Citat:
Ursprungligen postat av Eeriik
Vet inte riktigt om det här är okej att skriva, har fått tillsägelser för det idag men på dig låter det som att det är okej.
Jag har talat med Moderatorerna men de har inte svarat eller bara blivit arga. Har ju fått ett par trådar låsta idag och 3 tillsägelser tror jag.
Det var ungefär ett sådant här inlägg jag blev tillsagd för, kan du förklara vad det är som inte är tillåtet i det här inlägget? Moderatorn tidigare idag har bara tagit bort utan vettig förklaring.
Jag tycker att dom tillsägelser du har fått har varit korrekta. En tillsägelse är ju tänkt för att markera för användaren var gränsen för det tillåtna går. Personligen så ser jag på tillsägelser mer som en hjälp än en bestraffning och som sagt, är man osäker på varför man får en tillsägelse så är alltid ett PM till den ansvarige moderatorn att föredra.
Du säger att dom inte svarar eller blir arga, nu har jag inte sett dina PM försök till dessa men ifall du håller en bra ton samt har konkreta argument till varför du anser en åtgärd vara fel så har jag mycket svårt att se en enda aktiv moderator som skulle ignorera dig.
Du blev tillsagd för att du kommenterade ett moderatorsinlägg. Det bryter mot regel 0.06 och du skulle ha sluppit den tillsägelsen ifall du hade skickat ett PM till ÅnkelGunnar med precis samma text som du nu skrev i ett inlägg.
Citat:
Ursprungligen postat av Droom
Det är lättare att hålla koll på diskussionerna. Ofta finns det 5-10 underdiskussioner som blir till och dör ut hela tiden. Denna omsättning gör det svårt att hålla koll på den röda tråden, om alla dessa ska trängas i en tråd.
Det blir lättare ifall man inte brytt sig om att lära sig sökfunktionen. Ifall jag söker efter en tråd där sökorden är sverigedemokraterna och invandrare så kommer jag få mängder av träffar med ditt alternativ och det är kommer bli mycket svårt att skapa sig en bild av informationen då den är så utspridd.
Har man istället en stor tråd som handlar om SD och deras åsikter om invandring så hittar man snabbt till rätt information och man kan sedan söka vidare inom tråden.