2013-09-19, 20:05
Medlem
santamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
Moderatorer som har humor
Var?
Citera
2013-09-19, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Tycker ärligt talat inte alls att forumet är övermodererat, tvärtom så finns det mycket skit som får stå kvar eftersom det postas så fruktansvärt mycket att det säkerligen är svårt att hinna med.

Jag vågar påstå att om man klarar av att uttrycka sig som en normal vuxen person så kan man skriva om vadsomhelst utan att för den delen råka ut för någon moderering.

Visserligen kommer det alltid att finnas regelbrott iaf mot 1.x reglerna men när det gäller 0.x så skulle det mesta "problemen" försvinna om folk bara tänkte till en gång eller två innan de postade.
Jo det stämmer.Jag antar att du vet vad du pratar om då jag har för mig att du varit moderator tidigare.Själv har jag fått dom flesta varningar på fyllan.Väldigt lätt att bli upprörd och "fingrarna slinter då väldigt lätt på tangentbordet"
Citera
2013-09-19, 20:40
Medlem
dokoalseleds avatar
som jag sa man kan inte ens posta relevanta länkar i sin egen tråd
jag sa det är bra att det är hårt modererat men bara vad gäller den bra modereringen, den dåliga biten är det för mycket av
Citera
2013-09-26, 14:56
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
.
Jag väntar på svar från någon ansvarig moderator eller administratör, så att jag nån gång äntligen kan publicera min unika tråd om de 366 stjärnrotationerna på 365 solrotationer...

1. Får jag eller får jag inte publicera det som en egen tråd, så att det inte sammanbakas i Alex Singh´s tråd?

2. Om jag inte får publicera det som egen tråd, på vilka grunder?

Kan någon ge mig ett svar?

Det ovanstående citatet är en enkel önskan från en engagerad användare, Död o återfödds kamp får symbolisera hur Flashbacks ledning effektivt tar död på alla som opponerar sig mot en regeltolkning.

Konsekvens för kvalitén på forumet blir att skittrådar kommer i rampljuset och de trådar som kräver något av läsaren göms undan, raderas eller förpassas till papperskorgen.

Detta stofila betéende från de som tolkar reglerna är inte för forumets bästa utan det man ser är personernas egon som slår ut i full blom.
Dessa beslut krossar användare istället för att uppmana och uppmuntra användares kreativitet.

Alla ser det som sker men få reagerar, detta borde i rimlighetens namn ej förekomma på Flashback för här är ju meningen att lyfta fram åsikter, låta alla komma till tals och vädra byket.

Att statuera exempel, skapa prejudikat och att genom kommentarer trycka ned användare har blivit en vardaglig agenda på Flashback.
Det börjar mer likna en uppfostringsanstalt där reglerna med tillhörande tolkningar är till för de ansvarigas egon och stolthet eller har alla blivit fartblinda?

Användarnas väl och ve sätts skamligt nog i utvisningsbåset, kanhända beror det på moderatorernas sjukliga intresse för hockey, där det gäller att trycka till alla uppenbara hot och med vilka medel som helst nedgöra motståndarna bara för att få sin trissa i målprotokollet.
Jag får isf. påminna ledningen om att folktomma läktare eller bara huliganer som fans är inget att stå efter.

Försökt skriva en human vädjan/frågeställning men känner bara grävlingsilska när jag tänker på hur användare behandlas i regeltolkningens namn och frustration över att nämnd tråd blivit låst.
Vill dock hoppas och önska att outlaw tar upp saken igen och låter användaren få sin rättmätiga trådstart. Beslut som skapar varningar, avstängningar och oönskade konflikter borde undvikas på ett bättre sätt än i exemplet kring Död o återfödd.
https://www.flashback.org/t2035956

En bra moderator kan svälja huvudet och ändra sig när omänskliga regeltolkningar får konsekvenser som ej står i proportion till den önskade verkan.

Diktatur eller inte så må människovärdet gå före idiom principtolkning när det gäller regler.
Citera
2013-10-19, 11:13
Medlem
Har användarna börjat tappa respekten för regel 1.06?Anledningen att jag frågar är när jag tittade på morgonens utlysta avstängningar.Hela 8 av 12 st var för 1.06 Har aldrig sett något liknande.Måste vara rekord.Annars är det ju oftast bara en massa 1.01.
Citera
2013-10-19, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moldova1992
Har användarna börjat tappa respekten för regel 1.06?Anledningen att jag frågar är när jag tittade på morgonens utlysta avstängningar.Hela 8 av 12 st var för 1.06 Har aldrig sett något liknande.Måste vara rekord.Annars är det ju oftast bara en massa 1.01.

Temadag hos modsen kanske?
Citera
2013-10-19, 11:43
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moldova1992
De flesta av dessa är avstängningar är utlysta av samma moderator, vilket betyder att alla de regelbrotten skedde i samma forum och antagligen även i samma tråd. Det som troligen har skett är att någon har gått över gränsen och sedan har flera andra dragits med. Det är inget ovanligt.
Citera
2013-10-19, 12:16
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazybones
De flesta av dessa är avstängningar är utlysta av samma moderator, vilket betyder att alla de regelbrotten skedde i samma forum och antagligen även i samma tråd. Det som troligen har skett är att någon har gått över gränsen och sedan har flera andra dragits med. Det är inget ovanligt.

Ingen dum gissning...
Citera
2013-11-23, 16:55
Bannlyst
Hur vanligt är det att vissa medlemmar får massposta i en tråd och gå off topic utan att deras inlägg tas bort när andra åker på varning redan i första posten man gör? Finns det tydligare bevis på att vissa moderatorer inte klarar av att vara opartiska? Varför avgår de inte som moderatorer när de medvetet väljer en sida och raderar den andra sidans inlägg?

Detta händer dagligen i OoK, där en tramspostare med 2 454 inlägg på ett år fortsätter att tramsa sönder tråden och där tramsarens nära vän, moderatorn, raderar alla inlägg som inte håller med tramsaren. Kvalité före kvantitet, Flashback? Nej, skulle knappast tro det!
Citera
2013-11-23, 17:06
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagoflime
Hur vanligt är det att vissa medlemmar får massposta i en tråd och gå off topic utan att deras inlägg tas bort när andra åker på varning redan i första posten man gör? Finns det tydligare bevis på att vissa moderatorer inte klarar av att vara opartiska? Varför avgår de inte som moderatorer när de medvetet väljer en sida och raderar den andra sidans inlägg?

Detta händer dagligen i OoK, där en tramspostare med 2 454 inlägg på ett år fortsätter att tramsa sönder tråden och där tramsarens nära vän, moderatorn, raderar alla inlägg som inte håller med tramsaren. Kvalité före kvantitet, Flashback? Nej, skulle knappast tro det!

Vilken tråd? Vilken moderator? Vilken medlem? Om du vill att vi använder oss av paranormala verktyg för att förstå vad du menar så får du be någon moderator att flytta tråden till

https://www.flashback.org/f148
Citera
2013-11-23, 18:21
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Vilken tråd? Vilken moderator? Vilken medlem? Om du vill att vi använder oss av paranormala verktyg för att förstå vad du menar så får du be någon moderator att flytta tråden till

https://www.flashback.org/f148

En kvalificerad gissning är, se länk.
https://www.flashback.org/t2100193
Citera
2013-11-24, 13:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
En kvalificerad gissning är, se länk.
https://www.flashback.org/t2100193
Stämmer bra det. Masspostaren fortsätter i den tråden dessutom utan åtgärd. Å andra sidan är det lätt att se hur den postaren fått så många inlägg på så kort tid. Hur var det där med kvalité före kvantitet egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in