ledsen, men folk skiter i troll... Ni är mest patetiska men inte direkt värda att uppröras över...
Pedofiler är dock något som varenda sund människa på jorden hatar över allt annat.

Som "pojkälskare" så tror jag nog att jag kvalar in ganska väl för att även få kunna kallas för pedofil, tycker du inte?



Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
I övrigt så tycker jag att kvaliteten på moderatorerna höjts med flera miljarder procentenheter den senaste tiden. Inte lär det bero på att det kommit massa nya mods, för det är samma gamla moderatorer, bara det att nivån har höjts rejält.

Erfarenhet ger färdighet. Ju längre man är moderator, desto bättre blir man på det jobbet.
Citera
2017-01-17, 13:55
  #3273
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Erfarenhet ger färdighet. Ju längre man är moderator, desto bättre blir man på det jobbet.
Nu pratar jag om senaste månaderna.
Och det gäller även moderatorer som varit aktiva i flera år.
Citera
2017-01-26, 23:17
  #3274
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Att trolla är inte förbjudet så länge man håller sig till topic.

Hur kommer det sig att det inte är tillåtet att kalla någon för troll om det är tillåtet att trolla?
Citera
2017-01-26, 23:29
  #3275
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Hur kommer det sig att det inte är tillåtet att kalla någon för troll om det är tillåtet att trolla?
Någon som trollar kommer undan så länge denne håller sig till ämnet, att diskutera om någon ÄR troll eller ej faller däremot utanför ämnet och riskerar att dra tråden som helhet OT. Så, trollanklagelser är OT.
Citera
2017-01-26, 23:31
  #3276
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Någon som trollar kommer undan så länge denne håller sig till ämnet, att diskutera om någon ÄR troll eller ej faller däremot utanför ämnet och riskerar att dra tråden som helhet OT. Så, trollanklagelser är OT.

Så vad är det för skillnad på trollning och trams? Det borde väl vara ok att tramsa då om man håller sig till ämnet?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback