2013-04-07, 00:29
Medlem
Mike.Andersens avatar
Eran slogan "Yttrandefriehet på riktigt" stämmer inte. I verkligheten så har du 1 miljon gånger mer yttrandefriehet. I det här forumet är det moderatorns åsikter som styr vad som får sägas.
Citera
2013-04-07, 00:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Eran slogan "Yttrandefriehet på riktigt" stämmer inte. I verkligheten så har du 1 miljon gånger mer yttrandefriehet. I det här forumet är det moderatorns åsikter som styr vad som får sägas.

Det är inte någon moderators åsikt som avgör vad du får skriva, det är regelverket de följer och det är beslutat av forumets administratorer.

Ja, det är möjligt att du har mer "yttrandefrihet" där du sitter ensam framför datorn, men när du ska framföra en åsikt är Flashback ett utomordentligt alternativ.
Citera
2013-04-07, 00:54
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MellanDagsRea
Det är inte någon moderators åsikt som avgör vad du får skriva, det är regelverket de följer och det är beslutat av forumets administratorer.

Ja, det är möjligt att du har mer "yttrandefrihet" där du sitter ensam framför datorn, men när du ska framföra en åsikt är Flashback ett utomordentligt alternativ.

En del moderatorer håller stenhårt på regel 0.03 när det gäller vissa personer. Jag till exempel, råkar skriva ett enda ord som inte håller sig till topic får varning efter varning. En annan person skriver 99 procent spydigheter i ett inlägg, men ett ord som är inom topic och får ingen varning.
Citera
2013-04-07, 01:03
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
En del moderatorer håller stenhårt på regel 0.03 när det gäller vissa personer. Jag till exempel, råkar skriva ett enda ord som inte håller sig till topic får varning efter varning. En annan person skriver 99 procent spydigheter i ett inlägg, men ett ord som är inom topic och får ingen varning.
Har du invändningar mot åtgärder så får du följa reglerna.

"Moderatorsåtgärder ska inte kommenteras i tråden. Vid frågor och synpunkter ska berörd moderator kontaktas via PM."

Har du kontaktat moderatorn?
Citera
2013-04-07, 01:06
Bannlyst
Citat:

Så...varför är just du "utvald" att tilldelas varning efter varning?

Om du ser inlägg som är offtopic/trams så är det bara att RPa dessa, moderatorer ser vad varandra gör så de kan inte bara ignorerar sånt.
Citera
2013-04-07, 01:52
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Fast nu ljuger du. Du har skrivit en massa ord som inte haft något med topic att göra. Dessutom har du ingen aning om vilka (förutom dig själv) som tilldelats varningar.
Citera
2013-04-13, 23:33
Medlem
Det märks väldigt tydligt att många, faktiskt att de flesta moderatorerna inte har den där fingertoppskänslan vad det gäller moderering. Flashback är ju inte det enda forum man är inne på om man säger så....
Inför åldersgräns för moderatorerna på 25 år, eller ännu bättre 30 år. Då kanske vi slipper oförklariga avstängningar där den nyss fyllda 18 åringen till moderator, inte kan läsa in vad som egentligen står i tråden.
Jag tror att vi slipper en massa 15-16 åringar som skriver en jävla massa trams, då det är väldigt lätt att tyda en persons ålder genom dess medverkan i trådar, om man besitter en viss livserfarenhet.
Citera
2013-04-14, 00:00
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffin09
Det märks väldigt tydligt att många, faktiskt att de flesta moderatorerna inte har den där fingertoppskänslan vad det gäller moderering. Flashback är ju inte det enda forum man är inne på om man säger så....
Inför åldersgräns för moderatorerna på 25 år, eller ännu bättre 30 år. Då kanske vi slipper oförklariga avstängningar där den nyss fyllda 18 åringen till moderator, inte kan läsa in vad som egentligen står i tråden.
Jag tror att vi slipper en massa 15-16 åringar som skriver en jävla massa trams, då det är väldigt lätt att tyda en persons ålder genom dess medverkan i trådar, om man besitter en viss livserfarenhet.
Fast nu är det så att en enskild moderator inte kan stänga av medlemmar efter behag. Vi röstar om alla regelbrott för 1.xx och 2.xx. Undantaget är 2.02, där admins kan stänga av medlemmar på egen hand och som inte har något med moderatorerna att göra.
Citera
2013-04-14, 00:31
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffin09
Moderatorer är folk som alla andra, så man får helt enkelt leva med att alla dessa besitter olika typer utav subjektivitet inför reglementet som de är satta att följa.

Administrationen bestämmer vilka som skall bli moderatorer och har säkerligen sina krav, och vilka gränser som finns därav kommer vi dödliga sannolikt aldrig att få veta. Glöm ej att vi alla är anonyma, så även moderatorer tills den dag de upptas i den illustra skaran - om de ens då delger några uppgifter om sin person.

Tramset du stör dig på kan lika gärna komma från pensionärer som minderåriga. I och med den anonymitet som forumet besitter kan varken du eller annan avgöra åldern på personer bakom kontot. Så att stifta regler för t.ex. moderatorers ålder faller på sitt eget grepp. Tur att du inte är en person som stiftar lagar för land, då det verkar som att du inte kan tänka längre än näsan räcker.
Citera
2013-04-14, 13:15
Medlem
Hur anmäler man moderatorn Siegfrid?

Han eller hon tog bort en seriös tråd som jag startade under politiker.

Jag skrev.

''Vilka judiska eller pro Israeliska politiker i Sverige, sitter som ordföranden eller är medlemmar i olika organisationer som inte speglar partiets åsikter dem företräder?''

Så jag undrar hur man anmäler honom eller henne?

OBS! Vi ska ej diskuttera om det var rätt eller fel, det får man inte göra, utan jag vill bara veta hur man anmäler idioten?
Citera
2013-04-14, 13:27
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kod21
Hur anmäler man moderatorn?

https://www.flashback.org/t951568

Eftersom du redan är på nivå tre så undrar jag vad Siegfrid och Admins svarade på pm:en du skickade enligt punkt 1 och 2?
Citera
2013-04-14, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
https://www.flashback.org/t951568

Eftersom du redan är på nivå tre så undrar jag vad Siegfrid och Admins svarade på pm:en du skickade enligt punkt 1 och 2?

siegfrid har ej svarat, ska anmäla honom nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in