Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Det existerar inget generellt krav på diskussionsunderlag så det i sig är helt irrelevant, men jag tror nog du förstod poängen ändå. Trollande i sig är inte förbjudet och kommer inte att förbjudas, och hade folk bara haft lite mer själv insikt och insett att det är få som faktiskt klarar av att trolla med finess så hade väldigt mycket utav den skit som skrivs på forumet kunnat slippas - det är ju i princip undantagslöst alla som hakar på idiottrådarna som genererar en massa dynga, inte TS i sig.
Taget från regelverket...
Medlemmar som motarbetar den fria debatten i forumet, genom att systematiskt publicera inlägg med för låg kvalitet och bristande debattunderlag blir bannlysta. Förkortningen KFK står för "kvalitet framför kvantitet".
Om det övergripande regelverket nämner "debattunderlag" så tolkar jag det som att regeln om debattunderlag gäller i hela FB såvida inte något undantag finns. Något sådant undantag har jag inte hittat i Bostad.
Enligt min uppfattning är det skillnad på en blogg och ett diskussionsforum. På en blogg kan man kåsera som man vill. På ett diskussionsforum diskuterar man. Det innebär inget hinder för att TS kan skriva trådstarten i en kåserande ton men ett rimligt krav på ett diskussionsforum är att trådstarten innehåller någon eller några frågeställningar.
Det finns ett antal trådar om diskussionsunderlag och det förefaller som om det förekommer andra moderatorsynpunkter är ÅnkelGunnars. Dessutom förefaller regelverket stödja uppfattningen att diskussionsunderlag skall finnas.