2015-02-08, 16:37
Medlem
plastgubbens avatar
Moderatorerna på flashback är till största delen pappskallar. Sannolikt töntar som alltid varit mobbade och nu ser sin chans att bete sig bossigt för första gången. De är jävligt trigger happy, kastar fan allt i papperskorgen. Yttrandefrihet my ass. Idioter.
Citera
2015-02-08, 20:17
Medlem
wh0res avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastgubben
Moderatorerna på flashback är till största delen pappskallar. Sannolikt töntar som alltid varit mobbade och nu ser sin chans att bete sig bossigt för första gången. De är jävligt trigger happy, kastar fan allt i papperskorgen. Yttrandefrihet my ass. Idioter.

Intressant tanke... Not.
Många av oss är högutbildade och för egen del vill jag dessutom påstå att jag har en stor bekantskapskrets som faktiskt vida överstiger genomsnittet. De jag skulle klassificera som mobboffer har då inte fyrsiffrigt antal vänner på facebook... (Om man på något vis ska försöka konkretisera mitt svävande uttalande om stor bekantskapskrets på enklast möjliga vis med dagens teknik). Vill man vara lite old school har jag en bit över 400 kontakter i telefonen.

Men du har nog rätt. Jag är en liten mobbad pappskalle.
Citera
2015-02-08, 20:25
Medlem
plastgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wh0re
Intressant tanke... Not.
Många av oss är högutbildade och för egen del vill jag dessutom påstå att jag har en stor bekantskapskrets som faktiskt vida överstiger genomsnittet. De jag skulle klassificera som mobboffer har då inte fyrsiffrigt antal vänner på facebook... (Om man på något vis ska försöka konkretisera mitt svävande uttalande om stor bekantskapskrets på enklast möjliga vis med dagens teknik). Vill man vara lite old school har jag en bit över 400 kontakter i telefonen.

Men du har nog rätt. Jag är en liten mobbad pappskalle.
Högutbildad och lägger tid på att moderera ett forum om prostitution. Tillåt mig att gapskratta.
Citera
2015-02-08, 22:00
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastgubben

Som före detta moderator kan jag inte direkt hålla med. Jag kan förvisso inte uttala mig om hur många som blivit mobbade som unga, men generellt består moderatorskåren av helt normala människor, möjligen med något högre bildningsgrad än befolkningsgenomsnittet. Min känsla är att de allra flesta vill moderera för att de helt enkelt vill se till att Flashback lever vidare som ett ställe där (nästan) vad som helst kan diskuteras, snarare än för att de vill leka boss.

/feldgrau
Citera
2015-02-17, 19:07
Medlem
Var är en del moderatorer? Har skrivit pm till 5 moderatorer de senaste dagarna och har ännu inte fått något svar från någon av dom
Citera
2015-02-18, 23:15
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaalle123
Var är en del moderatorer? Har skrivit pm till 5 moderatorer de senaste dagarna och har ännu inte fått något svar från någon av dom
De kanske har mycket att göra på jobbet, renoverar bostaden, har en avgrävd internetsladd eller är bortresta. Ungefär som vanligt folk.
Citera
2015-02-19, 05:02
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaalle123

Här kan du se vilka moderatorer som är online för tillfället:
https://www.flashback.org/moderatorer
Citera
2015-02-19, 07:04
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Här kan du se vilka moderatorer som är online för tillfället:
https://www.flashback.org/moderatorer
Det där är ju en sanning med en rejäl modifikation.

Väldigt många har ju valt alternativet "surfa osynlig".
Citera
2015-02-19, 08:09
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det där är ju en sanning med en rejäl modifikation.

Väldigt många har ju valt alternativet "surfa osynlig".
Av 108 moderatorer så är det bara 11 som surfar osynligt,
och ingen admin eller tekniker surfar osynligt.

Så det är ju inte särskilt många alls.
Citera
2015-02-19, 08:39
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Av 108 moderatorer så är det bara 11 som surfar osynligt,
och ingen admin eller tekniker surfar osynligt.

Så det är ju inte särskilt många alls.

OK. Tack för info. Trodde det var betydligt fler.

Såg att någon moderator skrev för ett par år sedan att moderatorer surfade osynligt för att slippa bli överöst med pm vid onlinetiden. Fast det gällde antagligen just denna specifika moderatorn då, även om det kunde tolkas annorlunda som det skrevs.

Det var ju ett tag sedan också, så jag har det inte helt klart i minnnet.
Citera
2015-03-15, 15:06
Bannlyst
Framförallt är det illa att det får finnas moderatorer som håller vissa medlemmar om ryggen och trakasserar andra som går mot sådana. Helt egala inlägg försvinner, varningar haglar, avstängningen kommer som ett brev på posten, men provokatören som är polare med mods får göra vad han vill
Citera
2015-03-15, 15:26
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gandy
Framförallt är det illa att det får finnas moderatorer som håller vissa medlemmar om ryggen och trakasserar andra som går mot sådana. Helt egala inlägg försvinner, varningar haglar, avstängningen kommer som ett brev på posten, men provokatören som är polare med mods får göra vad han vill

Fast vad du inte inser är att mods inte alls behöver hålla folk bakom ryggen för att utfallet ska bli såhär. Dumma människor slutar oftast med att till sist gå OT i debatten (och blir då varnade) och det utnyttjar givetvios deras smartare meningsmotståndare.

Jag har skrivit och påpekat dessa massor av gånger; det är helt inom regelverket att provocera. Det är inte heller förbjudet att vara korkad. Dock är det förbjudet för de korkade människorna att bli så provocerade att de bara skriver okvädingsord tillbaka i ett inlägg. Det är nämligen OT.

Det händer hela tiden, om och om igen; de smartare på FB springer rundor kring de mer korkade som till sist bannar ut sig eftersom de i sin harmsna ilska över att ha blivit provocerade skriver en massa skit som är OT.

Om bara folk kunde få in i sin skalle att förlämpningar och okvädingsord i sig inte är förbjudet, medan det däremot är förbjudet med inlägg som bara är okvädingsord, så hade en ansenlig mängd varningar inte behövt delas ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in