2013-03-27, 06:43
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman87
Jag tror han försöker framföra poängen att hela tråden bara är fylld med länkar. Nu har jag inte läst tråden, men det är vad han säger iaf.

Och för tredje gången säger jag då; rp:a inlägg man anser bryter mot regelverket.
Citera
2013-03-27, 09:14
Medlem
Saruman87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Och för tredje gången säger jag då; rp:a inlägg man anser bryter mot regelverket.
du tycker att han ska rapportera, låt oss säga 500 inlägg i den tråden då. Förstår jag dig rätt?
Citera
2013-03-27, 10:08
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
du tycker att han ska rapportera, låt oss säga 500 inlägg i den tråden då. Förstår jag dig rätt?

För det är jättesvårt att rapportera ett par och säga att det finns massvis liknande dessa?
Varför ska allt göras så jävla svårt?

Personligen så uppskattade jag att man rapporterade det sista OT inlägget och sedan skrev att trådens t.ex sista 20 sidor var full av liknande inlägg men ifall man ska hårddra det ja. Så länge man inte missbrukar funktionen så tvivlar jag på att någon moderator blir speciellt arg ifall du rapporterar flera eller t.om många inlägg i en tråd.
Citera
2013-03-27, 10:14
Medlem
Saruman87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
För det är jättesvårt att rapportera ett par och säga att det finns massvis liknande dessa?
Varför ska allt göras så jävla svårt?

Personligen så uppskattade jag att man rapporterade det sista OT inlägget och sedan skrev att trådens t.ex sista 20 sidor var full av liknande inlägg men ifall man ska hårddra det ja. Så länge man inte missbrukar funktionen så tvivlar jag på att någon moderator blir speciellt arg ifall du rapporterar flera eller t.om många inlägg i en tråd.
tja problemet e ju inte mitt egentligen, men din lösning var ju bra.
Citera
2013-03-27, 15:00
Medlem
najass avatar
Citat:

Nej (såvida han inte har gott om tid över och finner tillfredsställelse i detta underliga beteende).

Citat:
tja problemet e ju inte mitt egentligen, men din lösning var ju bra.

Ja, och inte precis raketfysik. Dessutom vedertaget och något som moderatorer upprepat gång på gång i olika trådar i delforumet Flashback.

Vill man inte RP:a kan man också skicka ett PM till moderatorerna i delforumet och länka till tråden och förklara problemet.

Hur kan dessa möjliga förfaringssätt inte inses tämligen omgående, oavsett tidigare påpekanden?

Att inte ens försöka RP:a utan istället starta en egen identisk tråd och sedan gnälla här när den blir hopslagen med den befintliga är ju helt galet.
Citera
2013-03-27, 19:05
Medlem
Jahaudus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Vill man inte RP:a kan man också skicka ett PM till moderatorerna i delforumet och länka till tråden och förklara problemet.

Hur kan dessa möjliga förfaringssätt inte inses tämligen omgående, oavsett tidigare påpekanden?

Att inte ens försöka RP:a utan istället starta en egen identisk tråd och sedan gnälla här när den blir hopslagen med den befintliga är ju helt galet.

Hur man än skriver eller formulerar sig, så finns det någon som ska missförstå eller vrida på det. Pust! Najas, du kan väl inte påstå att man gnäller bara för att man frågar om saker? Tråkig attityd.

Jag skrev ett exempel på en tråd. Hade jag inte gjort det, så hade det säkerligen efterfrågats ett exempel. Det är givetvis självklart att man kan RP:a eller skicka PM till moderatorerna om man känner för det. Orsaken till att jag inte har gjort det är enkel. Jag bryr mig inte, de tre-fyra skribenterna i Malmö med omnejd kan få ha skräptråden för sig själva, gärna för mig. Moderatorerna i I&I har säkert själva sett tråden och själva tröttnat på den. Du tipsar mig om självklarheter och undviker att svara på det som jag egentligen undrade.
Citera
2013-04-02, 23:42
Medlem
Flashback måste verkligen se över vilka som är moderatorer. Moderatorerna censurerar för fan allt nu för tiden och delar ut varningar på felaktiga grunder.

Vågar knappt skriva ett inlägg man ryker direkt. För bara 1 år sen var det mycket bättre.

Jag uppskattar en moderator som inte letar varningar för att för högre status vid moderatorbordet.

Verkar pågå nån form av tävling om vem som kan varna mest användare.
Citera
2013-04-02, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gvcx
Flashback måste verkligen se över vilka som är moderatorer. Moderatorerna censurerar för fan allt nu för tiden och delar ut varningar på felaktiga grunder.

Vågar knappt skriva ett inlägg man ryker direkt. För bara 1 år sen var det mycket bättre.

Jag uppskattar en moderator som inte letar varningar för att för högre status vid moderatorbordet.

Syftar du på tråden du startade lite tidigare ikväll - "sommartid"? Har du skickat PM till moderatorn ifråga?
Citera
2013-04-02, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Syftar du på tråden du startade lite tidigare ikväll - "sommartid"? Har du skickat PM till moderatorn ifråga?

Ja det har jag, ja det är väl ett exempel.
Citera
2013-04-03, 02:59
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:

Nej, det pågår ingen tävling och nej, det ger ingen som helst status att varna "flest användare". Nittio procent av det jag raderar delar jag inte ut några varningar för alls. Skulle uppskatta att det är en rätt normal siffra för en Flashbackmoderator.
Citera
2013-04-03, 03:06
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Ja det har jag, ja det är väl ett exempel.

Uruselt av Mod att utdela en varning då han klart o tydligt svarar att han har missat att det fanns andra trådar ang samma ämne... Det börjar likna mer o mer skit rent ut sagt man vågar knappt posta ngt på grund av att man kan få varningar för allt nu för tiden FB blir bara sämre o sämre

Dags att rensa lite bland vissa av Mod
Citera
2013-04-03, 03:33
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxipower1
Uruselt av Mod att utdela en varning då han klart o tydligt svarar att han har missat att det fanns andra trådar ang samma ämne... Det börjar likna mer o mer skit rent ut sagt man vågar knappt posta ngt på grund av att man kan få varningar för allt nu för tiden FB blir bara sämre o sämre

Dags att rensa lite bland vissa av Mod

Exemplet var ju ett solklart fall för vad som ska rendera en varning:
https://www.flashback.org/announcement.php?f=29

Om du knappt vågar posta bör du nog tänka efter vad det egentligen är du postar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in