Citat:
Ursprungligen postat av Yupanqui
Konstigt att du får min fråga att handla om chattande. Tror du inte att det finns någon diskussion som inte passar in i någon av de befintliga trådarna? Det betyder faktiskt inte att de automatiskt gynnar ut i chattande.
Jag får din fråga att handla om chattande för att ifall du hade velat diskutera det du säger dig vilja diskutera så finns det alternativet.
Sen finns det säkert någon diskussion som inte passar in i dom trådar som finns just nu, det jag däremot säger är att jag inte fått något förslag på sådana och att dom ideer som har skickats till mig har varit för vaga, dåligt underbyggda och allmänt dåliga för att skapa en ny tråd.
Citat:
Ni skapade problemet, inte jag.
Varför ska jag behöva fråga er om lov innan jag startar en ny tråd? Tror inte Admin är så där förtjust i att moderatorer ska godkänna trådar innan de öppnas.
Då admin skapat forumet så tror jag du kan vara ganska lugn för att han känner till vilka rättigheter som finns.
Du ska fråga för att vi har bestämt det. Det är inget nytt för forumet även om det inte är speciellt vanligt.
OS forumet är ett tidsbestämt forum som kommer att arkiveras, vi är intresserade av att ha bra diskussioner och framför allt, diskussioner där det är lätt att söka efter information, därav begränsningen.
Citat:
Du behöver inte ta detta som något påhopp på dig som mod (då hade jag använt PM om jag vill diskutera enskilda moderatorsåtgärder).
Tänkte mer att vi kunde ha en generell diskussion. Om OS-forumet lyder under andra regler än övriga forumet så accepterar jag självklart det, men att mods hittar på egna regler som avviker från övriga forumet ser jag själv som något väldigt dåligt.
Frågan var alltså om moderatorer ska ha rätt att förhandsgranska trådar innan de startas om du missade det.
Jag tar det inte som ett påhopp.
Vi förhandsgranskar inte trådar i OS forumet, vi säger helt enkelt nej till skapandet av nya och har bestämt att endast moderatorerna får skapa nya trådar. Det är inget som jag eller ens sportmodsen ensamma har bestämt utan det är ett beslut som är taget i outlaw.
Att OS forumet har andra regler är något vi har varit öppna med från första början.
Det gäller mycket hårdare moderering på OT och chatt utanför matchtrådarna och chattråden och så får man inte skapa egna trådar.