2010-08-23, 23:30
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Vad det gäller en omröstning så kan man vid skapandet av en sådan välja om det ska gå att se vem som röstat eller inte. Eeriik får själv välja om det ska vara anonyma röster - som skyddar hans kompisar - eller öppna röster så man kan se om vi försöker fuska.
Citera
2010-08-24, 00:05
Medlem
cheeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apfisk
Ja, onekligen. SweTech har dock redan fördömt den som tramsig och kommer därför inte kunna avnjuta tråden i sin fulla prakt utan att sätta sin egna stolthet på spel.
Och det är väl därför han tipsar om att posta den i Laidback, en lite tramsigare forumsdel.

Citat:
Ursprungligen postat av Eeriik
Jag anser att jag i de flesta av inläggen som tagits bort och i trådarna som låsts diskuterats moderatorers åtgärder.
Det är väl just det 0.06 säger att man inte ska göra.
Citera
2010-08-24, 00:24
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Varför är den inte en tråd som anses ha ett diskussionsunderlag för fotbollsdelen? Och varför skrev inte Moderatorn i det forumet det?

Förra gången jag svarade på denna frågan slutade du att diskutera..
Läs mitt inlägg på nytt så kanske du hittar några argument den här gången..
https://www.flashback.org/sp24824661

Citat:
Utmaning antagen; jag ska posta den på nytt i "laidback forumet" där den kommer uppnå sin fulla potential och du kommer endast kunna se på och förtvivla att du någonsin fördömde min tråd.

För övrigt tycker jag att din ohövliga framtoning inte är speciellt inspirerande för nya Flashbackare.

Det var ingen utmaning, det var ett råd.

Jag har inte varit ohövlig, bara tydlig.

Citat:
Känns förresten som att 50% av trådarna under heta ämnen bör låsas om man resonerar som du gör.

Då skickar du RP på dom trådarna så får en moderator titta på dom.

Citat:
Ja, onekligen. SweTech har dock redan fördömt den som tramsig och kommer därför inte kunna avnjuta tråden i sin fulla prakt utan att sätta sin egna stolthet på spel.

Det är ingen prestige i frågan. Jag var inte den som låste tråden och även om jag hade varit den personen så hade jag inte haft några problem att låsa upp den ifall du eller någon annan haft bra argument till varför den skulle generera en bra diskussion.

Igen, skapa tråden i laidback.
Citera
2010-08-24, 00:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cheeff
Och det är väl därför han tipsar om att posta den i Laidback, en lite tramsigare forumsdel.

Det är väl just det 0.06 säger att man inte ska göra.
Hade för mig att jag skrev inte där. Kanske är någon lustig moderator som ändrat mina inlägg igen. Vad vet jag.
Citera
2010-08-24, 00:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Förra gången jag svarade på denna frågan slutade du att diskutera..
Läs mitt inlägg på nytt så kanske du hittar några argument den här gången..
https://www.flashback.org/sp24824661

Det var ingen utmaning, det var ett råd.

Jag har inte varit ohövlig, bara tydlig.

Då skickar du RP på dom trådarna så får en moderator titta på dom.

Det är ingen prestige i frågan. Jag var inte den som låste tråden och även om jag hade varit den personen så hade jag inte haft några problem att låsa upp den ifall du eller någon annan haft bra argument till varför den skulle generera en bra diskussion.

Igen, skapa tråden i laidback.
TS var ju uppenbarligen seriös. Eftersom han/hon fortsätter sin diskussion här. Det är inte hans/hennes fel att inkompetenta byfånar tydligen bestämmer här.

Ursäkta om jag verkar hård, du är faktiskt en av få (enda?) relativt vettiga Moderatorer här.
Citera
2010-08-24, 00:53
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
TS var ju uppenbarligen seriös. Eftersom han/hon fortsätter sin diskussion här. Det är inte hans/hennes fel att inkompetenta byfånar tydligen bestämmer här.

Ursäkta om jag verkar hård, du är faktiskt en av få (enda?) relativt vettiga Moderatorer här.

Det kan hända att han var seriös men då misslyckades han att överföra det till sin trådstart.
På flashback kan man diskutera det mesta men vi ställer också krav på hur diskussionerna ska föras.

Är man som användare osäker på ifall en trådstart är bra nog så är det helt ok att kontakta oss innan man postar, då kan man få feedback och tips på hur man kan göra tråden bättre eller ifall moderatorn tror att tråden passar bättre in i en annan forumdel.

Det är lugnt, jag har hört betydligt värre och då oftast av andra moderatorer när vi diskuterar i outlaw.
Citera
2010-08-24, 01:01
Bannlyst
Citat:
Det kan hända att han var seriös men då misslyckades han att överföra det till sin trådstart.
På flashback kan man diskutera det mesta men vi ställer också krav på hur diskussionerna ska föras.

Är man som användare osäker på ifall en trådstart är bra nog så är det helt ok att kontakta oss innan man postar, då kan man få feedback och tips på hur man kan göra tråden bättre eller ifall moderatorn tror att tråden passar bättre in i en annan forumdel.

Det är lugnt, jag har hört betydligt värre och då oftast av andra moderatorer när vi diskuterar i outlaw.
När du kommer in blir diskussionen mycket lugnare och bättre. Skulle uppskatta om vissa andra Moderatorer höll sig undan (ta inte bort inlägget nu, snälla).

Hur som helst, jag tycker att han var seriös. De som hann skriva i tråden tyckte att han var seriös.

Ni moderatorer är så ojämna, den ena friar och den andra fäller. Det känns nästan lite slumpmässigt. Ibland avstår man vissa forum för att man vet att där finns det en bitter jävel som tycker det är skitkul att kasta/låsa trådar.

Ni har krav på att vi håller en schysst nivå, då skulle vi gärna vilja att ni om inte en bra nivå så i alla fall en jämn nivå.

Du kanske inser att problemet existerar, det var någon moderator som höll med mig om detta tidigare. Vet inte riktigt om det var du.
Citera
2010-08-24, 01:13
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
När du kommer in blir diskussionen mycket lugnare och bättre. Skulle uppskatta om vissa andra Moderatorer höll sig undan (ta inte bort inlägget nu, snälla).

Hur som helst, jag tycker att han var seriös. De som hann skriva i tråden tyckte att han var seriös.

Ni moderatorer är så ojämna, den ena friar och den andra fäller. Det känns nästan lite slumpmässigt. Ibland avstår man vissa forum för att man vet att där finns det en bitter jävel som tycker det är skitkul att kasta/låsa trådar.

Ni har krav på att vi håller en schysst nivå, då skulle vi gärna vilja att ni om inte en bra nivå så i alla fall en jämn nivå.

Du kanske inser att problemet existerar, det var någon moderator som höll med mig om detta tidigare. Vet inte riktigt om det var du.

Inga inlägg tas bort ifall dom inte anses bryta mot regelverket. Så länge du håller dig till trådens topic och inte kommenterar dom inlägg som är underskrivna med //Moderator så kommer dina inlägg vara kvar.

Ingen har påstått att vi moderatorer är ofelbara, tvärtom så erkänner vi ganska ofta att vi gjort fel och har användaren ett bra argument så tror jag att dom flesta inte har några problem att ompröva ett beslut. När det gäller skiftande nivå så håller jag med om att det är ett visst problem, vissa godkänner mer off topic än andra och vissa delforum har mycket striktare moderering än andra.

Därför är kommunikation viktigt, istället för att bli vrålarg så är mitt råd att skicka ett PM till moderatorn som gjort åtgärden du inte håller med om. Har du ett bra argument så lyssnar vi även om inte det automatiskt betyder att vi ändrar oss men ifallfall så blir det en kommunikation.
Citera
2010-08-24, 01:25
Bannlyst
Citat:
Inga inlägg tas bort ifall dom inte anses bryta mot regelverket. Så länge du håller dig till trådens topic och inte kommenterar dom inlägg som är underskrivna med //Moderator så kommer dina inlägg vara kvar.

Ingen har påstått att vi moderatorer är ofelbara, tvärtom så erkänner vi ganska ofta att vi gjort fel och har användaren ett bra argument så tror jag att dom flesta inte har några problem att ompröva ett beslut. När det gäller skiftande nivå så håller jag med om att det är ett visst problem, vissa godkänner mer off topic än andra och vissa delforum har mycket striktare moderering än andra.

Därför är kommunikation viktigt, istället för att bli vrålarg så är mitt råd att skicka ett PM till moderatorn som gjort åtgärden du inte håller med om. Har du ett bra argument så lyssnar vi även om inte det automatiskt betyder att vi ändrar oss men ifallfall så blir det en kommunikation.
Vet inte riktigt om det här är okej att skriva, har fått tillsägelser för det idag men på dig låter det som att det är okej.

Jag har talat med Moderatorerna men de har inte svarat eller bara blivit arga. Har ju fått ett par trådar låsta idag och 3 tillsägelser tror jag.

Det var ungefär ett sådant här inlägg jag blev tillsagd för, kan du förklara vad det är som inte är tillåtet i det här inlägget? Moderatorn tidigare idag har bara tagit bort utan vettig förklaring.
Citera
2010-08-24, 02:20
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Vet inte riktigt om det här är okej att skriva, har fått tillsägelser för det idag men på dig låter det som att det är okej.

Jag har talat med Moderatorerna men de har inte svarat eller bara blivit arga. Har ju fått ett par trådar låsta idag och 3 tillsägelser tror jag.

Det var ungefär ett sådant här inlägg jag blev tillsagd för, kan du förklara vad det är som inte är tillåtet i det här inlägget? Moderatorn tidigare idag har bara tagit bort utan vettig förklaring.

Nu vet jag inte vilken tillsägelse du syftar på men eftersom jag kan se dina raderade inlägg och vilka tillsägelser du fått så har jag väl ett ungefärligt hum. Jag förmodar att du har tittat igenom denna tråd vid det här laget? https://www.flashback.org/t951568

Det är inte mycket svårare än det som står skrivet där. Om du är missnöjd med en moderatoråtgärd (raderat inlägg, låst tråd etc) så kontaktar du moderatorn via PM. Om det inte leder någonstans kontaktar du admin och slutligen om du inte är nöjd fortfarande med dialogen så är det tråd här som gäller. Alltså borde du i det här fallet ha kontaktat ÅG och frågat omm de raderade inläggen istället för att flera gånger i tråden ifrågasätta varför inlägg raderas. Det är mycket bättre att ta de diskussionerna via PM då de sällan har något med topic för tråden att göra.

Tvärtemot vad du tror är vi inte här för att jävlas. Jag och många med mig har ett starkt intresse för forumet och hjälper därför till att hålla det flytande. Moderatorer behövs för att kunna ha en hyfsad nivå på diskussionerna, sen är det självklart att alla inte alltid kan vara nöjda med de beslut vi tar. Då är det ju tur att det finns möjlighet att ta en diskussion om dem. Det vore svårt för att inte säga omöjligt att som moderator missköta sig i någon större omfattning eftersom vi har både användarnas och medmoderatorernas ögon på oss hela tiden. Outlaw är heller ingen mysfluffig hörna utan gör man något på tok blir det inte roligt sen
Citera
2010-08-24, 02:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av srAz
Men idiot, vad tror du är bäst?
1 stor tråd, där alla samlas, eller 10 små?
10 små, idiot!
Citera
2010-08-24, 09:16
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompaniet
10 små, idiot!
Varför, min gode herre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera