2012-01-03, 10:33
Medlem
Sunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red_Diablo
Blah blah blah.

Är det inte lustigt hur vissa andra lyckas skriva avsevärt fler poster utan att åka på en enda varning? Vad jag kan minnas så har jag åkt på två tillsägelser/varningar på mina snart 10 år.
Symptomatiskt för den absoluta majoriteten av de som grinar om elaka mods och strikta regler är att de beter sig som skitungar i största allmänhet, samt aldrig postar ett djävla dugg av värde.

Som jänkarna säger, "Don't let the door hit you on the way out".
Citera
2012-01-03, 11:34
Medlem
Geblods avatar
Förstår inte vart ditt problem ligger riktigt.. Klart du får varningar om du enbart skriver saker som "urk" i ett inlägg, det tillför ingenting..
Jag har under alla mina år här blivit avstängd EN enda gång, och det blev på det här kontot då jag inte tänkte mig för riktigt. Numer tänker jag mig för, så jag anser att det är en läxa jag lärt mig.

Du måste väl förstå att det är ett diskussionsforum. "Oneliners" bidrar ingenting till diskussionen.
Det är inte så svårt att skriva "Urk (u know it!). Vad kostar dom?" om det nu handlar om att köpa trosor, om det nu var det du var intresserad av. Det tar inte många sekunder att åtminstone knappra ihop ett inlägg med lite substans i.

Det borde du veta nu, efter alla dessa år här.
Citera
2012-01-03, 11:43
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Trådar sammanfogade och varning utdelad för 0.06. Detta är inte någon allmän tråd där folk kan gnälla för att de fått varningar eller trådar papperskorgade.

// Mod
Citera
2012-01-03, 11:44
Medlem
Autocratss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Om vi leker med tanken att TS har rätt då? Vi är 110 moderatorer med "trigger finger". Vari ligger problemet? Kan man inte föra en saklig diskussion är man ju dålig. Både som människa och debattör. En varning är ju inget annat än en heads-up om att man ska börja bete sig. Det är ju normalt sett inget problem förrän man börjar dra på sig en tre-fyra stycken.

Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
1. Som medlem får man gärna ifrågasätta forumet, men att så fort man får smäll på fingrarna leka Che Guevara och starta trådar för att revolutionera mot moderatorers felaktiga beteende (var det verkligen felaktigt? Tyckte det verkade som TS förtjänade sina straff!) är onödigt.
Det jag menade att man inte "får" göra är att trasha Moderatorer pga deras straffutdelning, man ska istället ta kontakt med vederbörande för att göra upp.

2. Så du menar att folk lämnar Flashback för att Moderatorerna stänger av medlemmar som inte sköter sig?
Varsågod!
Det finns en fin linje mellan att ifrågasätta och att lipa över något, och jag tycker TS lutar åt det senare.

3. Eftersom varningarna/tillsägelserna har bytt namn så är jag inte hundra på vad det kallas.
Men för att förtydliga mig så har jag sedan augusti 2010 bara blivit avstängd i en vecka totalt och inte gjort något regelbrott som innefattat bestraffning.

Trevligt med en punktlista, enkelt och bra!

1. Jag struntar väl i TS? Jag diskuterar kring ämnet generellt och har faktiskt inget att göra med TS:s tillsägelser/varningar. Därtill tager jag alltid kontakt efter en varning (om den nu inte är självklar). Problemet är att moderatorerna är för stolta för att korrigera sina misstag.

2. Som sagt: TS har inget att göra med det jag skriver, i alla fall inte hans inviduella varningar. Jag diskuterar ämnet generellt - likt det som trådens ämne faktiskt är.

Det tär på yttrandefriheten att mycket icke tolereras. Jag kräver inte att småskit skall tillåtas, men att som moderator konstant kräva "en hög, saklig diskussionsnivå" är lite för mycket för Sveriges största forum - man får acceptera att folk inte alltid är på humör för "en hög, saklig diskussionsnivå".

Men om man inte är på humör för det, skall man då strunta i att logga in och skriva? Enligt er, ja det skall man, för annars är det - enligt er - korrekt att utdela en sjuhelvetes massa varningar för småsaker. Därtill så kan inte många människor hålla en konstant "hög, saklig diskussionsnivå", alla skiljer sig utbildningsmässigt vet ni.

MVH
Senast redigerad av Autocrats 2012-01-03 kl. 11:56.
Citera
2012-01-03, 11:47
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autocrats
Men om man inte är på humör för det, skall man då strunta i att logga in och skriva?
Det är korrekt rätt uppfattat.
Citera
2012-01-03, 11:47
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunner
Är det inte lustigt hur vissa andra lyckas skriva avsevärt fler poster utan att åka på en enda varning? Vad jag kan minnas så har jag åkt på två tillsägelser/varningar på mina snart 10 år.
Symptomatiskt för den absoluta majoriteten av de som grinar om elaka mods och strikta regler är att de beter sig som skitungar i största allmänhet, samt aldrig postar ett djävla dugg av värde.

Som jänkarna säger, "Don't let the door hit you on the way out".

Precis som du säger så är det dom som gnäller mest som absolut inte brukar ha någon grund att stå på.

Reglerna är inte speciellt svåra att förstå och hålla sig till och speciellt inte som jag aldrig har träffat en moderator som inte är villig att svara på frågor från användare i proaktivt syfte. DVS, känner du att du inte har koll på regeln du är osäker på ifall din inlägg kommer att bryta mot så fråga den lokale moderatorn.

Vidare så tycker jag att trams, oneliners och övrigt borde modereras och bestraffas betydligt hårdare än vad de facto sker. Mängden av skit som forumet blir överöst av varje dag bara ökar och ökar när användare som inte egentligen är intresserade av att diskutera bestämmer sig för att dom "vill vara med" och smutsa ned trådarna med sina intetsägande inlägg som inte tillför något.

Edit: En bra regel är.. Har man inget vettigt att tillföra tråden så är det lika bra man håller käft.
Citera
2012-01-03, 11:54
Medlem
Autocratss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Det är korrekt rätt uppfattat.

Jag gav bort den lite lätt, rent textmässigt. Problemet är att "en hög, saklig diskussionsnivå" inte finns i väldigt många forum, kring väldigt många inlägg. Självklart finns det ofta duktiga människor som kan hålla det, men problem uppstår när du blandar alla sorters människor, du kan då inte ha en "en hög, saklig diskussionsnivå".

Eller forumet är endast till för akademiker?
Citera
2012-01-03, 12:14
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Jag gav bort den lite lätt, rent textmässigt. Problemet är att "en hög, saklig diskussionsnivå" inte finns i väldigt många forum, kring väldigt många inlägg. Självklart finns det ofta duktiga människor som kan hålla det, men problem uppstår när du blandar alla sorters människor, du kan då inte ha en "en hög, saklig diskussionsnivå".

Inte alls, alla får uttrycka sig och det på det sättet de behärskar. Det finns allt från "rinkebysvenska", dyslektiker till riktiga språkkonstnärer, det hör inte hit, poängen är att man håller sig till ämnet och inte postar rent trams/oneliners/off topic och så vidare.
Det är alltså inte hur du säger det utan var.

Dock finns det vissa saker som inte hör hit alls och det är just det som står i reglerna, kan man inte hålla sig från att skriva trotts att man inte har något att säga så kanske fet finns andra forum som passar bättre.

Hög kvalitet har alltså inte med hög kunskap/utbildning att göra.
Citera
2012-01-03, 12:16
Medlem
Sunners avatar
Citat:

Det är ju inget tvång att hålla en hög språklig nivå. Vill du svara på en post genom att kalla den andra parten för en kuksugande nögjävel eller vad det nu kan vara så är det ju tillåtet enligt reglerna så länge svaret faktiskt håller sig inom diskussionens ämne. Det kanske inte talar så väl för dig som debattör om du inte kan posta utan att kalla folk för diverse mer eller mindre otrevliga saker, men det är ju ditt problem.
Citera
2012-01-03, 12:19
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:

Du kan vara saklig i dina diskusioner även om ditt språk är mycket bristfälligt. Förstår du inte vad vi menar, eller bryr du dig helt enkelt inte om vad vi skriver?
Citera
2012-01-03, 15:07
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Det tär på yttrandefriheten att mycket icke tolereras. Jag kräver inte att småskit skall tillåtas, men att som moderator konstant kräva "en hög, saklig diskussionsnivå" är lite för mycket för Sveriges största forum - man får acceptera att folk inte alltid är på humör för "en hög, saklig diskussionsnivå".

Men om man inte är på humör för det, skall man då strunta i att logga in och skriva? Enligt er, ja det skall man, för annars är det - enligt er - korrekt att utdela en sjuhelvetes massa varningar för småsaker. Därtill så kan inte många människor hålla en konstant "hög, saklig diskussionsnivå", alla skiljer sig utbildningsmässigt vet ni.

MVH
Tro mig min vän, det finns alla sorters människor- "utbildningsmässigt"- som kan hålla sig till reglerna ändå.
Jag har tappat räkningen på rikspuckon man sett skapa trådar och komma med totalt värdelösa argument men som inte gör några regelbrott!

Så detta med att Flashback måste hålla en för hög standard pga alla Moderatorer håller jag faktiskt inte med om.

Visst att man inte orkar vara på humör för att "hålla en konstant hög, saklig diskussionsnivå", men det som mestadels städas bort är när det slår över och en tråd bara innehåller oneliners, personangrepp, grov OT och trollning.

Sedan är jag väl medveten om att många uppskattar detta på internet- trollning är ju superkul, och +1 ser man ju överallt ändå- men kan det inte vara skönt att slippa det på ETT ställe på internet?
Iallafall majoriteten av gångerna?

Jag tycker inte att det ska höra till vad för förutsättningar man har.
Har man IQ badboll eller IQ Einstein spelar absolut ingen roll, man behöver inte fylla ett forum med skräp för det säger sig själv, eller?
Är ganska säker på att högutbildade på forumet har skrivit "+1" och "tar hon den i tvåan?"!
Citera
2012-01-03, 20:53
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unisertit
Jag tycker i och för sig att det är en bra idé att moderatorerna börjar röra upp grytan och rensa bort all skit här, men en moderator som .ZoeJane. som letar efter mina inlägg för att försöka sätta dit mig är knappast något som forumet behöver i min mening, jag har besökt det här forumet som dig i snart 5 år och jag tycker att den här gestapokänslan som bl.a .ZoeJane. försöker att förmedla bör lugnas ned lite granna. Och jag förstår att .ZoeJane. vill ge mig en varning för det här inlägget och det är jag beredd på.

Allt som allt så tycker jag att många moderatorer gör ett bra jobb och kvalité ska gå före kvantitet.

Oj vad du har för höga tankar om dig själv om du verkligen tror jag sitter och jagar dina inlägg med en blåslampa.
Ska alla höra vad som föranledde din enda varning ifrån mig?
Tråden det gällde låg i medicinforumet där ts hade fått några utslag och undrade vad det kunde vara för något.
Din kommentar var exakt "Fan vad äckligt" och hur det är medicinskt relevant får du gärna förklara närmare.

Och vidare kan jag inte dela ut varningar i detta forumet så du får göra din hemläxa.
Alla moderatorer kan se raderade inlägg och utdelade varningar så vi kan inte dölja något ifrån varandra.

Allt har inte bara en sida,eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in