2010-02-09, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Tycker moderatorn i forumet att det är OT så är det OT, det är deras tolkning som gäller.
Personligen anser jag att tillsägelser skulle delas ut betydligt oftare så att användarna som har problem med nivån förstår istället för att som nu, få sitt inlägg raderat, gnälla lite och sen komma undan med saken.

Ifall seriösa användare åker på avstängningar för OT så är det deras eget fel.
Håller man sig till topic så är detta inget problem.

Jag ifrågasätter inte hans tolkning. När jag t.ex. hänvisade en användare till rätt forumsdel så var det givetvis OT. Det jag har svårt att förstå är om det verkligen är rätt att dela ut tillsägelser på grund av sådana småsaker? Ni lär inte ha många medlemmar kvar då. Jag håller också med att tillsägelser bör delas ut oftare, men av rätt anledning. Jag tycker inte vi ska fokusera allt för mycket på mitt fall, utan mer på frågeställningarna.
Citera
2010-02-09, 19:31
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus
Min fråga är då, är det rimligt att vissa trådar behandlas överdrivet hårdare än andra?

Visst kan man tycka att det är för slappt här och var ibland men det är ju omöjligt att ett helt forum flyter på exakt lika bra i alla trådar dygnet runt. Det beror ju även på att vi andra är för slappa med att RP:a inlägg

Om du svarar så ta det gärna på svenska tack
Citera
2010-02-09, 19:33
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Visst kan man tycka att det är för slappt här och var ibland men det är ju omöjligt att ett helt forum flyter på exakt lika bra i alla trådar dygnet runt. Det beror ju även på att vi andra är för slappa med att RP:a inlägg.
Och framför allt att nivån är olika i olika delar, tycker jag bör tilläggas.
Citera
2010-02-09, 19:34
Moderator
vfs avatar
Jag vill bara påpeka att Ominus haft pm-kontakt imed mig innan h*n startade denna tråden.

Jag har där delgett mina skäl till att dela ut tillsägelser. Naturligtvis delar jag inte ut
tillsägelser för ett enstaka OT-inlägg utan här var det ett flertal (3 st) som ledde till
den aktuella tillsägelsen.

Trådar som berör Balkan tenderar utmynna i mycket OT och påhopp som bör hållas
kort. Det "vapnet" vi mods har är tillsägelser. Jag vill också påpeka att Omnius
borde vetat att aktuell tråd skulle hårdmodereras för att få chans att överleva.

Detta påpekade jag när jag låste den gamla tråden: https://www.flashback.org/sp21077927
Citera
2010-02-09, 19:41
Medlem
Krook205s avatar
Alla moderatorer missbrukar sin makt, iaf i alla forum jag har besökt. T.ex ultimate-guitar, mods låser trådar i en "off-topic" subforum för att tråden "inte var nödvändig" etc... en mod låste min tråd på fb och läste inte ens mitt inlägg noga, när han/hon låste min tråd så (trodde?) hon/han att jag skrev tvärtemot vad jag skrev, därmed låste den.
Citera
2010-02-09, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Jag vill bara påpeka att Ominus haft pm-kontakt imed mig innan h*n startade denna tråden.

Jag har där delgett mina skäl till att dela ut tillsägelser. Naturligtvis delar jag inte ut
tillsägelser för ett enstaka OT-inlägg utan här var det ett flertal (3 st) som ledde till
den aktuella tillsägelsen.

Trådar som berör Balkan tenderar utmynna i mycket OT och påhopp som bör hållas
kort. Det "vapnet" vi mods har är tillsägelser. Jag vill också påpeka att Omnius
borde vetat att aktuell tråd skulle hårdmodereras för att få chans att överleva.

Detta påpekade jag när jag låste den gamla tråden: https://www.flashback.org/sp21077927

Som jag tog upp i trådstarten, är det rimligt att vissa trådar behandlas överdrivet hårdare än andra? Naturligtvis ska man vara, som jag påpekade innan, lite hårdare som i balkantrådarna eftersom balkaneser han en kort stubin. Men jag anser inte att det är värt en tillsägelse trots att det var tre OT-inlägg eftersom de är väldigt lindriga i jämförelse med andra inlägg. I vissa forumsdelar, exempelvis I&I, som jag tycker är lik balkan-trådarna eftersom de brukar utmynna i mycket OT. Skulle Jecke hålla samma hårda linje som dig hade hälften av besökarna där varit avstängda.
Citera
2010-02-09, 19:58
Medlem
Jag tycker inte att modsen maktmissbrukar. Det är bra att dom finns, tänk på att det är folk som faktiskt ställer upp på att modera ett sånt här ställe.
Citera
2010-02-09, 23:58
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krook205
Alla moderatorer missbrukar sin makt, iaf i alla forum jag har besökt. T.ex ultimate-guitar, mods låser trådar i en "off-topic" subforum för att tråden "inte var nödvändig" etc... en mod låste min tråd på fb och läste inte ens mitt inlägg noga, när han/hon låste min tråd så (trodde?) hon/han att jag skrev tvärtemot vad jag skrev, därmed låste den.
Nix! Håller inte med om det. Inte ens en procent (nej det är ingen vetenskapligt belagd procentsats ) av de moddar som finns här har den attityden. Det är därför man blir så förbannad när man ramlar på någon som är sådan.

OT: Vad länge denna tråd har fått leva förresten. Har vi inte en eller flera trådar i ämnet?
Citera
2010-02-10, 20:49
Bannlyst
Lånar ämnet lite.

Maktmissbruket syns tydligt i ett forum jag är aktiv i.
Där en viss grupp i samhället tillåts lägga alla regler och kan släppa OT, påhopp och oneliners utan någon som helst åtgärd.
Men de som går emot dessa blir behandlade på ett helt annat sätt.

Sen så startar denna grupp helt sjuka ämnen eller styrda trådar, där de ofta försöker styra all diskussion genom att gå in och kalla folk troll som inte håller med dem.
Och när de som har avvikande syn startar trådar så kommer direkt ett antal i denna grupp och kallar tråden för tramstråd.

Trodde just att Flashback var till för att alla skulle få komma till tals och inte endast en viss grupp, men jag kanske har fel?

Börjar själv misstänka att det egentligen handlar om att polisen håller koll på den gruppen och därför håller oss andra mycket hårdare.

Känns i alla fall väldigt ledsamt med dessa ständiga påhopp och att man inte tillåts föra saklig diskussion.
Citera
2010-02-10, 20:56
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dragonflies
... Maktmissbruket syns tydligt i ett forum jag är aktiv i. ...
Vad för forum snattrar du om?
Om det är som du beskriver är det självfallet skandalöst, men som i de flesta fall känns det mer som att du (och andra) upplever situationen på ett visst sätt då du / ni kanske ligger i underläge vad gäller positiv ankomst till diskussioner i gällande ämne?
Citera
2010-02-10, 21:07
Medlem
109740s avatar
Jag håller med Omnius. Tycker t.ex. att Integration och Invandring sköts betydligt slappare än Balkantrådarna. En tråd kan pågå hur länge som helst och behandla allt från judar till eskimåer, långt ifrån TS, men det verkar kvitta. Till slut kommer någon Mod in och låser tråden, inga tillsägelser utdelas givetvis.
Citera
2010-02-10, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Vad för forum snattrar du om?
Om det är som du beskriver är det självfallet skandalöst, men som i de flesta fall känns det mer som att du (och andra) upplever situationen på ett visst sätt då du / ni kanske ligger i underläge vad gäller positiv ankomst till diskussioner i gällande ämne?
Det klassiska hebefil o pedofilforumet..

Nja, en av de i den grupp jag talade har i flera dagar lagt in inlägg som "tramstråd!!", "troll" och samtliga av de i gruppen vägrar att ens diskutera, de blir bara arga och ignorerar sen.
Att den som helt saboterat all form av diskussion och förstör forumet, tidigare varit veckoavstängd ett flertal gånger under åren/året och ändå inte bli bannad är för mej en gåta.

Tycker förresten att ignore borde tas bort, den sabbar diskussion!
Speciellt en i det forumet använder den för att sålla bort just diskussioner om hur han ljuger om den "fakta" han lägger fram.

Vill bara kunna diskutera med samma rättigheter och det finns det inte just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in