2012-10-06, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Lägg ner nu. Att diskutera vilken film som är sämst i en tråd som handlar om vilken som är bäst är OT. Dessutom är det snart prick en månad tills just den varningen (dvs den är ~11 månader gammal) för dina OT-inlägg försvinner.

admin5

Jag har aldrig påstått nåt annat heller. Men varför är det inte OT när andra gör det? Skit samma. Jag förväntar mig inte något svar på den frågan längre så nu lägger vi ner det här. Och som LoveGuru säger så är livet för kort för att hålla på och tjata om en massa meningslösheter.
Citera
2012-10-06, 22:44
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Placido-Domingo
Jag har inte ändrat några uppgifter. Jag säger bara samma sak jag sagt hela tiden: Jag och en annan användare diskuterade i tråden "Den sämsta filmen ni sett" och jag gick in på vilka filmer som jag anser vara bättre än Eyes Wide Shut. Det fick jag en varning för av .ZoeJane. och i samband med varningen påstod denne att man inte får motargumentera alls i den tråden - inte ens på det sätt du beskriver. Och senare var det några andra som kom med motargument och det rapporterade jag och som sagt fick jag svar från soulreaper som påstod att man får motivera varför man har en annan åsikt. Och sen av vilken anledning .ZoeJane. sa det hon sa har jag försökt få en förklaring till jävligt länge nu men hon ignorerar mig bara. Fråga själv och håll mig underrättat om hon svarar.
Det vore kanske lämpligt att hålla dig till sanningen. Du talade om att du inte sett den filmen (som då var den som en användare ansåg var dålig) och började ta upp filmer du gillar...

Nej, jag tror faktiskt mer på dina tidigare, av dig själv väldokumenterade, versioner som stämmer med det som är raderat.

Du har fått förklaring av de inblandade moderatorerna utan att du förstod, du har fått förklaring med råge efter det utan att du förtstått. Nu är det upp till dig att släppa detta och gå vidare.
Citera
2012-10-06, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Det vore kanske lämpligt att hålla dig till sanningen. Du talade om att du inte sett den filmen (som då var den som en användare ansåg var dålig) och började ta upp filmer du gillar...

Nej, jag tror faktiskt mer på dina tidigare, av dig själv väldokumenterade, versioner som stämmer med det som är raderat.

Du har fått förklaring av de inblandade moderatorerna utan att du förstod, du har fått förklaring med råge efter det utan att du förtstått. Nu är det upp till dig att släppa detta och gå vidare.

Vad pratar du om?

Jag har sett Eyes wide shut och tyckte den var dålig. Jag skrev inte att jag inte sett den - jag skrev att jag inte sett den på bio. Däremot har jag hyrt den. Men vad har det med saken att göra?
Citera
2012-10-07, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW

Förresten så tycker jag att du kan ta och visa inlägget där jag skriver att jag inte sett den filmen, för jag har inget minne av att ha skrivit det - mitt minne säger motsatsen, att jag skrev att jag har sett den. Så visa nu inlägget där jag skriver exakt det du säger - att jag inte sett Eyes Wide Shut. Så upp till bevis nu.
Citera
2012-10-07, 19:45
Medlem
Mittpunkts avatar
Jag fick en varning för OT av KiaW och jag kanske är ensam men jag tog varningen som en man trots att skämtsamt PM tillbaka

Många moderatorer, de som jag har haft kontakt med via PM är mycket bra att ha och göra med. Får man en varning så tycker jag att man ska rannsaka sig själv, jag menar det, moderatorerna är inte mer än människor. Till exempel så fick jag en varning för OT raderad tidigare efter en saklig konversation med en moderator.

Sen är vi alla människor och alla kan ha dålig dag, så är det bara. Moderatorerna är inga robotar som går på som en duracellkanin utan de går att föra en vettig konversation med en moderator.
Citera
2012-10-07, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Sen är vi alla människor och alla kan ha dålig dag, så är det bara. Moderatorerna är inga robotar som går på som en duracellkanin utan de går att föra en vettig konversation med en moderator.

Det har inte jag märkt. Jag har försökt snacka med moderatorerna men antingen blir jag ignorerad eller också förvrider de mina ord och påstår att jag sagt saker jag aldrig sagt.
Citera
2012-10-07, 20:11
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Det har inte jag märkt. Jag har försökt snacka med moderatorerna men antingen blir jag ignorerad eller också förvrider de mina ord och påstår att jag sagt saker jag aldrig sagt.

Vissa moderatorer är dryga och vägra i praktiken på att svara på PM. Fast vem kan klandra dem, de lär väl få hur många PM som helst varje dag.

Vissa däremot är mycket hjälpsamma, det gäller bara att hitta dem!
Citera
2012-10-07, 20:15
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Vissa moderatorer är dryga och vägra i praktiken på att svara på PM. Fast vem kan klandra dem, de lär väl få hur många PM som helst varje dag.

Skulle påstå, utifrån den moderatorkontakt jag själv haft och läst av vad andra haft för erfarenhet så finns det ett antal översittare som tar sin roll på för stort allvar, men de flesta är riktigt bra och hyggliga!
Citera
2012-10-07, 20:33
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Skulle påstå, utifrån den moderatorkontakt jag själv haft och läst av vad andra haft för erfarenhet så finns det ett antal översittare som tar sin roll på för stort allvar, men de flesta är riktigt bra och hyggliga!

Håller helt med dig. Av de kanske totalt 15 moderatorerna jag har haft att göra med på olika sätt, så har endast 2-3 varit dryga och betett sig som ett par översittare.

Ni vet vilka ni är
Citera
2012-10-07, 20:44
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:

Precis.

Är som i någon annan tråd jag läste - det gäller att hitta de objektiva moderatorerna, har du gjort det då kan du föra en saklig konversation. Sen kanske admin gör fel ibland att välja ut fel moderator men jag hoppas och tror att dom blir uppläxade i outlaw om det går fel och att de missbrukar sin position.

En bra moderator i mina ögon är objektiv och ser ingen skillnad på mig eller någon gammal räv. Det är en bra moderator.
Citera
2012-10-07, 21:00
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
En bra moderator i mina ögon är objektiv och ser ingen skillnad på mig eller någon gammal räv. Det är en bra moderator.

Just så som det ska vara i mina ögon, ingen ska särbehandlas.
Citera
2012-10-08, 02:41
Medlem
qrizzes avatar
Citat:
Jag fick en varning för OT av KiaW och jag kanske är ensam men jag tog varningen som en man trots att skämtsamt PM tillbaka

Många moderatorer, de som jag har haft kontakt med via PM är mycket bra att ha och göra med. Får man en varning så tycker jag att man ska rannsaka sig själv, jag menar det, moderatorerna är inte mer än människor. Till exempel så fick jag en varning för OT raderad tidigare efter en saklig konversation med en moderator.

Citat:

Citat:

Citat:

Citat:
Just så som det ska vara i mina ögon, ingen ska särbehandlas.

Jag brukar försöka svara på de flesta PM som ramlar in sålänge de har en fråga. Då och då får man ett pm efter man har gjort en åtgärd på ett inlägg där användaren skriver att man kanske gjorde rätt. Det PMet svarar jag aldrig på då det som sagt inte är en fråga.

Försöker man få tag i en moderator som därefter inte svarar. Ta kontakt med med en annan moderator i samma ämne och säg att du inte får tag på den moderatorn som du försökte kontakta först.

Värt att nämna är att inte spamma en moderator om du inte får svar direkt. Du är inte precis ensam om att skicka pm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in