2015-03-15, 18:49
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
OK. Tack för info. Trodde det var betydligt fler.

Såg att någon moderator skrev för ett par år sedan att moderatorer surfade osynligt för att slippa bli överöst med pm vid onlinetiden. Fast det gällde antagligen just denna specifika moderatorn då, även om det kunde tolkas annorlunda som det skrevs.

Det var ju ett tag sedan också, så jag har det inte helt klart i minnnet.

Det är lätt att tro och få för sig saker om man inte bryr sig om att ta reda på fakta eller om man lyssnar på foliehattar och folk med förföljelsemani.

När jag var mod surfade jag alltid öppet.
Citera
2015-03-15, 19:00
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Fast vad du inte inser är att mods inte alls behöver hålla folk bakom ryggen för att utfallet ska bli såhär. Dumma människor slutar oftast med att till sist gå OT i debatten (och blir då varnade) och det utnyttjar givetvios deras smartare meningsmotståndare.

Jag har skrivit och påpekat dessa massor av gånger; det är helt inom regelverket att provocera. Det är inte heller förbjudet att vara korkad. Dock är det förbjudet för de korkade människorna att bli så provocerade att de bara skriver okvädingsord tillbaka i ett inlägg. Det är nämligen OT.

Det händer hela tiden, om och om igen; de smartare på FB springer rundor kring de mer korkade som till sist bannar ut sig eftersom de i sin harmsna ilska över att ha blivit provocerade skriver en massa skit som är OT.

Om bara folk kunde få in i sin skalle att förlämpningar och okvädingsord i sig inte är förbjudet, medan det däremot är förbjudet med inlägg som bara är okvädingsord, så hade en ansenlig mängd varningar inte behövt delas ut.

Många skulle behöva läsa ditt inlägg flera gånger.

Jag tillhör dem som vid några tillfällen anklagat nån enskild moderator för att springa vissas ärenden. Ibland känns det som att rasistiska och nazistiska moderatorer dömer motståndare hårdare än sina meningsfränder men när jag ser nyktert på saken och inte hör av mig till modsen i affekt så inser jag att regelverket inte inbjuder till ryggdunkande eller svågerpolitik. Det är inte enskilda moderatorer som bannar medlemmar eller delar ut varningar. Allt ska tas upp i Outlaw och sen röstas det gemensamt för vilka konsekvenser en medlems betéende ska resultera i.

Men röstandet är inte baserat på löst tyckande. Varje enskild moderator måste ta hänsyn till regelverket. Sen gör alla olika tolkningar men det går inte att ena dagen säga "Nazisten var oförskämd mot kommunisten så han får en Varning" för att nästa dag säga "kommunisten var oförskämd mot nazisten så han blir bannad" när båda skrivit exakt samma sak, utan föregående varningar, OT, brott mot regelverket eller dylikt.

Den här påstådda "svågerpolitiken" (i brist på bättre ord) och att modsen skyddar vissa medlemmar existerar såvitt jag vet inte. Däremot är det lätt att få för sig det emellanåt därför att man anser att vissa medlemmar ständigt slinker igenom nätet. Vad som talar emot svågerpolitiken är att även moderatorer blir varnade och tillfälligt avstängda för regelbrott. Det visar ju klart och tydligt att ingen är immun på FB. ALLA som bryter mot reglerna kan bli varnade, tillfälligt avstängda eller bannade för gott. Och det oavsett om de så är kristna, muslimer, moderater, kommunister, satanister, ateister, nazister, AFA-medlemmar, pedofiler, heterosexuella, rövslickare eller ständiga kritiker gentemot modsen eller vad de nu tillhör för grupp. Ingen är immun.
Citera
2015-03-15, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tortoriello
Att förhålla sig neutral och inte blanda in egna känslor i modererandet+ vara rättvis i det stora hela= behandla alla lika enligt regelverket.
Att vara trevlig är väl okej, men långt ifrån det viktigaste; spydigheter och sarkasmer kan man leva med.

Amen! Synd att det inte är så. Men de syns och är kända av de flesta
Citera
2015-03-15, 19:32
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Det är lätt att tro och få för sig saker om man inte bryr sig om att ta reda på fakta eller om man lyssnar på foliehattar och folk med förföljelsemani.

När jag var mod surfade jag alltid öppet.
Varför kallar du dina tidigare kollegor för foliehattar och folk med förföljelsemani?
Citera
2015-03-15, 19:33
Bannlyst
Citat:
Varför kallar du dina tidigare kollegor för foliehattar och folk med förföljelsemani?

För att han är en av dem som får komma undan med sånt
Citera
2015-03-15, 20:16
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gandy
För att han är en av dem som får komma undan med sånt
Tydligen inte.

https://www.flashback.org/sok/cineasten?f=123
Citera
2015-03-15, 20:43
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Jag kallar inte modsen för foliehattar. Hur läser du egentligen? Det är lätt att få för sig saker och ting om man lyssnar på foliehattar (dvs lyssnar på användare som sprider lögner om moderatorerna) istället för att hålla sig till fakta.
Ett tips i all välmening. Lär dig läsa svenska om du ska hänga på Flashback.

Jag är f.ö. inte immun mot FBs regelverk vilket kan bevisas eftersom jag blev avstängd för Ohörsamhet så sent som december 2014.

Dessförinnan blev jag avstängd för att modsen trodde att jag var seriös i en tråd om 3d-kopieringsmaskiner där jag skrev nåt om "hittar du den här figuren skulle jag gärna pröjsa för en 3d-kopia". Det var mer hypotetiskt men det kunde ju inte de veta. Faktum är att figuren jag syftade på är tillverkad i 500 exemplar och är i stort sett omöjlig att få tag i numera eftersom den slutade tillverkas och säljas 1982. Vilket jag förklarade men regler är regler så det gick under Köp/Sälj-annonser, dvs förbjudet.

Första avstängningen gällde att jag kopplade samman två konton där det var allmänt känt att en och samma person låg bakom bägge kontona. Det är bara suga i sig.

Fröken som påstår att jag är immun mot regelverket och står under modsens beskydd har alltså återigen fel i sakfrågan. Vilket jag och andra har påtalat flera gånger tidigare men eftersom Fröken är en rättshaverist som inte klarar att ta in information fortsätter hon att sprida lögner. Till ingen nytta då. Det enda hennes betéende leder till är att hon blir utsparkad ur forumet gång på gång. Det är väl 9 gånger nu på några år? Antagligen är det dags för nästa utsparkning snart eftersom fröken inte kan hålla sig till regelverket. Det är ju lite sorgligt kan tyckas...

Tack CX för att du sakligt förklarar varför folk har fel. Trots att vi har diametralt olika åsikter i andra ämnen.
Senast redigerad av Cineasten 2015-03-15 kl. 20:47.
Citera
2015-03-15, 22:20
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Jag kallar inte modsen för foliehattar. Hur läser du egentligen? Det är lätt att få för sig saker och ting om man lyssnar på foliehattar (dvs lyssnar på användare som sprider lögner om moderatorerna) istället för att hålla sig till fakta.
Vad i hela fridens namn pratar du om? Vilken användare skulle jag ha lyssnat på och varför? Det enda jag har sagt är att vissa moderatorer surfar osynligt och att jag var i kontakt med en moderator för några år sedan som förklarade att det var så, vilket nu senare förtydligades (återigen av en moderator) att det inte var i den omfattningen som det framgick av den förre moderatorns svar.

Det i mitt inlägg som du fetade kom alltså från en moderator, vilket du kommenterade med:
Citat:
Citera
2015-03-15, 22:57
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Fast vad du inte inser är att mods inte alls behöver hålla folk bakom ryggen för att utfallet ska bli såhär. Dumma människor slutar oftast med att till sist gå OT i debatten (och blir då varnade) och det utnyttjar givetvios deras smartare meningsmotståndare.

Jag har skrivit och påpekat dessa massor av gånger; det är helt inom regelverket att provocera. Det är inte heller förbjudet att vara korkad. Dock är det förbjudet för de korkade människorna att bli så provocerade att de bara skriver okvädingsord tillbaka i ett inlägg. Det är nämligen OT.

Det händer hela tiden, om och om igen; de smartare på FB springer rundor kring de mer korkade som till sist bannar ut sig eftersom de i sin harmsna ilska över att ha blivit provocerade skriver en massa skit som är OT.

Om bara folk kunde få in i sin skalle att förlämpningar och okvädingsord i sig inte är förbjudet, medan det däremot är förbjudet med inlägg som bara är okvädingsord, så hade en ansenlig mängd varningar inte behövt delas ut.

Precis så här är det och det förtjänar att upprepas.
Citera
2015-03-15, 23:08
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Precis så här är det och det förtjänar att upprepas.

Bah. man behöver inte vara smart.
Jag har flygit på moderatorer både här och där i alla år utan att bli bannad eller knappt varnad. Så tydligen finns inget krav på att vara smart.
Citera
2015-03-16, 12:09
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Bah. man behöver inte vara smart.

Man behöver vara lite smartare än dom korkade. Det är en universell sanning som gäller på FB och i resten av världen.
Citera
2015-03-16, 23:27
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Vad i hela fridens namn pratar du om? Vilken användare skulle jag ha lyssnat på och varför? Det enda jag har sagt är att vissa moderatorer surfar osynligt och att jag var i kontakt med en moderator för några år sedan som förklarade att det var så, vilket nu senare förtydligades (återigen av en moderator) att det inte var i den omfattningen som det framgick av den förre moderatorns svar.

Det i mitt inlägg som du fetade kom alltså från en moderator, vilket du kommenterade med:
Jag läste början av inlägget och ögnade bara igenom resten. My bad.

Citat:
Vad har den kommentaren med mitt inlägg att göra?
Det kan man verkligen fråga sig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in