2012-06-23, 18:06
Medlem
Fina gubben är ju helt tydligen helt ute på ett sidospårr...

just nu ger han en massa varningar till dom som påpekar hans inkompetens MEN GÖR INTE ETT DUGG MOT EN MASSA TRÅDAR SOM BRYTAR MOT ETT FLERTAL REGLER

är detta verkligen konsensus blant moderatorna? ska trams och spam tillåtes , och ska alla som påpekar detta ha varninger / alt avstängas? detta är ju galet , även mätt i FB mått
Citera
2012-06-23, 18:10
Bannlyst
Fick två varningar av fina gubben angående om trådarnas trams men han valde varna mig istället för att papperskorga trådarna. Tycker fb borde för engångsskull kyssna på jävla ancändarna fan. Bannlys finagubben för fel agerande!
Citera
2012-06-23, 18:11
Medlem
Fina Gubbens avatar
Hej!

Jag ger endast varningar till dom som inte håller sig till trådens topic eller diskuterar moderatorsåtgärder i tråden, trots uppmaningar både i tråden och via PM från mig till er om att har ni något att klaga över så ta det via PM med mig först.
Citera
2012-06-23, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Hej!

Jag ger endast varningar till dom som inte håller sig till trådens topic eller diskuterar moderatorsåtgärder i tråden, trots uppmaningar både i tråden och via PM från mig till er om att har ni något att klaga över så ta det via PM med mig först.

Det hjälper ju onte ta det via pm. Men till frågan fina gubben, varför papperskorga du inte tråden från början istället för att varna användare? Förstår inte din logik nu?
Citera
2012-06-23, 18:15
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteRhino
det som allermest groteskt är att moderatorna låter 6-7 spamtrådar starta på typ 1 timma men INGET gör åt dom trots dom överträder ett flertal x.xx lagar ...
och när nån påpekar det då ger man varningar till dessa, och raderar deres påpekningar i ett forsök på att dölja sin egen inkompetens, men fortfarande görs inget mot dom uteslutna trams/spam trådarna

vad är det för beteende? börja moderera som ni skall då kanske folk inte påpekar er inkompetens
Finagubben säger han är skuldig att varna mig och lägga mitt "brott" upp till omröstning, men HAN och alla andra mods här är skuldiga att MODERERA forummet och hålle det fri från trams och spam , ett uppdrag och ett ansvar som ni tydligen inte kan leva upp till...

finns just ny typ 7 trådar i cannabis sektionen som ALLA inkl er mods vet är spam och trams, trådar som borde vara blivit raderat efter första inlägg, trådar som tillmed brytar mot dom regler som NI är här för att hålle... men ändå gör ni inget.. vakna nu och gör er "jobb" istället för att bli barnsliga när nån pointerar er inkompetens
Anser du att något bryter mot reglerna rapporterar du det. Om du inte anser att moderatorn agerat rätt när de behandlat dina rapporteringar PM:ar du denna och förklarar vad som är fel, anser du sedan att agerandet fortfarande är felaktigt och inte är nöjd med svaret PM:ar du admin. Gör du detta kommer du slippa varningar.
Citera
2012-06-23, 18:16
Medlem
Citat:
Hej!

men för fan ämnat på dessa trådar är en direkte brott på FB regler redan där bör tråden raderad på direkten

"jag är 15 år" redan där är tråden ett brott mot dom reglerna som NI skall hålla.... redan där är tråden trams
att det så övani blir gjort 4 helt identiska trådar är ju spam
så att dom inte har raderats och att du istället spenderar din tid på att varna alla som påpekar detta (som ju tydligen är en del användare) är ju bara löjligt
Citera
2012-06-23, 18:20
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensman
Det hjälper ju onte ta det via pm. Men till frågan fina gubben, varför papperskorga du inte tråden från början istället för att varna användare? Förstår inte din logik nu?
Som jag förklarat för dig i PM så bryter inte tråden mot någon regel, dessutom finns det en hel del att diskutera kring ämnet. Konsekvenser av att röka som 15 åring är ett relativt stort ämne. Ska man testa att röka eller avstå? Finns som sagt en hel del att diskutera.
Citera
2012-06-23, 18:23
Bannlyst
Citat:
Som jag förklarat för dig i PM så bryter inte tråden mot någon regel, dessutom finns det en hel del att diskutera kring ämnet. Konsekvenser av att röka som 15 åring är ett relativt stort ämne. Ska man testa att röka eller avstå? Finns som sagt en hel del att diskutera.

Men har du missat att han säger: hej jag är 15 år? Är du helt jävla efterbliven, baksmällan som spökar?
Citera
2012-06-23, 18:25
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensman
Men har du missat att han säger: hej jag är 15 år? Är du helt jävla efterbliven, baksmällan som spökar?

Det är inte praxis att alltid radera trådar där trådskaparen uppger att denne är under 18, tråden som satte igång denna diskussion är ett exempel på en tråd som är helt okej trots att trådskaparen är under 18.
Det finns saker att diskutera runt topic.
Citera
2012-06-23, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Anser du att något bryter mot reglerna rapporterar du det. Om du inte anser att moderatorn agerat rätt när de behandlat dina rapporteringar PM:ar du denna och förklarar vad som är fel, anser du sedan att agerandet fortfarande är felaktigt och inte är nöjd med svaret PM:ar du admin. Gör du detta kommer du slippa varningar.

ingen ide i att pm´a när denna person tydligen menar att han inte kan göra fel..

han forsökar tillmed ursäkta sitt beteende med "det tar tid att läsa tråden" men han hade ju tydligen läst min kommentar som kom en bit inne i tråden , och redan där har han ju som ett minimum sett ämnat på tråden och redan där fattat att tråden är ett brott på reglerna ....

då kan ni likabra radera regelsättet och skriva "vi har ingen regler , det är upp till moderator att vudera om DOM tycker att DOM gillar din post/tråd och gör dom inte detta får du varningar alt. avstängning"
Senast redigerad av WhiteRhino 2012-06-23 kl. 18:32.
Citera
2012-06-23, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unsung
Det är inte praxis att alltid radera trådar där trådskaparen uppger att denne är under 18, tråden som satte igång denna diskussion är ett exempel på en tråd som är helt okej trots att trådskaparen är under 18.
Det finns saker att diskutera runt topic.

den är inte ok, den hade varit ok om frågen hade varit "bör en 15 åring röka" eller liknande , men "jag är 15 år" där är tråden redan ett regelbrott och bör raderas på sekundet...

regler skall inte gradböjas , och det är inte moderators jobb att tolka dessa som ni vill, regler skall överhålles och vill ni göra undantag är det nått ni får ta upp med admin/ägare av forummet, ellers är det ingen ide att ha regler om mopderatorna kan böja dessa som det passar dom
Citera
2012-06-23, 18:30
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteRhino
ingen ide i att pm´a när denna person tydligen menar att han inte kan göra fel..

han forsökar tillmed ursäkta sitt beteende med "det tar tid att läsa tråden" men han hade ju tydligen läst min kommentar som kom en bit inne i tråden , och redan där har han ju som ett minimum sett ämnat på tråden och redan där fattat att tråden är ett brott på reglerna ....
Om du vill undvika att få en varning finns det en poäng i att PM:a, oavsett hur rätt du anser dig ha är det ett regelbrott att diskutera moderators åtgärder i en tråd. Dessutom är det i 99.99% av alla fallen OT i sig självt. Om du sen anser att moderatorn har fel ändå eller vägrar ta till sig av det du skriver kan du som sagt alltid PM:a admin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in