2010-08-24, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Varför, min gode herre?
Det är lättare att hålla koll på diskussionerna. Ofta finns det 5-10 underdiskussioner som blir till och dör ut hela tiden. Denna omsättning gör det svårt att hålla koll på den röda tråden, om alla dessa ska trängas i en tråd.
Citera
2010-08-24, 10:31
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Droom
Det är lättare att hålla koll på diskussionerna. Ofta finns det 5-10 underdiskussioner som blir till och dör ut hela tiden. Denna omsättning gör det svårt att hålla koll på den röda tråden, om alla dessa ska trängas i en tråd.
Så istället ska man slita ut en tråd i taget?
"Nu är den här diskussionen död, då startar vi en ny tråd om den här infallsvinkeln!"?
Ledsen, men jag köper inte det överhuvudtaget.
Till slut är det bara en otrolig röra med massvis liknande trådar sida upp och sida ner och ingen hittar till slut något alls. Personligen tror jag på fullaste allvar - vilket jag även gjorde innan jag blev mod - att samlingstrådar är rätt väg att gå i de flesta fall.
Senast redigerad av MondoBizarro 2010-08-24 kl. 10:38.
Citera
2010-08-24, 10:35
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eeriik
Vet inte riktigt om det här är okej att skriva, har fått tillsägelser för det idag men på dig låter det som att det är okej.

Jag har talat med Moderatorerna men de har inte svarat eller bara blivit arga. Har ju fått ett par trådar låsta idag och 3 tillsägelser tror jag.

Det var ungefär ett sådant här inlägg jag blev tillsagd för, kan du förklara vad det är som inte är tillåtet i det här inlägget? Moderatorn tidigare idag har bara tagit bort utan vettig förklaring.

Jag tycker att dom tillsägelser du har fått har varit korrekta. En tillsägelse är ju tänkt för att markera för användaren var gränsen för det tillåtna går. Personligen så ser jag på tillsägelser mer som en hjälp än en bestraffning och som sagt, är man osäker på varför man får en tillsägelse så är alltid ett PM till den ansvarige moderatorn att föredra.

Du säger att dom inte svarar eller blir arga, nu har jag inte sett dina PM försök till dessa men ifall du håller en bra ton samt har konkreta argument till varför du anser en åtgärd vara fel så har jag mycket svårt att se en enda aktiv moderator som skulle ignorera dig.

Du blev tillsagd för att du kommenterade ett moderatorsinlägg. Det bryter mot regel 0.06 och du skulle ha sluppit den tillsägelsen ifall du hade skickat ett PM till ÅnkelGunnar med precis samma text som du nu skrev i ett inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av Droom

Det blir lättare ifall man inte brytt sig om att lära sig sökfunktionen. Ifall jag söker efter en tråd där sökorden är sverigedemokraterna och invandrare så kommer jag få mängder av träffar med ditt alternativ och det är kommer bli mycket svårt att skapa sig en bild av informationen då den är så utspridd.

Har man istället en stor tråd som handlar om SD och deras åsikter om invandring så hittar man snabbt till rätt information och man kan sedan söka vidare inom tråden.
Citera
2010-08-24, 12:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kompaniet
10 små, idiot!

Varför då?
Tror du att det är någon ordning alls på forumet då?
Citera
2010-08-24, 15:39
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eeriik
https://www.flashback.org/t1274651

"Det sa jag i låsningen; trådar rörande forumet och modereringen/moderatorerna får du ta i flashbackdelen och där har du redan en tråd."

Det här svaret fick jag av en moderator. Något hondjur, kommer inte ihåg vad det kallar sig.

Sen när jag talat ett litet tag med den hävdade den alltså att anledningen var att jag diskuterade moderatorers åtgärder. Kommer inte ihåg om detta var i PM eller i denna tråd. Var det i den här tråden är det säkert rättat och borttaget.

Inkonsekvent behandling, det är personligt!
Nu ljuger du ju faktiskt, om du med "den" menar mig som kastade tråden du länkar till, du har inte fått någon tillsägelse av mig, även om du rent regelmässigt kanske borde ha fått en för 0.02.
Anledningen var inte att du diskuterade modereringen utan att du placerat tråden i helt fel forum.
Med din tillåtelse så kan jag posta hela PM-konversationen då den faktiskt ligger kvar i min in/ut-korg.
Citera
2010-08-24, 15:47
Medlem
Trasslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av srAz
Men idiot, vad tror du är bäst?
1 stor tråd, där alla samlas, eller 10 små?
Det bästaste av det bästa borde då vara att hela Flashback skulle vara en hel stor tråd.

Nu kommer jag inte på en specifik tråd men det är OFTA när man söker efter något så får man en stor tråd på 300 sidor som man tydligen skall läsa igenom hela först, för frågar man i tråden så kommer det några viktigpettrar som berättar att det redan har skrivits i tråden eller så skriver dom SÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖK eller använd Google!
Citera
2010-08-24, 15:50
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trassler
Det bästaste av det bästa borde då vara att hela Flashback skulle vara en hel stor tråd.

Nu kommer jag inte på en specifik tråd men det är OFTA när man söker efter något så får man en stor tråd på 300 sidor som man tydligen skall läsa igenom hela först, för frågar man i tråden så kommer det några viktigpettrar som berättar att det redan har skrivits i tråden eller så skriver dom SÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖK eller använd Google!
Så det är bättre att en sökning ger 300 trådar om hur du kopplar datorn till din TV och du då startar tråd 301 för att du inte kan bestämma dig för vilken av dessa du ska läsa?
Citera
2010-08-24, 16:07
Medlem
najass avatar
Citat:

Alltså, det verkar som att många här inte har riktigt begripit att man kan söka INOM trådar också. Allt detta tjatande om att man måste läsa igenom 300 sidor är ju riktigt efterblivet. Lär er sökfunktionen! Då ser ni ju om ämnet behandlats i tråden på 15 sekunder (tiden det tar att söka). Om inte det diskuterats tidigare är det bara att posta, om det är behandlat så ser ni ju svaret där.

Ibland känner man sig som en dagisfröken här faktiskt

(där de nya dagisklasserna ställer precis samma frågor som tidigare årskullar - dagisbarnen är ju dock ursäktade då inte de tidigare barnens frågor finns registrerade).
Citera
2010-08-24, 16:08
Medlem
Trasslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Så det är bättre att en sökning ger 300 trådar om hur du kopplar datorn till din TV och du då startar tråd 301 för att du inte kan bestämma dig för vilken av dessa du ska läsa?
Vi säger nu att jag skulle behöva ha lite hjälp med att koppla datorn till min TV så har jag inte tålamodet att skriva ett inlägg och vänta på ett svar. Då vill jag hellre läsa om det och då söker jag på det, istället för att få läsa igenom dom 1300 sidor eller va det va i den stora tråden om just det här, så kollar jag hellre på dom små trådarna och kollar på rubrikerna för där kan det kanske står "Hur kopplar jag min Compaq laptop till min tv" Och det kanske är en Compaq dator jag har som jag vill ha hjälp med, då är det lite lättare att läsa i den än gå igenom hela den stora tråden eller skriva ett nytt inlägg.
Så tycker jag i alla fall...
Citera
2010-08-24, 16:21
Medlem
Trasslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Alltså, det verkar som att många här inte har riktigt begripit att man kan söka INOM trådar också. Allt detta tjatande om att man måste läsa igenom 300 sidor är ju riktigt efterblivet. Lär er sökfunktionen! Då ser ni ju om ämnet behandlats i tråden på 15 sekunder (tiden det tar att söka). Om inte det diskuterats tidigare är det bara att posta, om det är behandlat så ser ni ju svaret där.

Ibland känner man sig som en dagisfröken här faktiskt

(där de nya dagisklasserna ställer precis samma frågor som tidigare årskullar - dagisbarnen är ju dock ursäktade då inte de tidigare barnens frågor finns registrerade).

Jo men skall man ha det så då är det ju lika bra att i t.ex. drogforumet bara ha en tråd för Amfetamin en för Kokain en för Heroin bla bla så får man söka om man vill ha reda på hur man injicerar Heroin.
Eller i jakt och fiske delen bara ha en tråd om Aborre en om Gädda en om Älg bla bla sen får man söka i den hur man skall fånga dom.
Citera
2010-08-24, 16:54
Medlem
najass avatar
Citat:
Jo men skall man ha det så då är det ju lika bra att i t.ex. drogforumet bara ha en tråd för Amfetamin en för Kokain en för Heroin bla bla så får man söka om man vill ha reda på hur man injicerar Heroin.
Eller i jakt och fiske delen bara ha en tråd om Aborre en om Gädda en om Älg bla bla sen får man söka i den hur man skall fånga dom.

Ptja, det är väl inte särskilt konstigt att ha en tråd dedikerad generellt till gäddfiske tex. Hade det varit bättre/enklare med 25 olika trådar om gäddfiske menar du?
Citera
2010-08-24, 16:57
Medlem
najass avatar
Citat:
Vi säger nu att jag skulle behöva ha lite hjälp med att koppla datorn till min TV så har jag inte tålamodet att skriva ett inlägg och vänta på ett svar. Då vill jag hellre läsa om det och då söker jag på det, istället för att få läsa igenom dom 1300 sidor eller va det va i den stora tråden om just det här, så kollar jag hellre på dom små trådarna och kollar på rubrikerna för där kan det kanske står "Hur kopplar jag min Compaq laptop till min tv" Och det kanske är en Compaq dator jag har som jag vill ha hjälp med, då är det lite lättare att läsa i den än gå igenom hela den stora tråden eller skriva ett nytt inlägg.
Så tycker jag i alla fall...

Ahhrg...du behöver inte läsa 1300 sider, du ska SÖKA

Om du inte är här för att diskutera utan bara vill hitta kunskap/fakta/åsikter så är ju VERKLIGEN säkfunktionen något för dig att lära sig. Då får du ju direkt upp alla inlägg i olika trådar i olika forum som behandlar din fråga.

https://www.flashback.org/sok/Compaq+laptop+till+min+tv?sp=1

I resultaten från söksträngen ovan hittar du ju ett par superstora samlingstrådar där inläggenb som passar dig presenteras direkt. Varför i helvet skulle du läsa igenom alla 100-tals sidorna om du inte är intresserad av det almänna utan bara en specifik sak?
Senast redigerad av najas 2010-08-24 kl. 17:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in