Att moderatorerna deltar i diskussionerna!
Citat:
Vad kan bli bättre?
- Att moderatorerna inte tar ställning mot ett enskilt nick genom att skriva "vi" och "oss" när h*n svarar på ett inlägg eller en tråd. Jag tycker att moderator skall svara för sig själv och inte ta skydd bakom andra medlemmar i sina svar.
En moderator har extra mycket makt gentemot en enskild medlem och då bör de vara försiktiga med att utöva sin makt i egna inlägg eftersom det är omöjligt att skilja mellan rollerna som moderator har.
- Att man får reda på vad som är fel, när en tråd raderas. Hur skall man annars kunna undvika att inte göra samma fel en gång till?
Citat:
Hur kan det isf. bli bättre?
- Jag tycker att en moderator alltid skall uttala sig i egenskap av moderator. Det innebär att när moderator deltar i diskussioner så måste h*n ta mera ansvar för sin uttalanden.
- Att man får ett meddelande i sin inkorg där moderator berättar varför ett inlägg blivit raderat.
Citat:
Och varför skulle det bli bättre?
- Jag tror att det skulle skapa ett bättre debattklimat med mindre upprörda känslor om moderator försökte "gjuta olja på vågorna" i stället för att "kasta bensin på elden".
- Att få reda på vad man gjort för fel när en tråd raderas måste anses som ett minimikrav. Det är exempelvis väldigt svårt att veta var gränsen går för när ett ämne blir OT. Det verkar vara upp till moderators godtycke. Och bara känslan av att bli raderad för att man har åsikter som moderator inte gillar, är nog för att bli riktigt upprörd. Särskilt på ett forum som säger sig värna yttrandefrihet!
Citat:
Om allt redan är perfekt, skriv det. Om något kan förbättras, berätta då vad.
Se ovan!
/ twoinone