2013-03-25, 19:07
Bannlyst
Varför är det så satans vanligt att moderatorerna ger sig på de som sköter sig när en tråd spårar ur? Många är ju duktiga på att rapportera troll och trådsabotörer och oftast så orkar inte berörda moderatorer ägna fem minuter för att sätta sig in i tråden och identifiera problemet. Nej istället så skriver de en blänkare i tråden där de hotar med åtgärd om anmälaren/den som sköter sig och det mest uppenbara trådsabotören inte sköter sig. Vad är meningen med det? De andra som också sysslar med trådsabotage lär sig ju inte ett skit på det och anmälaren vågar ju inte skriva i tråden igen med rädsla för varningar.

Varför blir man moderator om man nu är så ointresserad av att följa upp rapporteringar och vad som trollas i trådarna? Då är det väl bättre om man sysslar med något annat?
Citera
2013-03-25, 21:50
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faq.U
Varför är det så satans vanligt att moderatorerna ger sig på de som sköter sig när en tråd spårar ur? Många är ju duktiga på att rapportera troll och trådsabotörer och oftast så orkar inte berörda moderatorer ägna fem minuter för att sätta sig in i tråden och identifiera problemet. Nej istället så skriver de en blänkare i tråden där de hotar med åtgärd om anmälaren/den som sköter sig och det mest uppenbara trådsabotören inte sköter sig. Vad är meningen med det? De andra som också sysslar med trådsabotage lär sig ju inte ett skit på det och anmälaren vågar ju inte skriva i tråden igen med rädsla för varningar.

Varför blir man moderator om man nu är så ointresserad av att följa upp rapporteringar och vad som trollas i trådarna? Då är det väl bättre om man sysslar med något annat?

Om du menar ett allmänt meddelande om att hålla sig till trådens ämne eller dylikt så vill jag påstå att det är praxis att meddelandet vänder sig till samtliga deltagare i tråden.
Citera
2013-03-26, 00:06
Medlem
ikeross avatar
Tycker flashback har regler som förstör möjligheten att debattera som Aftonbladet. Mods gör inget åt det utan fortsätter varna bara för att de tycker det är kul typ, kan inte tänka mig annat.
Citera
2013-03-26, 00:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ikeros
Tycker flashback har regler som förstör möjligheten att debattera som Aftonbladet. Mods gör inget åt det utan fortsätter varna bara för att de tycker det är kul typ, kan inte tänka mig annat.

Vilka regler är det som förstör, tycker du?

Mods ger varningar baserat på reglerna, om du har fått en varning för ett inlägg som inte bryter mot någon regel så ska du klaga.

Men jag tror att du ljuger.
Citera
2013-03-26, 02:02
Medlem
ikeross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isei
Vilka regler är det som förstör, tycker du?

Mods ger varningar baserat på reglerna, om du har fått en varning för ett inlägg som inte bryter mot någon regel så ska du klaga.

Men jag tror att du ljuger.

Har brytit mot reglerna när jag haft en dålig dag. Så ja, skiter i mina egna varningar.
Citera
2013-03-26, 12:04
Medlem
micaeles avatar
Citat:

Citat:
Har brytit mot reglerna när jag haft en dålig dag. Så ja, skiter i mina egna varningar.
Så du ville bara ventilera dig och framstå som en idiot utan konkreta argument?
Reglerna finns av goda anledningar och är inte direkt svåra att följa, även om man har dåliga dagar. Och inte heller hindrar dom debattklimatet, så liknelsen med Aftonbladets censur är så långväga att man baxnar...
Citera
2013-03-26, 12:11
Medlem
ikeross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Så du ville bara ventilera dig och framstå som en idiot utan konkreta argument?
Reglerna finns av goda anledningar och är inte direkt svåra att följa, även om man har dåliga dagar. Och inte heller hindrar dom debattklimatet, så liknelsen med Aftonbladets censur är så långväga att man baxnar...

Ibland låser ni ju trådar och hänvisar till sammanfogade som ligger 20 bakåt på en sida?
Citera
2013-03-26, 13:08
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ibland låser ni ju trådar och hänvisar till sammanfogade som ligger 20 bakåt på en sida?
Är det moderatorernas fel att du inte orkat lära dig sökfunktionen?
Citera
2013-03-26, 16:27
Medlem
ikeross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Är det moderatorernas fel att du inte orkat lära dig sökfunktionen?

I de flesta forum får man inte återuppliva gamla trådar.

Tycker ni kan påpeka det tydligare att man får återuppliva trådar från 1999. Låter dock märklig t.
Citera
2013-03-26, 16:34
Medlem
johanness avatar
Citat:

Tycker ni kan påpeka det tydligare att man får återuppliva trådar från 1999. Låter dock märklig t.
jag tycker det är ganska tydligt vad som gäller. ur reglerna:
0.02. Trådstart och forumval
Var noga med att posta ditt inlägg i rätt underforum. Ditt inlägg ska ha anknytning till det ämne som forumet avser. Starta inte en ny tråd ifall det redan finns en lämplig tråd.
om den lämpliga tråden är från 1999 (finns det så gamla trådar här?) är det den du ska diskutera i. om du nu lyckas hitta en så gammal tråd där det du vill diskutera diskuteras.
Citera
2013-03-26, 16:35
Medlem
najass avatar
Citat:

FB är inte som de flesta forum... Här är diskussionen det viktiga och om en tråd är gammal har givetvis ingen betydelse i sig. Reglerna finns till för att folk ska kunna diskutera vilka ämnen som helst på ett så enkelt och effektiv sätt som möjligt. Därför raderas t.ex. trams och OT-inlägg, och därför vill vi inte ha 100 trådar som behandlar samma ämne bara för att trådstartare är lata svin som inte ids söka.

Det står hyfsat tydligt i reglerna:
0.02. Trådstart och forumval
Var noga med att posta ditt inlägg i rätt underforum. Ditt inlägg ska ha anknytning till det ämne som forumet avser. Starta inte en ny tråd ifall det redan finns en lämplig tråd.
Citera
2013-03-26, 16:37
Medlem
Rasmocies avatar
Det bästa är väl mods som är lite sociala och skriver fint på trådar utan att leka polis konstant...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in