2015-04-17, 13:09
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Jag har alltid högaktat det här forumet men det är jävligt klart att det sitter ett gäng maktfullkomliga muppar i outlaw..
Fick en varning här för att jag efterfrågade en shop till en substans, som inte var cannabis alltså föll den sig under "övriga droger" där jag också la frågan..
Men uppenbarligen så var det inte heller en "övrig drog" utan något helt annat, så jag kan/får inte posta frågan efter den substansen..
Det är även så jävla uppenbart att man från moderatorhåll försöker klämma åt mig.
Då jag öppet kritiserat dem då "drogshops" forumet las på is (vilket är helt jävla sjukt), så till den milda grad att en moderator hintade om saker jag skrivit i outlaw när jag var moderator.
Något jag tänkte att detta är det väl tystnadsplikt på, knappast heller särskilt värdigt och snyggt av sagda moderator..
Men det är klart, var ju inte direkt skarpaste kniven i lådan heller..så hade man något annat att vänta, fick jag någon ursäkt från sagda moderator? Eller ett erkännande att man gick över gränsen?
-Inte direkt, eller inte alls.. Av mupp-moderatorn..

Så istället så hittar man på ett jävla kryphål för att få kasta på mig en varning..

Så jävla dåligt och ni får gärna kalla mig för rättshaverist och annat skit, det här forumet är kört i skit.
Självgoda jävla moderatorer som tror de sitter på nån jävla slags makt.

Sånt jävla paragrafrytteri och låg nivå att jag finner inte ord..
Din varning delades ut av mig, inte av den mod som hade talat om din tid i moderatorskåren.

Du fick din varning för att du postade ett inlägg som inte hörde hemma i det delforumet.

Blanda inte ihop äpplen och päron.
Citera
2015-04-17, 13:55
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
För att inte missförstånd ska uppstå:

Efter att du framförde ganska massiv kritik mot moderatorskåren generellt och jämförde dagens arbetsinsatser med arbetsinsatser på "din tid" stämmer det att en moderator uttryckte sitt omdöme om din arbetsinsats då du var moderator.

Jag ser att du nu fått en varning men den utdelande moderatorn är inte samma moderator som ovan, vilket man lätt kan tro utifrån ditt inlägg.

Tror du verkligen att det finns en sammansvärjning mot dig bland modsen, eller är ditt inlägg skrivet i affekt? Jag hoppas och tror att det är det senare som gäller.

Vad gäller varningen så är det ju alltid så att man ska vända sig i första hand till aktuell moderator, vilket jag utgår från att du har gjort då du väl känner till reglerna.
Jag föreslår att du kontaktar en admin som får titta på varningen, förslagsvis admin4 eller admin5.
Japp, så tror jag det är, det är väl inte så att ni inte snackar med varandra?
Kollegialt skitbeteende!

Sedan kan du/ni slå er för bröstet med ert "objektiva tänkande" hur mycket ni vill, arrogans och såplåda är vad man blir bemött av ofta här när man för fram kritik, dessutom väldigt ömma tår från moderator håll.

Lustigt att "moderatorn" som skrev en massa strunt och hintade om outlaw fick sitt inlägg raderat..
Sådär helt okej lär det ju inte ha varit eller hur?

Men det är okej, kalla alla som kommer med kritik för paranoida, rättshaverister m.m.
Känns som ett tryggt försvar.
Citera
2015-04-17, 13:59
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Din varning delades ut av mig, inte av den mod som hade talat om din tid i moderatorskåren.

Du fick din varning för att du postade ett inlägg som inte hörde hemma i det delforumet.

Blanda inte ihop äpplen och päron.
Eftersom Flashback är yttrandefrihetens högborg, där man får diskutera pedofeli, nazism, våldtäkt, bilder på lik och fan och hans moster..
Så kanske du kan peka åt mig vart jag då ska lägga min fråga, då dumma mig trodde att man fick diskutera det mesta här på forumet..

När jag dessutom sett en massa andra inlägg och trådar kring ämnen som inte heller platsande i det delforumet tänkte jag att ifall den här tråden och inläggen fått stå här i ett par veckor och vissa längre och kortare än så, då är det nog rätt forum..

Men nejdå, mitt inlägg rök... Å resten stod kvar..

Kalla mig gärna paranoid, men ja.. Humhum fucking hum..
Citera
2015-04-18, 08:27
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Japp, så tror jag det är, det är väl inte så att ni inte snackar med varandra?
Kollegialt skitbeteende!

Sedan kan du/ni slå er för bröstet med ert "objektiva tänkande" hur mycket ni vill, arrogans och såplåda är vad man blir bemött av ofta här när man för fram kritik, dessutom väldigt ömma tår från moderator håll.

Lustigt att "moderatorn" som skrev en massa strunt och hintade om outlaw fick sitt inlägg raderat..
Sådär helt okej lär det ju inte ha varit eller hur?

Men det är okej, kalla alla som kommer med kritik för paranoida, rättshaverister m.m.
Känns som ett tryggt försvar.
Men allvarligt, slog jag mig för bröstet eller kallade dig för paranoid rättshaverist?

Om det skulle finnas någon form av sammansvärjning mot dig (eller någon annan) så sker det då inte öppet i outlaw, och skulle det existera dolt är det bra om det kommer fram till admins.
Jag personligen har inte sett några dylika tecken.

Vad gäller varningen är min rekommendation att vända dig till admin4 eller admin5, och nej jag tror inte att du är någon paranoid rättshaverist.
Citera
2015-04-18, 14:39
Medlem
Rakiis avatar
Vet egentligen inte om detta är rätt ställe att fråga på, men ska det inte vara ganska högt i tak inne i Laidback och sen att man får en varning för OT/Trams för ett inlägg som är helt befogat känns ju väldigt märkligt.

Så frågar modsen inne i Laidback, hur högt i tak ska det egentligen vara när man blir varnad för ett inlägg som egentligen inte är trams?
Citera
2015-04-18, 16:48
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Vet egentligen inte om detta är rätt ställe att fråga på, men ska det inte vara ganska högt i tak inne i Laidback och sen att man får en varning för OT/Trams för ett inlägg som är helt befogat känns ju väldigt märkligt.

Så frågar modsen inne i Laidback, hur högt i tak ska det egentligen vara när man blir varnad för ett inlägg som egentligen inte är trams?
Nu är jag, som bekant, inte moderator i Laidback men din varning är väldigt märklig, om inte direkt felaktig. Måste vara en miss. Skicka ett PM till moderatorn och fråga hur h*n tänkt
Citera
2015-04-18, 16:49
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii

Gäller det en specifik varning bör du börja med att följa de vanliga stegen:
(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator
Citera
2015-04-18, 17:44
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
De har de ju. Sen finns det alltid användare som blir behandlade som de förtjänar, men även i de fallen har moderatorer oftast en bättre ton än användaren det diskuteras med.

Nej. Det finns moderatorer som utnyttjar sin position. Själv blev jag uthängd med ip nummer samt ett annat konto jag då hade i chatten av en moderator och dennes knarkarpolare (som för övrigt var mindreårig) pg a att jag var lite besvärlig. Visst fan finns det moderatorer som utnyttjar sin position. Rapporterade detta till en annan mod jag har/hade förtroende för men ingen respons. Skärmdumpar och allt!
Fick t om hotet att de vet var jag bor

Länge sedan nu dock. Men moderatorn det gäller litar jag inte på! (Alltså han som då var i chatten med knark-polaren. Du vet vem du är.)
Senast redigerad av Paladin 2015-04-18 kl. 17:51.
Citera
2015-04-18, 17:56
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Nej. Det finns moderatorer som utnyttjar sin position. Själv blev jag uthängd med ip nummer samt ett annat konto jag då hade i chatten av en moderator och dennes knarkarpolare (som för övrigt var mindreårig) pg a att jag var lite besvärlig. Visst fan finns det moderatorer som utnyttjar sin position. Rapporterade detta till en annan mod jag har/hade förtroende för men ingen respons. Skärmdumpar och allt!
Fick t om hotet att de vet var jag bor

Länge sedan nu dock. Men moderatorn det gäller litar jag inte på! (Alltså han som då var i chatten med knark-polaren. Du vet vem du är.)

1.06-regeln gäller självklart även før moderatorer och självklart även i chatten. Rapporterade du det "på riktigt" också?
Citera
2015-04-18, 18:00
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
1.06-regeln gäller självklart även før moderatorer och självklart även i chatten. Rapporterade du det?

Som jag skrev. Rapporterade med print screen och allt till annan moderator. Sedan blev det tyst. Riktigt tyst. Men det spelar ingen roll idag. Moderatorn det gäller är kvar, dock inte med sin knarkar-polare om inte denne är tillbaka under annat namn och det var länge sedan.
Men mitt förtroende fick sig definitivt en törn.
Främst pg a att jag fick veta att en "vanlig" användare inte kan se ip i chatten på den tiden men att mods kunde det? Sen att en användare kopplade ihop mina konton (som jag ej har kvar) med hot med hjälp av denne moderator....

Jaja. Saker var som det var. Den moderatorn litar jag aldrig på igen men det finns ju andra tack och lov!

Nu är jag ju istället uthängde via "FB läckan" så allt kan kvitta
Citera
2015-04-18, 18:06
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Som jag skrev. Rapporterade med print screen och allt till annan moderator. Sedan blev det tyst. Riktigt tyst. Men det spelar ingen roll idag. Moderatorn det gäller är kvar, dock inte med sin knarkar-polare om inte denne är tillbaka under annat namn och det var länge sedan.
Men mitt förtroende fick sig definitivt en törn.
Främst pg a att jag fick veta att en "vanlig" användare inte kan se ip i chatten på den tiden men att mods kunde det? Sen att en användare kopplade ihop mina konton (som jag ej har kvar) med hot med hjälp av denne moderator....

Jaja. Saker var som det var. Den moderatorn litar jag aldrig på igen men det finns ju andra tack och lov!

Nu är jag ju istället uthängde via "FB läckan" så allt kan kvitta

Om det är som du säger så kan jag/vi bara beklaga. Det är definitivt inte så vi jobbar.
Citera
2015-04-18, 18:08
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Om det är som du säger så kan jag/vi bara beklaga. Det är definitivt inte så vi jobbar.

Nä. Jag tror dig. Har sedan 2004 inte haft några problem med moderatorer så det var ett undantag från regeln det förstår jag. Men att vi användare skall tänka oss för lite innan vi litar på "er" det känner jag fortfarande!

Men tack för beklagandet. Respekteras!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in