Citat:
Nej, det kan jag ju inte. Jag är ju givetvis bara moderator i de forum där mitt namn står längst ner till höger. I andra forum så behandlas jag givetvis som vilken användare som helst av de som är moderatorer där.
Ursprungligen postat av twoinone
Du kan alltså gå in och moderera i ett annat forum? OK!
Citat:
Nej, det kan jag inte på mina villkor. Vi har ett strikt regelverk att följa, och har inga problem med att veta när jag har moderatorkepsen på. Har inte sett att mina moderatorkollegor har haft det heller.
Det är du och Gustav III som pratar om sig själva i tredje person pluralis
Det var faktiskt bara du som roade mig. Det är inte ett dugg svårt att förstå att det tillkommer en massa makt och ansvar som moderator. Men jag tycker att det är fel att du kan växla mellan användare och moderator på dina egna villkor. Comprende?
Det var faktiskt bara du som roade mig. Det är inte ett dugg svårt att förstå att det tillkommer en massa makt och ansvar som moderator. Men jag tycker att det är fel att du kan växla mellan användare och moderator på dina egna villkor. Comprende?
Citat:
Nej, det är tvärtom.
Ad hominen - alltså inte vad som sägs utan vem som säger vad - är det som gäller...
Citat:
Då har du helt fel övertygelse.
Självklart märks det - vem har påstått annat? Jag är helt övertygad om att en moderator kan härja runt hej vilt och radera inlägg som inte passar dem personligen...
Citat:
Då är det med andra ord inget forum.
Jag jag tror att man kan säga det, eftersom forumet ligger nere?
Jag har erfarenhet sedan 1993 av att driva och moderera olika forum, och känner inte till något annat svenskt forum som har samma organisation och kontroll som detta. Ett par utrikiska känner jag till, men dessa är betydligt mindre och inom nischade områden.
Istället för att bara säga emot när det gäller saker du inte känner till så kan jag rekommendera att du kontaktar admin eller admin3 vad gäller dina offtopicinlägg som raderats om inte dessa svar är tillräckligt. De kan som sagt se exakt vad som gjorts och varför.
Med hopp om en fortsatt trevlig jul
ChX